Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

hippyman 

všechny recenze uživatele

rozehrát šachovou partii s přeházenými tahy na hodině pásky tak, aby dávala jako mozaika nakonec smysl, použít pro to jen pár herců, 6 (slovy ŠEST) tisíc dolarů, jeden rok, dvě barvy a vygradovat to vše geniální pointou, to už prostě vyžaduje určitou dávku režisérského (a scénáristického) umění. první film, jímž Nolan hlasitě zvolal: "Jakooo, halooo, jsem Pan Režisér!"... Sledování Sledování mě prostě bavilo a místo v mé TOPce režisérů si tenhle Brit svým debutem zase o něco víc upevnil... 80% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

Reklama

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ZAČALO TO SLEDOVÁNÍM“...... /// Parádní příklad, jak udělat z člověka čuráka (zvlášť, když jde svýmu štěstí naproti). Ale abych byl upřímnej, krom tý pointy…. celkem nuda. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ujíždím na černobílejch filmech (jestli tím nemaskuješ, že nemáš barevnou bednu…). 2.) Strašně bych chtěl s někým vyjebat! 3.) Thx za titule ,,Elfkam111“ a ,,depressya“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Krásný debut jednoho z předních režisérů dnešní doby, za neuvěřitelných 6000$ dokázal Nolan natočit ucelený film, který oslní nejen svým chytrým scénářem, šokujícími zvraty a závěrečnou pointou, ale i nečekaně slušnou prací s neznýmými herci. Černobílá kamera snímající vše poměrně zblízka centruje divácký zájem na ústřední dvě postavy, jež jsou oba veskrze zajímavé (a jak už bylo řečeno i slušně zahrané) charaktery, které se spolu se svižnou režií a rozumnou stopáží postarají o kvalitní a záživnou podívanou bez hluchých míst. Po Nolanově temné, krátkometrážní prvotině Doodlebug bych však čekal mnohem atmosferičtější hudbu. 8/10 ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Jedna z věcí, kterou Bill ukradne, je i soundtrack z filmu Trainspotting (1996). (Ai.ma)
  • Do roku 2013 se jednalo o jediný Nolanův snímek, který vznikl bez kameramana Wallyho Pfistera. V tomto snímku si totiž kameru vedl sám režisér. (Chrustyn)
  • Christopher Nolan dostal nápad k napsání scénáře poté, co byl sám vykraden. Fascinovalo ho, co k tomu lidi vede a jak ovlivňují ostatním životy. (Ai.ma)

Reklama

Reklama