Reklama

Reklama

Show Jerryho Seinfelda

(seriál)
všechny plakáty
Trailer
USA, (1989–1998), 69 h 15 min (Minutáž: 22–56 min)

Hrají:

Jerry Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus, Michael Richards, Jason Alexander, Wayne Knight, Richard Fancy, Victor Raider-Wexler, Ian Abercrombie, Heidi Swedberg (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(9) / Epizody(173)

Komik Jerry a jeho tři cyničtí přátelé se umí zasmát úplně obyčejným i absurdním věcem. „Seriál o ničem“, který se do historie sitcomů zapsal zlatým písmem. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (69)

zdepapepa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedává mi smysl popularita Simpsonů a nepopularita Seinfelda. Vždyť co byli Simpsonovi pro svět animáků, to byl Seinfeld pro svět sitcomu. Nebyl to pochopitelně první průkopník, to bylo I Love Lucy, vhodná metafora na americkou kinematografii by byla - co byl ve filmových dramatech Občan Kane, to bylo I Love Lucy. Seinfeld byl takový Kmotr. Ti také nejspíš dnes nebudou úplně doceněni. Jeden moudrý muž (Isaac Newton) jednou řekl:"Pokud jsem prozřel dál, bylo to díky stání na ramenou obrů." A teď si představte, když se na takového obra navěsí spousta ziskuchtivých a někdy i akorát ambiciozních miniobrů. Obr je nemilosrdně zašlapán do země a už není tak impresivní a obrovský, jak býval. Musíme se vžít do lidí roku 1989 a dále, kdy byl Seinfeld "nambr van", kdy válcoval televizní žebříčky, kdy každý jeho díl dychtivě sledovala určitě alespoň půlka (kr)Ameriky. Světu tehdá dominovaly tzv. famsitcomy/famcomy (rodinný sitcom, kde se děj soustředil na rodinné členy, častokrát byl i více přístupný dětskému publiku), s výjimkou Ženatý se závazky, který dva roky před Seinfeldem rozčeřil stojatou vodu nekontroverzních (pokud se zrovna nekonala "speciální" epizoda, kdy někdo ve famcomu propadl např. droze, ale i tak na konci epizody byl zachován status quo) rodinných sitcomů. Pak přišel Seinfeld. Sitcom o ničem, na což tuším v 5. sérii dokonce dojde, že ho Jerry s Georgem také zrealizují a natočí repliku po replice "pilot" (koukněte se na Pulp Fiction, pokud nevíte, co to znamená!). Přehoupl se žebříček hodnot, podobně jako v Die Hard z roku 1988 zde nejsou ústřední postavy nejhodnější, pijí, kouří, lžou (zde to často až hraničí s Hotýlkem Johna Cleese) a vůbec se chovají tak, jak by televizní vzory neměly. Prvních pár sérií se drží i observační stand-up výstupy, kdy Jerry komentuje na něco, "s čím přišel do styku", často propojeno s dějem epizody. Ostatní postavy jsou nápodobně okouzlující - tedy vyjma Kramera, na toho musím mít extra náladu, jeho pitvoření a lhaní a podvádění a při snaze napomenutí dělání "UÁÁÁ!" a strčení ruky před obličej mi přijde falešné a nebaví mě, jen ze začátku mě bavila jeho fyzická komika, kterak dokázal upadnout na spousty vtipných způsobů. Jerryho už jsem nakousnul, jsem s ním asi nejvíce sžitý, celkově je asi nejsympatičtější ze všech, což mu ale nebrání vyvádět sviňárny a odhazovat s každým dílem holku k vodě (na milion a jeden způsob - chlapské ruce, že nosí pořád stejné oblečení, že jí hrášky po jednom, že neochutná polévku, atd. atd. atd.) George je kapitolka sama o sobě - konstantní loser, ale klofnul pro mě nejsympatičtější holku (hned po Elaine) - Susan. I tak má své momenty, zejména co ho zaměstná George Steinbrenner. Elaine aka Julia Luis-Dreyfus je skutečně pastva pro mužské oči, člověk jí hned promine, že kupříkladu po zprávě, že je její přítel v nemocnici, si ještě koupí popcorn a jujyfruits. A jako v dnešní době mládeží koluje "Ledžendery" a "Ósam", tak i mnoho hlášek a památných slov se nezapsatelně vrylo do paměti diváků, ať už například "yada, yada" "NO SOUP FOR YOU" "Master of your domain" či jiné. Inu, 9 sérií je 9 sérií. V době psaní tohoto komentáře mám dokoukáno do S08E03 a nepřestává mě to překvapovat svou vtipností, i když zpětně zjišťuju, jak moc velký vliv to mělo na současné sitcomy (už jen ta obrovská plejáda herců, jen z Přátel se jich tam objevilo asi 5, každý nějak samostatně, nejlepší asi pan Hackles coby Kramer z fiktivního pilotu). Nebo že v epizodě Čínská Restaurace je ten číňan, co je obsluhuje stejnej člověk, co obsluhuje v The Big Bang Theory. A pak je tu ještě ten druhý Jerryho soused. Hello, Newman. () (méně) (více)

