VOD (2)
Obsahy(1)
Elizabeth Taylor a Richard Burton jsou ideální představitelé zlovolných manželů Marthy a George v prvním filmu režiséra Mika Nicholse podle nezapomenutelné předlohy Edwarda Albeeho: Kdo se bojí Virginie Woolfové? (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (318)
Vivisekcia manželstva v priamom prenose famóznej Wexlerovej kamery ako dominantný duel prechádzajúci do taktickej štvorhry a späť. V úvode som si sadol na zadok a dve hodiny som sa nedokázal postaviť. Vidieť to z dnešnej perspektívy krátko po Fincherovej Gone Girl a ako predprípravu na Kubrickove Eyes Wide Shut je dobrá voľba. 95% ()
„Whatever Love wants!!“ Hluboká noc, dva manželské páry, hodně alkoholu, minimum lokací, nahromaděná frustrace a depresivní cesta do víru totální destrukce. Absurdní drama v domě George a Marthy plné hádek, které však brzy vypadají jako jedny z mnoha a které nabírají na síle hlavně díky dokonalé znalosti slabých míst manžela/ky. Součástí nekonečných dialogů a krutých her se brzy stává i druhý pár intelektuálů, kteří rovněž ztrácí zábrany a odkrývají nejedno tajemství. Výborní herci v úctyhodném debutu Mikea Nicholse, který je pětioscarovou pitvou manželství, která musela být ve své době malým zázrakem. A nejen dnes může od svazku samotného slušně odradit.. ()
Som rád, že môj tisíci komentár vyšiel na tento výnimočný film. Slovné spojenie "herecký koncert" je jeho nadužívaním pomerne sprofanované, ale snáď v žiadnom inom filme nemá také opodstatnenie, ako vo Virginii. Obzvlášť v prípade Liz Taylor, ktorá v ňom dokázala, že nie je iba hollywoodskou star, ale skutočnou herečkou. Nie je pritom dôležité, či mala na úlohu dobrú prípravu zo svojho búrlivého života. Mikeovi Nicholsovi s kameramanom sa podarilo divadelnú hru nasnímať tak, že je z nej plnokrvné filmové dielo. A nenápadná hudba jemne podkreslila explózie emócií na obrazovke. Film som videl už viackrát, takže ma depresívnosť jeho obsahu už tak nezasiahla a uvoľnila miesto vychutnaniu si kvality spracovania. Veľký film, pri ktorom ľutujem, že obľúbených môže byť iba desať. ()
Parádní představení pro dva páry skvělých herců, ve kterém manželský konflikt přeroste ve válku, pro podpásové rány se nechodí daleko a z hostů se stanou rukojmí, aby se nakonec ukázalo, že je to všechno daleko složitější, než se zdálo. Ženská polovina obsazení byla odměněna Oscarem, ale pánové určitě nebyli horší. Mike Nichols to celé podal takovým způsobem, že nehrozí žádná nuda či jiná divadelní statičnost, přestože většinou sledujeme čtyři lidi v jednom pokoji. Když se přidá vynikající scénář, střih, kamera, hudba a zvuk, tak je to paráda. Český dabing je perfektní, jen mi připadá podivné, že Jirásková říká Adamírovi „Jiří“ (i když to zrovna docela vychází), zatímco Cupák oslovuje Procházkovou „Honey“. ()
Tolik krutosti a tolik bolestivého sarkazmu - snad až příliš mnoho. V duelu dvou individualit vítězí fantastický Burton nad lehce ukřičeně přehrávající Liz na celé čáře. Připadám si provinile za to, že chladně konverzačnímu dramatu vyčítám, že je hlavně v první polovině jen sledem dialogů, ale trvá déle než se k divákovi dostane ta pravá pesimistická nálada. Každý asi potřebujeme svini k tomu, abychom našli lanýže. A z toho je mi pěkně mizerně. ()
Galerie (67)
Zajímavosti (21)
- Ústřední manželskou dvojici ztvárnili skuteční manželé, Richard Burton (George) a Elizabeth Taylor (Martha). (Sfinkter)
- První film, ve kterém zaznělo hanlivé slovo „bugger“ – prevít. (Kulmon)
- Když Martha (Elizabeth Taylor) v jedné scéně otevře dveře, stojí za nimi George (Richard Burton) a řekne: "Flores... Flores para los muertos." To je přímá citace z filmu Tramvaj do stanice Touha, kde podomní obchodnice přijde ke dveřím a nabízí Blanche tyto "květiny pro mrtvé". (Morien)
Reklama