VOD (2)
Obsahy(1)
Elizabeth Taylor a Richard Burton jsou ideální představitelé zlovolných manželů Marthy a George v prvním filmu režiséra Mika Nicholse podle nezapomenutelné předlohy Edwarda Albeeho: Kdo se bojí Virginie Woolfové? (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (318)
Krutost. "Tančím jako vánek!" "Pojďme hrát hru Hups na hostitelku!" A to jsem si vždycky myslel, že černobílé filmy nejsou nic pro mě. Přesto jsem byl unesen dialogovou smrští a zhoubným rozvojem všech postav. Na konci jsem trochu klimbal, proto nedávám plné hodnocení. HUDBA: Alex North - mé znalosti orchestrální hudby klasického holywoodu (či co to je), jsou natolik mizivé, že nemám co říct. ()
Jak vlastně tenhle film vystihnout? Slova nenacházím ani po třiceti minutách otevřeno okna a stále dumám nad tím, co jsem vlastně viděl. - Brilantní film, to rozhodně, ale hlavně ten scénář je jak z jiného světa, spousta zábavných ale i srdcervoujích scén. Nejlepší byl jednoznačně Burton, zastínil i Taylor, která si myslím to ani nemusela hrát... :-) ()
„Whatever Love wants!!“ Hluboká noc, dva manželské páry, hodně alkoholu, minimum lokací, nahromaděná frustrace a depresivní cesta do víru totální destrukce. Absurdní drama v domě George a Marthy plné hádek, které však brzy vypadají jako jedny z mnoha a které nabírají na síle hlavně díky dokonalé znalosti slabých míst manžela/ky. Součástí nekonečných dialogů a krutých her se brzy stává i druhý pár intelektuálů, kteří rovněž ztrácí zábrany a odkrývají nejedno tajemství. Výborní herci v úctyhodném debutu Mikea Nicholse, který je pětioscarovou pitvou manželství, která musela být ve své době malým zázrakem. A nejen dnes může od svazku samotného slušně odradit.. ()
Tenhle večer začal jako vtipná konverzačka plná duchaplných jízlivostí, jenže pak se začaly otevírat staré rány a sypat do nich sůl... Brrr! Kdybych měl sestavit žebříček filmových běsů, Draculovi, Frankensteinovu monstru nebo Madonně by zbyly jen oči pro pláč. Protože s velkým náskokem by je předčila Liz Taylorová v roli Marthy. Richard Burton jako Jiří je taky pěkné kvítko, ale pro něj jsem měl jakési zvrácené pochopení. ;-) O ženách si většinou myslíme, že jsou to milé, křehké, bezstarostně švitořící bytosti. Ale ve skutečnosti je to jako v přírodě - samice má větší tendenci útočit, zvlášť když přijde o mláďata. 90 % ()
„Dostáváš ze mě to nejlepší, lásko“. Přes pár „zcela nevinných společensko-konverzačních her na rozehřátí“ v podobě „vojeď hostitelku, pokoř hostitele, nachytej (své) hosty...“ se nakonec dostáváme k té nejdůležitější, (která se ostatně po celou dobu vznáší ve vzduchu) a to sice „(náš) život (existence) resp. soužití“. I přes nespornou (do očí bijící) kvalitu, kdy i „slepý“ musí chtě nechtě zaznamenat fakt, že ústřední duo E. Taylor-R. Burton hraje jako o život (kdy se navíc člověk neubrání myšlenkám, kolik si toho „vypůjčili“ ze soukromého života) a bezbřehou nápaditost hraničící (téměř) s genialitou (prosím nebrat jako lacinou frázi) kameramana H. Wexlera, nedokážu zcela vypudit myšlenku resp. holý fakt, že tomuhle by mnohem více slušela divadelní prkna. Přičemž, že bych si to (rád) (do)přál se stejnou úsřední sestavou (čtyřlístkem), je snad zbytečné dodávat. p.s. byť toto téma bylo bezesporu nejvíce aktuální v době svého vzniku (kdy muselo nutně (v řadách američanů) působit jako rozbuška, neboť se jedná o „rozcupování jejich snu v přímém přenosu“), o nadčasovosti a stálé aktualitě daného tématu netřeba pochybovat, neboť přesah v podobě existenciálního rozměru mezilidských vztahů je stále aktuální. Nebo vy nemáte ten pocit? 80% ()
Galerie (67)
Zajímavosti (21)
- Elizabeth Taylor (Martha) přibrala skoro 15 kg jen proto, aby vypadala přesvědčivěji jako znuděná panička ve středním věku. (Morien)
- První film, který dostal omezení přístupnosti „Nikdo pod 18 let nebude připuštěn ke sledování, pokud nebude v doprovodu rodičů“. (Morien)
- Námětem filmu byla stejnojmenná divadelní hra z roku 1962 od Edwarda Albeeho. V Československu byla ale inscenace uváděna pod názvem "Kdopak by se Kafky bál?", protože dílo Virginie Woolfové tehdy nebylo příliš rozšířené. (Marla Singer)
Reklama