Režie:
Chung-hyun LeeScénář:
Chung-hyun LeeVOD (1)
Obsahy(1)
Žijí ve stejném bytě, ale každá v jiné době. Sériová vražedkyně se dovolá ženě, od které ji dělí dvacet let, a vsadí její minulost i život, aby změnila vlastní osud. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (173)
Snímek pracuje s premisou, že pokud někoho zachráníte, můžete ohrozit životy jiných. Co kdyby to byl šílený vrah? Příběh má baladický rozměr - vina si žádá trest a za chyby se platí. Frekvenci si už téměř nepamatuji, a tak nemám potřebu srovnávat. Navíc Asiati nakládají s příběhy jinak, tudíž těžko odhadnout, kdo přežije a kdo nikoliv. Pěkně udělané jsou změny v budoucnosti jako důsledek manipulace v minulosti. Asi nejhezčí je v tomto směru auto v tunelu. Mohlo to být o půl hodiny kratší, ale tentokrát mi film rychle utekl, tudíž mi to až tak nevadilo. Velmi pěkný vizuál doplňuje třeskutá hudba, klidně mohlo být hardcore více, a nepříjemný zvuk telefonu. A popravdě, hlavní postava si svůj osud zcela zasloužila... ()
Zajímavý horor, kdy se poznají dvě ženy s nelehkým osudem a zjistí, že si mohou vzájemně pomoct, více než by čekaly, navíc se ukáže, že mají hodně společného navzdory propasti času. Poněkud ospalý a lehce nezajímavý úvod začne být čím dál zajímavější, hlavní linka příběhu o měnící se kauzalitě z minulosti, do budoucnosti funguje, scénář překvapuje a napětí stoupá, včetně velice zajímavého závěru (jinými slovy koukejte do konce titulků). Tohle všechno je mi na filmu sympatické, zároveň jsou tady některá klišé, kdy se film snaží děsit a lekat až příliš okoukanými, starými postupy, zejména zvukem, ta atmosféra mi k námětu moc nesedí první část filmu, až později přejde film na žánr thrilleru a počíná si tady lépe. Hudební podkres baví (Seo Taiji je můj oblíbenec). Co mě baví je herecký výkon Jeon Jong-seo jako Young-sook, dívky z roku 1999. Naproti tomu Park Shin-hye ztrácí, vypadá to, že si nedokáže vybírat správné role a pořád chce stavět na své kráse, charismatu plaché laně, než herečce, co má bohatý rejstřík, mrzí mě, to ona umí mnohem lépe. Její výkon je standart, vybrala si špatnou roli Seo-yeon je neškodný diblík a průměr, pokud by chtěla růst jako herečka vybere si roli Young-sook, tam by mohla něco předvést. Pořád věřím, že z ní může něco být, ale čas se krátí, musí změnit agent, agenturu, nebo svoje rozhodování ve výběru rolí. ()
Neříkám, že jde o naprosto originální počin, který předtím ještě nikdo nevymyslel, ale skoro nechápu, jako moc se jim podařilo udržet příběh nepředvídatelný. Kdykoliv jsem začala mít pocit, že vím, co bude dál, bylo to jinak. Napínavé od začátku do konce, velmi dobře zahrané. Dál to asi rozvádět nebudu, abych nenapovídala. Každopádně, pokud chcete dobrý thriller, tady ho dostanete. ()
Než začaly titulky, mírně opovržlivě jsem pozvednula obočí nad závěrem, v němž by patos ohromil i Spielberga. Po předchozím velmi sympatickém thrilleru to bolelo jako rána na solar. Ale naštěstí jsem dostatečně líná, abych film vypnula před závěrečnými titulky, takže jsem se dočkala mnohem povedenější verze závěru. ()
Kol, no zďaleka nie kúl. Príliš sústredené na telefonický súboj minulosti s prítomnosťou. Divák staraj sa, čo a ako. Istoty sa rozpadajú ako domček z karát. Scenáristicky jemne obdobný námet ako román Ursuly K. Le Guinovej Smrtonosné sny, len taký čiastočný a vééľmi zjednodušený. V románe sen hlavného hrdinu každý deň totálne menil skutočnosť celého sveta, tu následky zavolania (alebo nezdvihnutia) telefónu menia maximálne tak osobný svet hrdiniek. Ale dobre. Ako jednorazová zábava dobré. Navyše, charaktery hrdiniek nejednoznačné. Osobne som fandil skôr týranej dcére, držanej nakrátko doma, nútenej pojedať na prvý pohľad nepožívateľné blafy. ()
Galerie (50)
Photo © Netflix
Zajímavosti (1)
- Natáčení začalo 3. ledna 2019 a bylo ukončeno 2. dubna 2019. (PamPero 1)
Reklama