Reklama

Reklama

Nový papež

(seriál)
  • Francie The New Pope (více)
Trailer 1
Itálie / Francie / Španělsko / USA, 2020, 8 h 17 min (Minutáž: 48–61 min)

Tvůrci:

Paolo Sorrentino

Kamera:

Luca Bigazzi

Hrají:

Jude Law, John Malkovich, Silvio Orlando, Cécile de France, Javier Cámara, Ludivine Sagnier, Maurizio Lombardi, Nora von Waldstätten, Henry Goodman (více)
(další profese)

Epizody(9)

Obsahy(1)

Pius XIII. je v kómatu. Po nečekané a záhadné přestávce se Voiellovi podaří dosadit na papežský trůn Sira Johna Brannoxe, umírněného, okouzlujícího a sofistikovaného anglického aristokrata, který přijme jméno Jan Pavel III. Nový papež však pod zdánlivě dokonalou fasádou skrývá mnohé slabiny a tajemství. Záhy si také uvědomí, jak obtížné bude nahradit jeho charismatického a význačného předchůdce. Ve Vatikánu se Voiello mezitím ze všech sil snaží spravovat církev sužovanou nejen skandály – které by mohly všem předním představitelům zlomit vaz – ale i hrozbami zvenčí. Ukáže se, že Sofia a Esther jsou úplně jiné, než by se na první pohled mohlo zdát, a kardinál Gutierrez i nadále bojuje se svými vnitřními rozpory. Následně si řada věřících udělá modlu z Pia XIII., který začne ze svého nemocničního lůžka vysílat podivné zprávy. Dokud... (HBO Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (113)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokračování Mladého papeže v podobě Nového papeže na mě dlouhou působilo, že na sebe bude nepřímo navazovat. Nakonec se to ale protnulo a i Jude Law se tu ukázal v krásném hereckém světle. Původně jsem si totiž myslel, že herecký prim tu bude mít John Malkovich. Nakonec se ale Nový papež stal seriálem plným překvapení a nic není tak, jak se na první pohled zdá. Paolo Sorrentino takřka dokonale pracuje s muzikou, to je zatraceně znát při úvodních a závěrečných titulkách, které jsou každý díl jiné a pokaždé stoprocentně hypnotické. Chápu, že církvi nejvíc vadilo to. Každý díl funguje jako taková samostatná filmařská jednotka. V každém díle jsem se totiž dočkal dokonalého režisérství. Skvostně nasnímaných záběrů, momentů, které mi ve filmografii už zatraceně chybí. No a nebyl by to Paolo, kdyby trošku nezajel i do samotné církve, což je vlastně hlavní tahoun celého seriálu. Všechno to ale dělá uvědoměle a šikovně a tak je dobré si seriál pouštět díl za dílem v přestávkách, protože každý z dílů vytvoří mnoho otázek, které je třeba chvíli zpracovávat. Symbolismus lidských vlastností v kontrastu s historií církve ve Vatikánu je tu snad ještě výraznější, než v první sérii. I proto jsem chvílemi přemýšlel nad pěti hvězdami. Nakonec ale zvítězil symbolismus nad příběhem a já se nakonec ucelil na solidních čtyřech hvězdách. Nicméně hodně solidních čtyřech hvězdách. ()

kamil.i 

všechny recenze uživatele

Pápež je späť! A Sorrentino tiež. Snáď jediný režisér pri ktorom je aj konkláve cool záležitosť čoby zo Scorseseho gangsterky. Keď Paolo sfilmuje určitý veľmi špecifický námet, obsiahne v ňom ďalšie desiatky mimoriadne podstatných tém a snáď stovky nápadov, odkazov a interpretácií umeleckých a filozofických diel. Všetko je to popretkávané symbolmi, no myšlienka je na záver jasná a nám ostane ťažko špecifikovateľný, no rozhodne príjemný pocit. ()