Tom Riddle 

všechny recenze uživatele

Z mojí zkušenosti až příliš často zaznívá věta "tenhle seriál je o ničem." U Seinfelda je to ovšem pravda, a to záměrně. V seriálovém světě prakticky ojedinělý, Seinfeld zůstává celých devět sezón o ničem, chybí mu jakýkoli konzistentnější motiv, jedná se zkrátka o každodenní, banální život jednoho neurotického stand-up komika a jeho tří stejně vadných a ujetých přátel. Jeho kouzlo pak spočívá ve smyslu pro detail a kontinuitu, a z toho plynoucí neuvěřitelné množství running joků. Ať už se jedná o všeljaké charakterové nešvary, přezdívky a podobně, Seinfeld svoje postavy miluje a hýčká navzdory jejich mnohdy nesnesitelným osobnostem, nikdy je nezradí v zájmu líbivosti, a proto za celou dobu nesklouzne do průměru či středoproudu. Důkazem toho budiž kupříkladu finiš sedmé řady, který je dost možná tím nejhnusnějším sitcomovým momentem všech dob. Jerry je papírově ten nejnormálnější a "nejlepší" člověk party, přesto za 180 dílů vystřídá nějakých 70 přítelkyň, a je schopný opouštět je z nejmalichernějších důvodů (man hands anyone?). Jediná ženská ve skupině, krásná a roztomilá Elaine (v božském podání Julie Louis-Dreyfus), je mnohdy tím největším chlapem (sázka o masturbaci, soup nazi). Tlustý, plešatý a sobecký George potom soutěží s výstředním příživnickým čahounem Kramerem o titul zevla století. Do toho se přidává obrovská plejáda recurringů, kteří dovedou v jedné větě ovládnout scénu (Mrs. Costanza či David Puddy vytanou na mysl jako první), a výsledkem je nekončící přehlídka svéráznosti, sobeckosti, otravnosti, především ale skoro vždycky dobré zábavy plné meta humoru. Před sledováním jsem byl vůči seriálu předpojatý, Jerryho stand-up se mi nikdy nezamlouval, a paradoxně i tady je to ten nejslabší prvek (a hlavní důvod toho, proč se bráním pětihvězdě, tím druhým je potom katastrofálně špatné finále,byť je stejně nekompromisní, jako celý seriál). Říci však o Seinfeldovi to, že je průměrný, prvoplánový nebo nepropracovaný, to je strašlivá ignorance. PS, rád bych napsal pár slov na závěr, tady jsou: Mulva! Jujyfruits! Witchee Woman! Twist Off! Shrinkage! Hello, Jerry! Hello, Newman! Yada yada yada! aaaand Stellaaaaa! STELLAAAAAA!!! ()

