Reklama

Reklama

Epizody(6)

Staré hříchy vrhají dlouhé stíny... Šestidílná série River, kterou pro britskou BBC natočila produkční společnost Kudos, vznikla podle původního námětu a scénáře Abi Morganové, uznávané britské dramatičky a scenáristky, jejíž jméno najdeme mimo jiné pod ceněnými filmy Stud (2011), Železná lady (2011), Sufražetka (2015) či úspěšným televizním projektem Hodinka (2011–2012). Protagonistou série je detektiv londýnské Metropolitní policie John River, vynikající policista a zároveň psychicky křehký člověk, který se nedokáže mentálně odpoutat od obětí vražd, jež vyšetřuje. Série, která sklidila příznivý ohlas u kritiky u i diváků, kombinuje žánr krimi s prvky psychologického dramatu a kromě samotného vyšetřování nabízí zamyšlení nad otázkami lidské osamělosti, vyrovnávání se se ztrátou a duševního zdraví. V titulní roli podává fantastický výkon hvězdný Stellan Skarsgard (Prolomit vlny, Dobrý Will Hunting, Melancholie), jemuž více než zdatně sekundují Nicola Walkerová (MI5, Komplicové, Luther), Adeel Akhtar (Čtyři lvi) či Lesley Manvilleová (Tajnosti a lži, Všechno nebo nic, Další rok), která byla za svůj výkon nominovaná na cenu BAFTA. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (74)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Musel jsem se z této mini-série trošku oklepat, abych vůbec byl schopný napsat nějaký ten komentář. Letos podruhé jsem se totiž setkal s detektivkou, která přišla s originálním námětem a neméně nápaditým způsobem vyšetřování. Šest dílů stačilo na to, abych si Stellana coby Rivera zamiloval. Bylo mi ho celou dobu strašně líto. Každý totiž musel pochopit, že tady ta vražda nebyla jen tak. Jeho psychologický rozklad duše nebral konce a šestý díl tomu nasadil korunku, na kterou jen tak nezapomenu. Závěr plný smutku a lásky budu mít v hlavě hodně dlouho. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

It's a kind of madness. Intimní melancholická psycho depka o vyrovnávání se se ztrátou a zapojením (či předstíráním, že patříte) do společnosti, když trpíte duševní poruchou, skrze ponoření se do hlubin šílenství skýtajícího útěchu a práce (ano, řešením případů, jak také v tomto žánru jinak), která více než obratně kombinuje to nejlepší ze severského noiru a britského sociálního dramatu. Ódy na mistrně minimalistického, ale o to více strhujícího, empatického Skarsgårdova Rivera jsou zcela oprávněné, jakkoli (nejen) Nicola Walker je mu více než zdatnou partnerkou. Což u ní ovšem jen stěží překvapí. Ono to vůbec celé na postavách stojí, jelikož detektivní linie je tak trochu na druhé koleji. A charaktery jsou to do jednoho skvěle napsané i zahrané, což se plně zúročí ve finální epizodě, jejíž síla staví na dopadech v osobních rovinách spíše než na zvratech v krimi linii. BBC prostě opětovně (pokolikáté již?) dokazuje, že ohrané až klišovité žánrové téma "vnitřními démony zužovaný geniální detektiv s osobním životem v troskách" se stále dá pojmout s vlastním nezaměnitelným ksichtem. A zatraceně kvalitně; to především. | S1: 5/5 | ()

Reklama

bllm 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se jednoznačně podařilo. Absolutně mě nenapadá, co by se dalo vytknout. Naprosto perfektní SuperStellan, i ostatní herci na jedničku. Taky jsem ráda, že jsem zase po nějaké době objevila detektivku s v podstatě celkem obyčejnou, i když trochu zapeklitou, vraždou - žádní geniální sérioví vrazi, mezinárodní fantasmagorická spiknutí atd. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Z prvých okamihov som mal dojem, že pôjde o akýsi "flick" k pocte predchodcovi "Randall a Hopkirk", no po prvej epizóde človek veľmi rýchlo pochopí, že v tomto prípade sa komunikácia so zosnulým (nie len) kolegom odohráva viac menej čiastkovo, aby sa ujasnili "drobnosti" za života, pričom nepôjde o napomáhanie pri vyšetrovaní. Seriál som si prvý krát pustil asi pred rokom, no po chvíli som to zabalil, lebo ma to nijak extra nenadchlo, čo mohlo byť aj mentálnym naladením. Teraz som sa k tomu vrátil, a neľutujem, že som dal Riverovi šancu, i keď moja úplná šálka kávy to teda rozhodne nie je .. ()

Mlle 

všechny recenze uživatele

Majstrštyk. Podruhé ještě lepší, potřetí ještě lepší… A tak dále! Výjimečně hluboká deprese z velmi přímočaře zpředmětněného Londýna a moderní metropole obecně v tom nejhorším, čím člověka obklopuje (pro směřování příběhů všech postav i samotnou podstatu typů výzev dále formujících jejich charaktery velmi zásadní), nakonec ustupuje dynamicky se proměňujícímu tajemství zápletky, které je zároveň tajemstvím samotné Stevie. Kým a čím byla a jak to tedy bylo – spletl se River ve svém jediném příteli? Miloval celý život někoho, koho neznal? Ačkoli mrtvá, teprve pak by pro něj přestala existovat, tak jako většina lidí, kteří jej obklopují – plytcí lidé, falešní lidé… všude okolo se svými malými a většími podvůdky a všedními starostmi daleko od jeho světa, a v překvapivě ostrém kontrastu svěží soudržnost a poctivost somálských přistěhovalců, kteří taky příznačně obývají tu výspu, jež je ovšem jedinou dýchatelnou a příjemně působící částí Londýna, zatímco v Riverově každodennosti v centru: „nejsou žádné stromy, není kyslík, není vzduch.“ Co mě zaujalo: V jednom rozhovoru jsem se dočetla, že Stellan Skarsgård přesně netuší, proč se jeho postava nemohla po hlavě nekomplikovaně vrhnout do vztahu se Stevie, proč nemohl udělat první krok. Doufám, že si k jeho chápání postavy ještě někde něco přečtu, protože jinak by pro mě bylo dost záhadou, jak mohl svou postavu přesto ztvárnit tak dokonale (docela obyčejný důvod byl v jeho dětství ve vztahu s matkou, jak už to bývá). Výsledek: Miluji dokonce i tu Tinu Charles, která mi na začátku prvního dílu ve scéně v autě lezla tak na nervy :) A ano, „there should be more than one word for love,“ definitely. ♥ ()

Galerie (41)

Reklama

Reklama