Reklama

Reklama

Prací automat

  • USA The Laundromat (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (109)

Pavlínka9 

všechny recenze uživatele

Je to barevné. Je to "umělé". Je to na motivy skutečné události, a mnoha dalších...Myslím si, že Soderbergh vytvořit tento film takovým způsobem, aby mu porozumělo co nejvíce diváků. Protože se jedná o situaci, která může potkat právě takovou "obyčejnou" paní, jako v tomto snímku. A těch je na světě mnoho :) Prostřihy, kdy Oldman (i když už je starší, je to stále fešák ;) ) a Banderas vysvětlují, co ty jejich postavy vlastně dělají - dávají více pochopení k činům, které dané role dělají...Sem tam jsem se ztratila - ale brzy jsem se zase chytla. Některé postavy mi byly dost nepříjemné, ale všechno to "zachránil" závěr Meryl Streep/ hlavní postava/ ředitelka :) To bylo fajn - protože sdělila realitu takovou, jaká je :) ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Ty jo, má to jen 58%, ale mně to fakt přišlo hodný geniálního režiséra. Bylo to chytrý, zábavný, svižný, odvážně vynalézavý, divácky vstřícný a díky tomu snadno pochopitelný, mělo to perfektní výpravu, kostýmy a lokace- je to prostě hodně dobrý! Andrei, mrkni na to, třeba v tom pro sebe najdeš něco zajímavýho. ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Soderbergh pojednává těžká témata lehce a dokonce hravě. Jde o pokus dekonstruovat finanční toky známé jako panamské akcie. Jiný filmaři by k materiálu přistoupili mnohem vášnivěji. Soderbergh vzdělává a částečně baví. Téma je chovat se racionálně a nákladově efektivně, ale viděl jsem film iracionální a drahý. Několikrát jsem se přistihl, jak se dívám na hodinky. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Expert na “MONEY” movies, Steven Soderbergh (režisér, ktorý vyfúkol Scottovi oscara za réžiu), si tentokrát ale riadne posvietil, či skôr lepšie povedané, scenárista Scott Z. Burns, sa poriadne obul do „čiernej ekonomiky” , a to nielen v USA, keď napríklad v tejto “krajine neobmedzených možností” - v roku 2018: ich šesťdesiat najväčších spoločností neplatilo žiadne dane zo svojich 79 miliardových príjmov, tým pádom tu máme, ako na tanieri-daňové úniky+všetko, čo sa k tomu pripája, t.j. daňové raje, Panama Papers, korupcia, podplácanie, podvody, fiktívne firmy, a v centre pozornosti je predovšetkým najmä právnická firma-Mossack Fonseca & Co (v súčastnosti už neexistujúca), so zakladateľmi-Jürgenom Mossackom a Ramónom Fonsecom Morom, ktorí si mimochodom, ukrojili príliš veľké sústo z koláča, skrátka každý sa nejako priživil. _Na poli čosi málo nad 90 minút rozohráva režisér, fascinujúcu, majstrovsky ukočírovanú (zrežírovanú), ekonomickú partičku, ktorú si inak aj sám kameramansky (používa pseudonym Peter Andrews) a strihovo (to isté ‘Mary Ann Bernard’) zastrešil, ako už má nejaký ten piatok vo zvyku, a k tomu obsadil strhujúcich hercov, akými Gary Oldman s Antoniom Banderasom bezpochyby sú, naprosto unikátnym spôsobom stelesnili vyššie citovaných „podvodníkov” , ale trebárs ešte na margo, taká herecká DIVA-MERYL STREEP má svoje eso v rukáve, ktoré ma na samom konci totálne položilo na lopatky ! Prakticky tu po celý čas išlo o „pranie špinavých peňazí” , ktoré sa v práčke nikdy neznehodnotia, lebo sa stále perú. Sklamalo ma nízke hodnotenie filmu, všade, kde naň natrafím, čo už ale nie je vôbec môj problém, že diváci (recenzenti) sú nevšímaví, ľahostajní k tomu, čo je aktuálne ! PS: Soderbergh miestami používa dokumentárny spôsob nakrúcania, kedy sa postavy pozerajú priamo (uprene) do objektívu kamery, čím len viac zvýrazňuje a podtrhuje celkovú atmosféru, čo perfektne dokladá najmä záverečná sekvencia s Ellen Martin... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Chtělo by to být takovým "jakože pokračováním" Sázky na nejistotu; tentokráte o offshorech a skořápkách. Chtělo by to tuze moc být stejně tak "osvěta s nadsázkou o vážných pro finanční laiky těžko uchopitelných praktikách na pozadí, do kterých málokdo vidí, ale dopad mají na každého z nás". Jenže to nemá ani takovou jiskru a elán, ani to tak dobře nezachycuje vychcanou sofistikovanost a provázanost systému, ani dopady na konkrétní osudy. Má to své momenty, jsou zde linie, kdy to takřka funguje jak má. Jenže tam, kde předobraz uměl strhnout i neznalého diváka, tam Sodenbergh tápe a zamotává se do toho. Což je s podivem, jelikož má nesporně přístupnější a uchopitelnější téma. Co hůře, vyloženě karikaturní a pitvořící se duo Oldman/Banderas (bez jakékoli nadsázky jedou v echt otravném módu čertíka a hastrmana z Princezny ze mlejna) to v roli vypravěčů posouvá do zcela jiné roviny a tónu než v jakém jede zbytek ansámblu. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (7)

  • Obsazení Meryl Streep do jedné z hlavních rolí bylo důležitým faktorem pro celkové financování filmu. (jezurka42)

Související novinky

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

25.07.2019

Nový snímek Nabarvené ptáče režiséra Václava Marhoula (Tobruk, Mazaný Filip) bude mít světovou premiéru na filmovém festivalu v Benátkách, kde byl zařazen do hlavní soutěže. Film s mezinárodním… (více)

Reklama

Reklama