Reklama

GOREGASM 

všechny recenze uživatele

Výborný a nestárnoucí (narozdíl třeba od Friends) sitcom, který má pár prvních sérií i zajímavou dějovou linku, která skončí toxickými obálkami George Costanzy, aby se v následujících sériích spíše pustil epizodickou cestou, která si ale staré díly velmi dobře pamatuje a ještě vtipněji na ně navazuje. Jerry, George, Kramer a Elaine jsou všichni výborní na svůj způsob, i když Elaine mně chvíli vcelku hmmmm, ale nakonec chytila druhý dech. Navíc je tady spousta menších postav, které se v různých cyklech a minipříbězích vrací a dávají celé show šmrnc navíc. Celé to napsal Jerry Seinfeld a Larry David a to jsem měl asi napsat hned na začátku, protože Davidův solo projekt "Curb Your Enthusiasm" je moje srdeční kultovka a u Seinfelda se přesně poznáte, co napsal Larry a co Jerry :-). 100% ()

zablaga 

všechny recenze uživatele

Dlho som si hľadala cestu k tomuto skvostu. Nejaký čas mi trvalo ho pochopiť, ale ak som niekedy pozerávala sitcomy kvôli vypnutiu mozgu a problémov tak tento je odteraz prvý po ktorom siahnem. Ak vám niekto povie, že je to sitcom o ničom, tak neveríte, až kým ho neuvidíte. Nádhera, bizarnosť, detinskosť, nie z tohto sveta. Milujem! ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Seinfeld je jeden z nejlépe hodnocených sitcomů všech dob, tedy alespoň v zahraničí, protože u nás nemá podobné postavení. Chtělo by se namítnout, že možná prostě nezestárnul dobře, ale podle mě to tím není. Sice je to přes 30 let od premiéry, ale problém bude třeba hledat jinde. Někomu by mohlo vadit, že tenhle seriál je o ničem a postavy se za devět sérií vůbec nikam neposunou. I když být o ničem je něco, co je záměrně (nad)užíváno v průběhu celého seriálu. Já osobně mám mnohem větší problém s postavami. Seinfeld trpí klasickým únavovovým syndromem dlouhých seriálů, kdy vám postupem času jsou postavy protivnější a protivnější.  Jerry má být relativně nejnormálnější, i když při jeho důvodech pro rozchody s přítelkyněmi se člověk musí zamyslet. Elaine mě vytáčela tím, jak se neustále šklebila a myslela si, že je lepší než zbytek party. Ale to je nic proti tomu, jak otravná je postava sebestředného George a výstředního podivína Kramera. Zatímco oslavování Kramerova příchodu na scénu mě vytáčelo od samého začátku, tak nechuť k Georgovi se stupňovala a postupem času bylo těžší a těžší ho vystát. A pak jsou tady ještě dvě další věcí, které se podle mě hodně nepovedly. Tím prvním je závěr sedmé řady, kdy odstraní jednu z vedlejších postav, což uznávám, že mě šokovalo. Tím druhým je pak samotné finále seriálu, které je hodně špatné a slabé. Seinfeld měl své lepší chvilky, některé epizody byly dobré a některé vtípky se vážně povedly, ale na hodnocení lepší jak průměr to nevidím. I když jsem si díky sledování uvědomil, kolik toho, mnou později oblíbené sitcomy, právě od Seinfelda okopírovaly a tuhle zásluhu mu nikdo neodpáře. ()

Galerie (115)

Zajímavosti (65)

