Reklama

Reklama

Nový papež

(seriál)
  • Francie The New Pope (více)
Trailer 3
Itálie / Francie / Španělsko / USA, 2020, 8 h 17 min (Minutáž: 48–61 min)

Tvůrci:

Paolo Sorrentino

Kamera:

Luca Bigazzi

Hrají:

Jude Law, John Malkovich, Silvio Orlando, Cécile de France, Javier Cámara, Ludivine Sagnier, Maurizio Lombardi, Nora von Waldstätten, Henry Goodman (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(9)

Obsahy(1)

Pius XIII. je v kómatu. Po nečekané a záhadné přestávce se Voiellovi podaří dosadit na papežský trůn Sira Johna Brannoxe, umírněného, okouzlujícího a sofistikovaného anglického aristokrata, který přijme jméno Jan Pavel III. Nový papež však pod zdánlivě dokonalou fasádou skrývá mnohé slabiny a tajemství. Záhy si také uvědomí, jak obtížné bude nahradit jeho charismatického a význačného předchůdce. Ve Vatikánu se Voiello mezitím ze všech sil snaží spravovat církev sužovanou nejen skandály – které by mohly všem předním představitelům zlomit vaz – ale i hrozbami zvenčí. Ukáže se, že Sofia a Esther jsou úplně jiné, než by se na první pohled mohlo zdát, a kardinál Gutierrez i nadále bojuje se svými vnitřními rozpory. Následně si řada věřících udělá modlu z Pia XIII., který začne ze svého nemocničního lůžka vysílat podivné zprávy. Dokud... (HBO Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (113)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nový papež je pokračováním a rozvíjením obrazu postmoderního Vatikánu zrozeného z divokých vizí mistra imaginace Paola Sorrentina, se kterým se diváci seznámili už v předchozí sérii o mladém papežovi. Konzervativní revoluci Lennyho vystřídá kratičké intermezzo - sociální revoluce Františka II., aby následoval terminologií francouzské revoluce thermidor v podobě instalace kompromisního kandidáta papežské kurie - snobského a slabošského, snadno zkorumpovatelného Brenoxe, kterého si s chutí zahrál typově přesný John Malkovich. S obrazově vytříbenými ale obsahově vyprázdněnými snobsky vyznívajícími snímky Paola Sorrentina se už nějaký čas míjím, jeho seriálové odbočení je pro mě ale delikatesou. Jde o jeden z mála seriálů současnosti, který lze považovat za opravdu originální a provokující k úvahám o povaze moci a projevech víry v konzumně nasycené evropské společnosti 21. století. Je mimo jiné i o tradici vystavené erozi tří sexuálních revolucí a vlivu masových médií. Režisér ve druhé řadě přidal na dekadenci, nešetří obrazy plnými erotické symboliky, nicméně bigotní katolíky stejně spolehlivě odradila už první série, takže těch, co by se pohoršovali nad smyslnými záběry jeptišek mnoho nebude. Sorrentino je tradičně silný v soundtracku a obrazové stránce díla, rovina vyprávění pokulhává, ale to u něj není žádným překvapením. Na Sorrentina se chodí kvůli atmosféře. Celkový dojem: 90 %. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Tento Sorrentinův seriál je dalším, ještě vytříbenějším pokračováním předcházejícího MLADÉHO PAPEŽE. Připočteme-li k tomu merita Husovy či Lutherovy kritiky zesvětštělého kněžství jejich doby, výrazy jako peleš lotrovská, papeženci a řada dalších nemohou nepůsobit jako alespoň zčásti současné. Prohnilost halená cudně do výrazu vystupňovaného individualismu, se neomezuje na tuto církev, charakterizovanou mj. zvýšenou pedofílií. Výsledný pocit tlumočený mimořádně vytříbenou filmovou řečí budí pocity, jež mají ke krásnu dost daleko. ()

