Kamera:
Tony Slater LingHrají:
Claes Bang, Jonathan Aris, Morfydd Clark, Sacha Dhawan, Mark Gatiss, John Heffernan, Youssef Kerkour, Clive Russell, Joanna Scanlan, Dolly Wells (více)VOD (1)
Epizody(3)
-
Pravidla bestie (E01)
-
Krvavá plavba (E02)
-
Temný kompas (E03)
Obsahy(1)
Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (161)
Tesil som sa na to. Bohuzial je to lacna inscenacia natocena na troch miestach. Vacsinou su tam neherci a trepu priblble dialogy. Obzvlast sam dracula. Na dnesne pomery, ake vedia byt serialy kvalitne obsahom i audiovizualom, je toto 10 krokov spat. Po druhej casti som sa na to vykaslal. Stacilo utrpenia. A neobmakcili ma ani zabery mojho rodneho mesta(BŠ) 15% ()
prvni polovina vyrazně, opravdu hodně vyrazně lepší. Vubec mě nebavil ten vylet na moři, který byl bohužel většinu nadchazejiciho děje. Zasazení Draculova charakteru do dnešní doby taky určtě vyborný napad. Ale tak nějak nic moc vysledek, možná vic epizod a dějove rozpracovani by tomu pomolo, ale mame co mame. ()
Takže budeme na začátku pozitivní. Dánský objev Bang je v roli Draculy perfektní - zároveň dokáže být odpudivé, zákeřné, zlé monstrum (tak ho i Stoker napsal) i šaramantní aristokrat s charismatem a sebevědomým Jamese Bonda. Moffat s Gattisem mu do úst vkládají postmoderní hlášky ("You looked a bit... drained." / "You are - after all - what you eat."), věříte mu, že je to chladnokrevná bestie, a přeci jste k němu přitahovaní jako můra k ohni. Plus vzdává poctu Lugosimu a Leemu. První díl má pevný scénář, nádherné lokace (Slovensko!) a skvělé scény mezi Draculou a sestrou Agathou a hlavně Draculou a Jonathanem Harkerem, který tu konečně dostává prostor a úctu, kterou si tahle chytrá a statečná postava zaslouží. Jo, a ty hororové momenty jsou luxusní. Druhý díl je spíš detektivka (na lodi Demeter umírají lidé a mezi přeživšími je jeden z nich vrah, muhaha, kdo to asi bude). Bang tenhle díl táhne a jsou tu rozkošně ujeté momenty, jako když Dracula zabije bavorského člena posádky, aby mohl plynně mluvit s německou aristokratkou. Už tady mi ale bylo divné, proč se tvůrci tolik soustředí na postavy, které stejně zemřou, když na zbytek story mají už jen jeden díl - a to ještě loď nedorazila do Anglie! No a pak přišel třetí díl. Nebudu říkat, že kazí celou sérii, ale je jednoznačně nejslabší, nejmíň drží pohromadě a nové postavy jsou špatně napsané a nezajímavé. Jako by dva díly dali do jednoho a vznikl zmatený guláš. Škoda, škoda, ale nebudu tvůrce házet pod autobus. Koneckonců stvořili skvělé dva první díly a představili nám Banga, luxusní scény a originální chvilky. Jen ať už sakra k duu Moffiss přidají dramaturga, který jím rozmluví ty nejujetější nápady. Ale ruku na srdce, radši ujeté nepovedené nápady, než stále tu samou nudu, kterou nám cpe Disney. 70 % ()
Nejnovější adaptaci příběhu muže, který je všechno jen ne „morning person“, napsala pro BBC a Netflix sherlockovská dvojice Mark Gatiss a Steven Moffat. A jejich Dracula je takový: vážný i pomrkávající, a v dobrém smyslu slova moderní... Jako každá dobrá adaptace mnohokrát těžené látky si berou tvůrci zavedené prvky upírského příběhu, ohledají je a nově promyslí, aby mohlo vzniknout něco trochu nového, trochu podvratného. Pohled Gatissův a Moffatův je velmi racionalizující pohled: folklorní kletby jako fetiše, vztah ke slunci, upírův strach z kříže jako výsledek chlemtání krve lidí, kteří žijí ve strachu z božího hněvu, tradice jako vyhýbání se pokroku, už zmíněný pohled na klášter nikoliv jen jako na místo náboženského vytržení, ale i existenčního minima pro ženy bez vyhlídek a bez domova. U brány kláštera se také odehraje nejlepší sekvence minisérie, jakýsi souboj vůlí mezi Agathou a Draculou, v níž Van Helsing spoléhá na to, že bestie, nehledě na sílu, má svá pravidla a že touha po krvi může být slabinou jako každá závislost... Ve svých nejlepších momentech připomíná Dracula seriál Hannibal, a to ve schopnosti estetizovat pokrmy – či v tomto případě nápoje –, kterých bychom se normálně dotknout asi nechtěli. Evokuje chuť ochutnat, alespoň kapánek. A Dracula sdílí Hannibalovo labužnictví, když s úsměvem pronáší: „Jsme to, co jíme.“ Zkušenost nemrtvých vás skutečně donutí promyslet kremaci i pohřeb do země. Seriál si ale ani jedno z toho nezaslouží. Schovejte tedy dřevěné kůly a s klidem Draculu pozvěte k sobě domů. Recenze. ()
Osobne považujem rozhodnutie Gatissa a Moffata venovať sa tejto látke za niečo podobné, ako keď sa Cameron upísal Avatarom, Jackson King Kongovi alebo Nolan Dunkirku (veľmi subjektívny názor, upozorňujem). Skrátka prečo radšej nenatočili piateho Sherlocka a venujú sa niečomu, čomu sa môže venovať každý šikovnejší filmár a neriešia to, čo im ide najlepšie? Klady série som vyzdvihol pri poslednej časti, jej rozloženie do troch veľmi odlišných tretín, za ten hlavný zápor považujem, nech to vyznie akokoľvek nezmyselne, samotnú látku. ()
Galerie (9)
Photo © BBC
![Dracula - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/164/119/164119886_d0996c.jpg)
Reklama