Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
Almodóvar má vždycky naprosto dokonale promyšlenej příběh, vždy dokáže přijít s něčim zajímavým a to ať už se to týká tématu celýho filmu a nebo přímo během průběhu filmu, prostě je to pan režisér a to plní do puntíku i tady, jenže jako vždy mi tam něco chybělo, nějak neumim popsat co přesně, asi něco, co by mě nějak zasáhlo, prostě mam jen vždycky pocit, že koukám na něco výjimečnýho, nemam tomu prakticky co vytknout, ale když to skončí, tak zjišťuju, že vlastně ani nevim, proč bych tomu měl dávat plný hodnocení ()
Mně se tohle líbilo moc. Skvěle, citlivě a hlavně neuvěřitelně přirozeně a věrohodně (což je u filmu s podobným dějem asi hodně velký problém) natočený a zahranýfilm. Navíc perfektní po technické stránce. Naprosto zasloužený Oscar za scénář (docela se divím, že Americká akademie projevila tolik vkusu a odvahy, protože tenhle film je všechno možné, jen ne konvenční... ). ()
Jak řekl sám režisér: „tento film je snadnější vidět, než o něm mluvit“, proto stručně. Působivé drama o mezilidských vztazích, o vzájemné potřebě mužů žen a žen mužů, o výmluvnosti mlčení i řeči těla, o touze, chtíči, ale hlavně o té nejobyčejnější lásce. Může vám být jedno jestli jste gay, nebo heterosexuál, intelektuál nebo člověk přirozeně inteligentní :), podstatu Mluv s ní pochopí skutečně každý, každý kdo se nestydí brečet. 85% P.S: Upřímně obdivuji obě dvě herečky, které se během 90% filmu dokázaly nehýbat. Zajímavé komentáře: kleopatra, Pedro, derryl ()
Zvláštny a zaujímavý film. Asi najlepší, ktorý som od Almodóvara videl. Nemám potrebu rozpisovať sa o kvalitách filmu. Stačí mi spomenúť si v akej pohode a s akým záujmom som sledoval tie spletité príbehy naplnené hlbokými citmi. Pedro Almodóvar dokáže diváka jemne uchopiť a uniesť ho tam, kde je iba divák a režisérovo dielo. ()
Opravdu velmi silný snímek a pro mne možná ještě lepší než "Vše o mé matce", který dojme a zanechá ve vás zvláštní pocit. Oscar pro Pedra Almodóvarova za nejlepší původní scénář je vzkutku zasloužen! Za zmínku také stojí, že zde hraje malou zajímavou roli Paz Vega /hlavní předstvitelka filmu Sex a Lucía/ :) ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
- Oscar 2002 za původní scénář; nominace za režii. (Geriel)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
Reklama