Reklama

Bush13 

všechny recenze uživatele

Možná si Sorrentino místy až trochu hrál a "pouze" rozvíjel to dobré, co stvořil v Mladém papeži, každopádně dokázal stvořit dva (vlastně tři... vlastně čtyři!) úžasné a velice komplikované charaktery papežů. A ačkoli J. P. III. kraloval výrazným intelektem a charismatem, je to Lenny, kdo stvořil hlavní mystérium a emoce celého seriálu. Oba však pod taktovkou nejsympatičtějšího, leč neméně nejednoznačného Voiella. Netřeba pět znovu ódy na Sorrentinovu estetiku a vizuál, vždyť ono zachytit krásy, byť často studiového Říma a Vatikánu je v podstatě jednoduché, stačí zapnout kameru... ale ano, Sorrentino to opět všechno pozvedl na vyšší metu. Důležitější ale je, co zobrazuje hlubšího, abstraktního, neviditelného, niterného. Fascinující, kterak zde režisér funguje spíše jako básník, který zde pomocí obrazů a vložených vět do úst postav, přemýšlí o světě kolem nás, o víře, Bohu, lásce a obyčejných lidských strastech, to vše obohacené o nevysvětlitelné zázraky. To vše v postmoderním prostředí a špíně nedobrého lidského chování. A naopak jako sochař jemně ohmatává nejrůznější morální a filosofické otázky, hněte je v ruce, ale nikdy nedá jednoznačnou odpověď, kterou by nakonec vystavěl na podstavci. Dogmatický katolík seriál brzy znechuceně a uraženě vypne, ale i militantní ateista si zde se svými postoji vyláme zuby, až zůstane zcela bezzubý, protože se zde funguje na zcela jiné mentální úrovni. A nakonec střídavě zlý, šílený, dobrý a svatý Lenny budiž krásnou ukázkou a symbolikou církve... bývá hrozně fajn, dokud nemá moc a nevládne. ()

Blackhand47 

všechny recenze uživatele

Nový papež vyniká stejně jako "první" série v tom, že nikdy nevíte, co se stane. Sorrentino dramata psát umí a nebojí se přitom ani (ne)nápadně zkritizovat církev a náboženství obecně. Máme tu silné momenty, vtipné momenty i takové, které vás donutí přemýšlet. Jude Law a Silvio Orlando v rolích opět excelují, ale u Malkoviche jsem měl pocit, že naplno nevyužil svůj potenciál, byť byla jeho postava dobře napsaná. Vizuálně je to samozřejmě geniální a soundtrack vše skvěle podtrhuje. Některé dějové linky bych samozřejmě trošku sesekal a dal větší prostor jiným, ale i tak dávám ve výsledku vysoké hodnocení, protože takových projektů je tu v dnešní době zatraceně málo. 85% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pokračování Mladého papeže v podobě Nového papeže na mě dlouhou působilo, že na sebe bude nepřímo navazovat. Nakonec se to ale protnulo a i Jude Law se tu ukázal v krásném hereckém světle. Původně jsem si totiž myslel, že herecký prim tu bude mít John Malkovich. Nakonec se ale Nový papež stal seriálem plným překvapení a nic není tak, jak se na první pohled zdá. Paolo Sorrentino takřka dokonale pracuje s muzikou, to je zatraceně znát při úvodních a závěrečných titulkách, které jsou každý díl jiné a pokaždé stoprocentně hypnotické. Chápu, že církvi nejvíc vadilo to. Každý díl funguje jako taková samostatná filmařská jednotka. V každém díle jsem se totiž dočkal dokonalého režisérství. Skvostně nasnímaných záběrů, momentů, které mi ve filmografii už zatraceně chybí. No a nebyl by to Paolo, kdyby trošku nezajel i do samotné církve, což je vlastně hlavní tahoun celého seriálu. Všechno to ale dělá uvědoměle a šikovně a tak je dobré si seriál pouštět díl za dílem v přestávkách, protože každý z dílů vytvoří mnoho otázek, které je třeba chvíli zpracovávat. Symbolismus lidských vlastností v kontrastu s historií církve ve Vatikánu je tu snad ještě výraznější, než v první sérii. I proto jsem chvílemi přemýšlel nad pěti hvězdami. Nakonec ale zvítězil symbolismus nad příběhem a já se nakonec ucelil na solidních čtyřech hvězdách. Nicméně hodně solidních čtyřech hvězdách. ()

Galerie (793)

Zajímavosti (5)

  • Během úvodních titulků zní píseň „Good Time Girl“ od Sofi Tukker a zpěvačky Charlie Barker jako hostující interpretky. (J.F.B.)
  • Ve epizodě říká Sofia Dubois (Cécile de France) Johnu Brannoxovi (John Malkovich), že jí připomíná jejího oblíbeného herce, Johna Malkoviche, což je právě představitel postavy, se kterou Sofia mluví. (MickeyH.)

Reklama

Reklama