Reklama

Bush13 

všechny recenze uživatele

Možná si Sorrentino místy až trochu hrál a "pouze" rozvíjel to dobré, co stvořil v Mladém papeži, každopádně dokázal stvořit dva (vlastně tři... vlastně čtyři!) úžasné a velice komplikované charaktery papežů. A ačkoli J. P. III. kraloval výrazným intelektem a charismatem, je to Lenny, kdo stvořil hlavní mystérium a emoce celého seriálu. Oba však pod taktovkou nejsympatičtějšího, leč neméně nejednoznačného Voiella. Netřeba pět znovu ódy na Sorrentinovu estetiku a vizuál, vždyť ono zachytit krásy, byť často studiového Říma a Vatikánu je v podstatě jednoduché, stačí zapnout kameru... ale ano, Sorrentino to opět všechno pozvedl na vyšší metu. Důležitější ale je, co zobrazuje hlubšího, abstraktního, neviditelného, niterného. Fascinující, kterak zde režisér funguje spíše jako básník, který zde pomocí obrazů a vložených vět do úst postav, přemýšlí o světě kolem nás, o víře, Bohu, lásce a obyčejných lidských strastech, to vše obohacené o nevysvětlitelné zázraky. To vše v postmoderním prostředí a špíně nedobrého lidského chování. A naopak jako sochař jemně ohmatává nejrůznější morální a filosofické otázky, hněte je v ruce, ale nikdy nedá jednoznačnou odpověď, kterou by nakonec vystavěl na podstavci. Dogmatický katolík seriál brzy znechuceně a uraženě vypne, ale i militantní ateista si zde se svými postoji vyláme zuby, až zůstane zcela bezzubý, protože se zde funguje na zcela jiné mentální úrovni. A nakonec střídavě zlý, šílený, dobrý a svatý Lenny budiž krásnou ukázkou a symbolikou církve... bývá hrozně fajn, dokud nemá moc a nevládne. ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Obsahuje spoilery a zklamání. Na Nového papeže jsem se těšil. Ne že bych byl z toho Mladého bezmezně nadšený, ale líbil se mi a jeho "univerzum" doplněné o dalšího skvělého herce / papeže v podobě Malkoviche slibovalo mnohé. Ten Nový však nesplnil vůbec nic... Jakkoli to vůbec k alternativnímu, nezávislému tvůrci jako je Sorrentino nesedí, ten Novej působí strašně dojmem "Ahoj Paolo, nechtěl bys pro nás natočit druhou sérii toho Mladýho? - Hele sorry, já na to teď vůbec nemám čas. A navíc mám pocit, že se to téma vyčerpalo, že už nemám co sdělit. - To hele vůbec nevadí. Stačí velkorysé kulisy a dlouhé táhlé záběry na ně vyplněné mlčením a voni to zbaští. - No... Možná... Ale musí to mít přeci nějaký děj, ne? - Mrdni tam novou postavu, vymysli k ní nějaký pseudopříběh, který stejně nebude nikoho zajímat, protože je to jenom taková berlička, než se Pius probudí a hotovo. - No... Tak OK, no...". Tak nějak strašně odfláknuté. X dílů se buduje cosi - křehký papež s traumatem z mladosti a pod. -, jen aby se to pak asi po dvou třeitnách seriálů všechno spláchlo do hajzlu, protože to vlastně ve finále nikoho nezajímá, protože se Pius probudil, vše se v dobré obrátilo, Pius může spokojeně (zase) umřít (WTF?) a Voiello se může konečně stát papežem... Fakt VELKÝ zklamání... 30% ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Nesnesitelně inťoušský Sorrentino ztratil i poslední zbytky sebekontroly. Sledujeme tedy obvyklé půtky kolem Petrova stolce, kde všichni neustále pronášejí projevy a proslovy velkohubých vyprázdněných slov. Seriál je nepříjemně dekadentní. „Proč máme rádi otázky? – Protože na ně nemáme odpovědi.“ a „Make-up není pro zkrášlovaní, ale znamená nový začátek.“ Pokud to myslí vážně, tak je to úplná pitomina. Pokud to myslí ironicky, tak je to taky průšvih, protože proč se dívat na takovou kaskádu nepřerývaně plynoucích keců, až jsem se v nich začala topit. Hra se symboly, popichování náboženství, intriky jako zábava – to vše, aby dal na odiv, jak je rafinovaný a chytrý. Bohové, Sorrentino, ty jsi tak neživotný kus mramorové sochy! SHRNUTÍ: Kterak je schizma v naší době už jenom inťoušská hra. ()

Galerie (793)

Zajímavosti (5)

  • Během úvodních titulků zní píseň „Good Time Girl“ od Sofi Tukker a zpěvačky Charlie Barker jako hostující interpretky. (J.F.B.)
  • Ve epizodě říká Sofia Dubois (Cécile de France) Johnu Brannoxovi (John Malkovich), že jí připomíná jejího oblíbeného herce, Johna Malkoviche, což je právě představitel postavy, se kterou Sofia mluví. (MickeyH.)

Reklama

Reklama