Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

hippyman 

všechny recenze uživatele

rozehrát šachovou partii s přeházenými tahy na hodině pásky tak, aby dávala jako mozaika nakonec smysl, použít pro to jen pár herců, 6 (slovy ŠEST) tisíc dolarů, jeden rok, dvě barvy a vygradovat to vše geniální pointou, to už prostě vyžaduje určitou dávku režisérského (a scénáristického) umění. první film, jímž Nolan hlasitě zvolal: "Jakooo, halooo, jsem Pan Režisér!"... Sledování Sledování mě prostě bavilo a místo v mé TOPce režisérů si tenhle Brit svým debutem zase o něco víc upevnil... 80% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Je to jako u Hitchcocka – když má někdo talent, stačí mu tři postavy a pár laciných interiérů. Christopher Nolan si poskládal velmi dobrý scénář a natočil ho tak bravurně, že nezbývá než smeknout. Ano, v Mementu možná dovedl hrátky s chronologií scén ještě dál, ale to neznamená, že by jeho debut s atmosférickou černobílou kamerou byl slabší. Jen ho prostě většina diváků viděla až po Mementu (eventuálně i dalších filmech). ()

Reklama

Satan 

všechny recenze uživatele

Prvotina těch nejvyšších kvalit. Mnohovrstevný scénář s logicky podloženým vyústěním, krásně temný hudební motiv, skličující neonoirovka, interiérová bitva charakterů. Film, který díky přesnému střihu nabírá na časoprostorové precizitě. Film, který by natočil Hitchcock, kdyby žil. Film, bez něhož by Memento patrně nebylo tak dokonalým dílem. P.S.: nemůžu říct, že Batmanovo logo na dveřích ve mně nevyvolalo šibalský úsměv. [Přesná stopáž: 70 min] ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Nolanův černobílý celovečerní debut mě dostal. Tak jako to umí jenom on. Konečně mám sjetou jeho kompletní filmografii. I na krátké stopáži dokázal předvést neuvěřitelné. Ve filmu nehraje nikdo moc známý. Je vidět, že byl levný a působí dost oldschoolově. Struktura děje mi připomněla Memento. Celé je to o chlápkovi, který nemá práci a jeho koníčkem je sledovat lidi. Vše se změní ve chvíli, kdy narazí na chlapa jménem Cobb. Ten ho naučí vykrádat byty a jemu se to zalíbí. Vše se zamotá ve chvíli, kdy se dá do hromady s jednou ze svých obětí. Problémy na sebe nenechají dlouho čekat a náš hrdina se dostane do situace, ze které není cesty ven... Konec mě dostal. "Každý má schránku." ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Na soundtrack padlo pouhých osm dolarů, a to na zakoupení prázdné DAT kazety. (Itar)

Reklama

Reklama