  • Epizoda byla zařazena na 1. místo v TV Guide's 2009 list of „100 Greatest Episodes of All-Time“. (RMN88)
  • Ve 4. sérii se ve dvojepizodě 3 a 4 s názvem "The Pitch and The Ticket" zmíní Jerry (Jerry Seinfeld) a George (Jason Alexander) o Československu, a to ve scéně, kdy George říká: "Být pozvracen je traumatizující." a Jerry odpovídá: "Zvracení ještě neznamená konečnou. Kdyby se Hitler vyzvracel na Chamberlaina, stejně by mu to Československo dal." na což George reaguje: "Chamberlain. Mohl bys mu třeba držet palici v záchodové míse a stejně by ti dal půlku Evropy." (MrPierc)
  • V seriálu zazněla celá řada písní. V epizodě číslo 96 v 6. sérii a 177. epizodě v 9. sérii to byla skladba „Superman" Johna Williamse. ve 160. epizodě v 9. série s názvem„The Blood" zazněla "Manaña (Is Good Enough For Me)" od Jackie Davis. V epizodě číslo 149 „The Susie" v 8. séri zazněl hudební motiv ze seriálu The Greatest American Hero (od r. 1981) od Joeyho Scarburyho. V epizodě číslo 137 8. série s názvem „The Bizarro Jerry" a v epizodě 157 9. série „The Butter Shave" zazní „Morning Train (9 to 5)" od Sheena Eastona. V epizodě „The Slicer" s číslem 163 v 9. sérii zazní při legendárním tanci Elaine (Julia Louis-Dreyfus) „Slow Ride" od Foghata. Ve 131. díle „The Bottle Deposit" v 7. sérii, kdy George (Jason Alexander) hledá stopy o práci, kterou mu zadal jeho šéf Wilhelm (Richard Herd), Wilhelm odkazuje na píseň „Downtown" od Petuly Clark. V epizodě číslo 85 v 5. sérii "The Hamptons" zazní "Wouldn't It Be Nice" od The Beach Boys. V díle číslo 141 v 8. sérii zazní "Desperado" a také píseň "Witchy Woman" od Eagles. V epizodě "The Chronicle, Part 2" s číslem 178, která je součást 9. série, zazním skladba kapely Grren Day z alba Nimrod "Good Riddance (Time of Your Life)". Ve 150. epizodě 8. série s názvem "The Pothole" se objevuje skaldba "(Once, Twice) Three Times a Lady" od The Commodores. Hned ve třech dílech, a to ve 111. díle "The Engagement"  v 7. sérii, 134. díle „The Invitations" rovněž v 7. sérii a 158. díle "The Voice" v 9. sérii, zazní skladba "Hello" Lionela Richieho. Ve 94. epizodě v 6. sérii s názvem "The Mom and Pop Store" je slyšet "Everybody's Talkin'" od Harryjp Nilssona. Elaine poprvé předvádí svůj tanec v 138. epizodě v 8. sérii "The Little Kicks" u "Shining Star" od Earth, Wind and Fire. V epizodě „The Bris" s číslem 138 v 8. sérii se objevuje hudební motiv z filmu Kmotr od Nina Rota. V 168. díle v 9. sérii s názvem „The Reverse Peephole" zazní „Mexican Radio" od SWall of Voodoo. Skladba "Pagliacci: Vesti la Giubba" od Ruggiera Leoncavalla je slyšet ve 4. sérii v 49. epizodě "The Opera". Úryvek z "The Barber of Seville" od Pierra Beaumarchaise je součástí 72. epizody "The Barber" v 5. sérii. V 31. epizodě 3. série "The Pez Dispenser" zazní „Piano Sonata No. 8 Op. 13 "Pathetique"" od Ludwiga van Beethovena, ve 113. epizodě 7. série s názvem „The Maestro" zase "La Donna e mobile" Giuseppa Verdiho. V epizodě číslo 140 v 8. sérii „The Fatigues" je slyšet skladba "Adagio for Strings", za kterou stojí Samuel Barber, Benjamin Britten a Igor Stravinsky. V 163. díle 9. série s názvem „The Slicer" zazní "In-A-Gadda-Da-Vida"od Iron Butterfly a součástí 178. epizody a 9. série je "Don't Stop 'Til You Get Enough" Michaela Jacksona. (MrPierc)

Související novinky

Zemřel herec Jerry Stiller

Zemřel herec Jerry Stiller

11.05.2020

Ve věku 92 let dnes ve Spojených státech zemřel komediální herec Jerry Stiller. Zprávu na svém twitterovém účtu zveřejnil jeho syn, hollywoodský herec a režisér Ben Stiller. Podle příspěvku zemřel… (více)

Reklama

Reklama