Režie:
Ivan PokornýScénář:
Iva ProcházkováKamera:
Jürgen RehbergHudba:
Jiří HájekHrají:
Tomáš Dalecký, Emilie Neumeister, Stanislav Majer, Steffen Groth, Ewa Farna, Leoš Noha, Eva Sakálová, Anton Petzold, Hana Bartoňová, Jakub Čech, Petra Bučková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Láska k dívce vonící po pomerančích, zauzlovaný vztah k otci, síla a něha věnovaná malé sestře a stádo koní. To je Darkův svět, to je příběh o šťastném i bolestném dospívání v odloučenosti a kráse Lužických hor. Koně tu nejsou drahé exempláře dostihových stájí, ale bytosti, o které je třeba pečovat a mít je rád. Jenže ani to nestačí, jak Darek pozná na sklonku léta, které je tečkou za jeho dětstvím. Tak jako každá tečka i tahle znamená nejen konec, ale zároveň nový začátek. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (69)
Když dám na jednu stranu vah tuzemské masové snímky jako Špindl, Léto s gentlemanem, Věčně tvá nevěrná a podobně, tak si řeknu: „proč ne?“ Pak se podívám na druhou stranu a nezbývá mi něž konstatovat: „ale taky vlastně proč jo?“ Linky, která jedna dejme tomu, druhá ani náhodou a ta další je úplně mimo. Postavy jakby smet. Celková koncepce hop sem, hop tam, nám už je to všechno jedno. A tak vítězi jsou pouze záběry na krajinu, Tomáš Dalecký a jeho filmová sestřička. Tady už není co dodat…snad jen: „Zachraňte koně, křičel jsem tisíckrát………….a taky Ewu Farnou!!!“ ()
S odretými ušami, uzlami aj pomarančami za tri. Vzhľadom na úžasnú prírodu a krásnu kameru som si ale film dokázal vychutnať. Čím menej som sa ale sústredil na dej a dialógy a sledoval radšej mizanscénu, tým sa zážitok rapídne zvyšoval. Niekotré dialógy veľmi bolia, herci občas nezvládajú, postsynchróny a dabing nemeckých hercov sú tragické. Množstvo dejových liniek, z ktorých žiadna nedostáva poriadny priestor a paradoxne aj napriek mnohým témam film nakoniec aj pri 90 minútach proste nudí. Ide totiž skôr materiál pre jednu sezónu nejakého feel good seriálu, kde by sa mohli v kľude všetky dejové linky elegantne ukončiť. ()
Sledování tohoto filmu přecházela konzumace výborný kachny, několika piv a to vše za účasti uživatele malarkey, kde jsem se domluvili že po letech zase dáme nějaký film on-line a padla volba na tento festivalový šlágr, zcela zjevně byla volba ovlivněna tou konzumací piva, protože tohle byla mučírna. Čistě z fotografickýho hlediska jsou tam nádherný kompozice krajiny, ale ten příběh, natáhlej jak žužu, vůbec neměl nějakou koncepci skákal od čerta kďáblu, fakt pomatený na entou. ()
Romanci pro teenagery do letního kina by se dalo vytknout mnoho chyb. Především je to nepřesvědčivá role chlapce, která neumožní vžít se do uzlů. Vlastně ani ty pomeranče nejsou z jeho dívky skrze plátno cítit. Naopak otec i jeho potenciální přítelkyně z pošty vyznívají přirozeně. Velmi efektní je volba pohraničního prostředí, stejně dobře by fungovala i nezaměstnanost a těžkost výchovy dítěte s Downovým syndromem v neúplné rodině... nebýt té všeobecné fádnosti, která vadí od začátku do konce. Něco tomu zkrátka chybí. Průměrnost také způsobila, že už teď, hodinu po opuštění kina není na co vzpomínat. Film jako by nebyl, přitom námět by výtěžný být mohl. ()
Mechanický film, ve kterém sice jednotlivé scény fungují a (většinou) jsou i slušně natočené. Jenže pak je tu příběh, který se honí za tolika tématy, až nakonec selhává skoro ve všech. Je mi to celkem líto, protože filmů o mladých se tu točí minimum, a když už se do nich někdo pustí, skončí to podobným nepodarkem. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (5)
- Natáčení probíhalo v Mařeničkách, Horní Blatné, v Praze, Oldřichově a v Německu, přesně ve městech Johanngeorgenstadt, Žitavě a v Grossschönau v Sasku. Točilo se od srpna do listopadu 2018. (ČSFD)
- Na filmu pracovala i manželka režiséra Ivana Pokorného, Iva Procházková. (Duoscop)
Reklama