Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

mzss1 

všechny recenze uživatele

(90%) FOLLOWING, coby prvotina/režijní debut slavného Christophera Nolana. Abych se přiznal pravdu, Nolan je v mých očích určitě velmi zdatný režisér, ale až tak bych ho do nebe nevychvaloval. Od něj se mi nejvíc líbila trilogie o Batmanovi v hlavní roli s Ch. Balem. Poté Insomnie a Interstellar. A také i Memento nebylo špatné, ale až tak mě nepohltilo. Další filmy jsou už trochu slabší. Dunkirk a Dokonalý trik jsou za mě lepší průměry a Počátek mi už vůbec nesedl. Tento krátký a černobílý až amatérský, nízkorozpočtový snímek v českém překladu Sledování mi paradoxně sedl jak ulitý. A to jsem očekával minimum. Po X letech jsem si tohle jen tak bezmyšlenkovitě a z nudy pustil. Nechci si hrát na odborníka, ale když jsem to sledoval, tak jsem ihned pochopil, že tohle je klasický Nolanův styl. Specificky zamotané, mělo to několik časových linií. Minulost, přítomnost, pak trochu popohnaná krátká budoucnost atd. Jenže vše to bylo naštěstí srozumitelné a ne moc složité. Mělo to pár dobrých nápadů a hlavně to bylo neskutečně originální. Ten nápad se sledováním a následném systematickém rabováním bytů – to vše bylo nápadité a mělo to i nějakou tu myšlenku. Atmosféru to mělo hodně dobrou, kterou dost vylepšoval hudební skladatel David Julyan, který později s Nolanem spolupracoval na několika jeho filmů. Na závěr tu máme velmi slušnou pointu, která vše přehledně vysvětluje. Právě u spoustě Nolanových filmů mi závěrečné rozuzlení apod. nepřipadá moc dobré. I je to tak složitě podané, že tomu každý divák hned na kloub nemusí přijít. Herecké obsazení bylo dobré, především ústřední dvojice mužů. Zbytek dostačující. Takže jsem váhal, jestli dát lepší 4* nebo 5*, ale nakonec jsem s radostí plný počet hvězd udělil. Na začátek Nolanové kariéry bylo toto parádní. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Už vo svojej prvotine ukázal Nolan svoj talent. V tak krátkom čase je tu všetko potrebné na to, čo by mal mať zaujímavý príbeh, ktorý ponúkne i niečo viac ako len bežné filmové vyžitie - časové prelínanie, výborná práca s postavami s dôrazom na ich psychiku, nečakané zvraty, nečakané rozuzlenie.... No skrátka výborná záležitosť, len škoda, že tak krátka. 80/100 ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Debut, ale AKÝ? Nezávislosť, rozumnosť, svojskosť i vyzretý odpich do ďalšej (ešte viac vyšperkovanej) práce podobného zrna ("Memento"). Nolan s nami zdieľa svoj "design manual" tvorivosti podľa ktorého je rozpoznateľný aj za slabej či žiadnej viditeľnosti. Voyeur, 3 dejové okná v neintaktnom rozložení a rozuzlenie, ktorým nám Christopher dáva šupu priamo do držky. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Following na mě bohužel působí dojmem filmu, který stojí na mrtvém bodě a jakmile dostane příležitost změnit se v mimořádné inteligentní krimi, nechopí se jí a dál si kráčí ve své stereotypní koleji, díky které mě, co se týče jeho popisu, napadá jediné slovo a tím je rutina. Nekonvenční záměr tu je patrný ve velké míře, avšak formální stránka...respektive černobílé zpracování má největší podíl na nezáživnosti. Překvapivý závěr je sice znamenitý, ale na celkový dojem rozhodně nemá zásadní vliv. Nolanova výjimečnost je však i zde nezpochybnitelná. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Název velice výstižný. Jenomže mne to sledování různě přeházených střípků ze života "zlodějů z nudy" začalo po krátké době rovněž nudit i otravovat. Navzdory zajímavé pointě jsem si připadal jako v depresivním bludném kruhu neustálého vzájemného sledování, okrádání a podvádění, ze kterého bych raději utíkal co nejrychleji okamžitě pryč. Doba, kdy mohla podobná témata vyvolávat u diváků šok, byla již i v roce 1998 nejspíš dávno za humnama. Zbyla z toho pozoruhodná forma, snímek mi vzdáleně připomínal některá kriminální dramata francouzské nové vlny ze sklonku 50. let (např. Bressonova Kapsáře). Zajímavé při tom zůstává, že nápad točit dokumentaristicky bez umělého osvětlení na černobílý materiál i zde vznikl a byl realizován z důvodu nutnosti pracovat s nízkým rozpočtem. Určitě vynikající filmařina a pozoruhodný debut slavného režiséra, ale pro mě osobně jaksi bez hlubšího osobního přesahu. 60% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Christopher Nolan dostal nápad k napsání scénáře poté, co byl sám vykraden. Fascinovalo ho, co k tomu lidi vede a jak ovlivňují ostatním životy. (Ai.ma)
  • Jedna z věcí, kterou Bill ukradne, je i soundtrack z filmu Trainspotting (1996). (Ai.ma)

Reklama

Reklama