Režie:
Deon TaylorScénář:
Peter A. DowlingKamera:
Dante SpinottiHudba:
Geoff ZanelliHrají:
Naomie Harris, Tyrese Gibson, Frank Grillo, Mike Colter, Reid Scott, Beau Knapp, Nafessa Williams, James Moses Black, Lucky Johnson, Deneen Tyler (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Akční thriller Black and Blue pojednává o začínající policistce (na Oscara nominovaná Naomie Harrisová), která na svou služební kameru nevědomky zachytí vraždu mladého drogového dealera. Když si uvědomí, že ji spáchali její zkorumpovaní kolegové, spojí síly s jedinou osobou ze své komunity, která jí nabídne pomoc (Tyrese Gibson), zatímco prchá nejen před zločinci bažícími po pomstě, nýbrž i před policajty zoufale usilujícími o zničení inkriminující nahrávky. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (125)
Jak už název napovídá, jedná se o ideologický snímek probírající věčnou rasovou problematiku na policejní půdě. Bílá rasa je u moci a černá to všude pociťuje. Název ´Černá a modrá´ je v tomto případě znakem spravedlnosti. Černá pleť v modré uniformě. Nepřítelem je rasa bílá coby znak korupce a jiných lumpáren. Dějově tu tedy máme plně zapálenou začínající policistku, která předtím byla ve službách armády nasazena v Afghánistánu. Tento motiv je snad už nekonečný. No, a jednoho krásného dne je v nějaké staré továrně svědkem nemilosrdné popravy drogového dealera zkorumpovanými policajty, kteří jí jdou okamžitě po krku. A to je vše. Ano, správně, nic nového pod sluncem. Zásadní však je, že ona je černoška, dealer byl černoch a ti policajti běloši. A ani to policejní vedení, kde jsou samozřejmě běloši také, jí to zrovna neulehčuje. Zkrátka a dobře, máme tu černošku pod bílou nadvládou, která jí to dává setsakramentsky sežrat, což je hlavní výpověď tohoto snímku. Jako akční thriller nevyznívá zrovna nejhůř, i když se mnohé konflikty neustále opakují. Zřejmě pro zvýraznění dané problematiky, kterou nemá nikdo vůli řešit. Jde především o to, že se tu někdo odvážně staví za to, co je správné, bez ohledu na důsledky. V tomto případě nic proti ničemu, jen kdyby ta rasová ideologie z toho všeho tak intenzivně nezářila. Někdo to sice může hodnotit jako snímek překvapující svou upřímnosti ve snaze stát se adekvátně aktivním, a co si budeme povídat, v současnosti hodně aktuálním projevem v oblasti rasismu a korupce. Býlí policajti a černý zločinec. Už z médií víme, jak to většinou dopadne. ()
Film „Black and Blue“ (názov je symbolický – na to prídete pri sledovaní filmu) je založený na známom scenári – mladá policajtka vidí niečo, čo by nemala. Kvôli tomu ona bude nepriateľom – jej kolegovia sa postarajú o zašpinenie jej mena – a musí sa snažiť prežiť a očistiť svoje meno. Vo svojom žánru klasický príbeh. Zvolená koncepcia pána režiséra je klasická a ničím neprekvapivá. V rámci svojho žánru to funguje, ale v záveru je už cítiť bezradnosť a väčšie zaváhanie. Z hereckej stránky klasický priemer – ani jeden herecký výkon neprevyšuje ostatných. Osobné hodnotenie: 70% (***) ()
Pohodová akční naháněčka zkorumpovaných policistů s černými gangy a jednou naivní holkou. Díru do světa to neudělá, ale ani ničím neurazí. Obzvlášť herci jsou přesní, Frank Grillo evidentně už nikdy v životě nic jiného hrát nebude, a Naomie Harris je přesně tak sympatická, aby se jí i takhle dušínovský charakter dal sežrat. Hlavně když ji chtějí zabít fakt úplně všichni, a střílí se okolo v množství mnohem větším, než by člověk od kriminálky čekal. Jen v té druhé polovině je potřeba fakt hodně usilovně nepřemýšlet nad tím, proč ten gordický uzel intenzivně vyhrocené situace nerozetnou prostě tak, že někomu zatelefonují. Holt v sedmdesátkách to měl tenhle typ filmů jednodušší, nikde žádný mobil který by scénárostovi mohl nabourat zápletku, nikde internet a přímé přenosy, a navíc ty vztahy černých gangů a policie byly taky ještě o level ostřejší. 7/10 ()
Ničím nezajímavá akční rutina, která ani není tak akční. Zachraňuje to ale Frank Grillo, který se do role tvrďáků, k tomu ještě těch špatných vyloženě narodil a snesitelná Naomie Harris. Scénář tu ale nedokáže, ani nechce, ničím překvapit a od začátku dostanete jasně danou kolejovku, která prostě nevybočí, ani neotočí hlavou. Není to vyloženě špatně, ta atmosféra rozpadlýho a špinavýho New Orleans je věrohodná, stejně tak přestřelky, pokud vůbec nějaké přijdou, jsou přehledný. Všechno je to ale jen jednohubka, žádný velký řemeslo. ()
Kateřina zjevně nestihla z Nového Orleánsu odfouknout pár tisíc negrů, a tak ti chudáci zase musí vegetovat v polorozpadlých ghetech, šlapat, dýlovat a jinak krimošit. Na vině samozřejmě není jejich zjevná přirozenost, nýbrž ten zkurvený zkostnatělý rasistický systém, který jim nedovolí patřičně se vzdělávat, nutí je fetovat a zásadně jim brání pracovat! Což se ostatně děje úplně všude. U nás analogicky taky všechny ty Farzekašovy, Žigovy nebo Čonkovy nějaká rasistická bílá svině neustále důrazně nabádá, aby v žádném, ale v žádném případě nechodili ani do základní školy a nezvyšovali si vzdělání nebo kvalifikaci, protože tupou nekulturní a neadaptabilní zběř chce mít každý za sousedy, přičemž podporový a přídavkový rentiér, přilepšující si sem tam jen sběrem i přivařených barevných kovů či zamontovaných autorádií je zaměstnání snů. To požírači horkých psů mají alespoň sem tam nějakou tu černou ovci mezi všemi těmi bílými zmrdy, v tomto případě správňáckou, uvědomělou a soucitnou hnědopolicistku Žoan Braunovou, hrubě nespokojenou s všeobecnými poměry, která vymyslí fickaný, rasově nediskriminační plán, jak jedním vrzem vyčistit město od těžce nechutně zkorumpovaných kolegů i kriminálně prokastinujících soukmenovců. A celkem to čokoholce odsejpá v mantinelech rutinních a nic nového nepřinášejících nováčkovsko / korupčních napínačů se sociálním lkaním v podtextu, až tedy na tu mongoloidní základní dramatizační premisu, že při tom zdrhání s kamerou tupka nebyla přes 100 minut schopna doběhnout k nejbližší telefonní budce nebo někomu vyrvat z ruky mobil a brnknout starostovi či federálům. Mohlo to pak celé být jen o těch tolik diskriminovaných a utlačovaných ubohých černoušcích. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (3)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo v meste New Orleans, v americkom štáte Lousiana. (MikaelSVK)
- Finálna časť snímky sa natáčala presne v rovnakom bytovom komplexe ako vo filme Kontraband (2012) v hlavnej úlohe s Markom Wahlbergom. (MikaelSVK)
Reklama