Režie:
S.S. RajamouliScénář:
S.S. RajamouliKamera:
Senthil KumarHudba:
M.M. KeeravaniHrají:
Ram Charan, N. T. Rama Rao Jr., Alia Bhatt, Ajay Devgan, Shriya Saran, Samuthirakani, Ray Stevenson, Alison Doody, Makrand Deshpande, Rajeev Kanakala (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)
(více)Recenze (134)
Bollywoodská Skrytá identita z dob občanské války, která dokázala nemožné. Podlehnout přepálené heroičnosti a mytologické reprezentaci světa i jeho lidových hrdinů nikdy nebylo tak snadné a po řemeslné stránce je to u srdce plesající kulervoucí nálož. Pokud trochu znáte tradice indické kinematografie a navrch oceníte dějové aranžmá v duchu hollywoodských velkofilmů, RRR vás nadchne. Úplný závěr už mi přišel až moc efektní a povrchní, zbytek nonstop kreativní, žánrově štědrý a energický film o nezdolnosti ducha a jednoho utlačovaného národa. Nedivím se, že z toho byli Spielberg i Cameron tak odvaření. 90 % ()
Jako jo, tenhle příběh o síle přátelství, zradě a boji proti většímu zlu, není originální. Co je ale jedinečné, to je přístup S.S. Rajamouliho a očividná láska k filmu, která je na RRR tolik vidět. Jestli se vám film bude líbit, poznáte už z představení hrdinů. Obě sekvence jsou naprosto ujeté co se týče fyzicky, hrdinové tu spíš připomínají mytické bytosti, takové indické supermany. A to je dobře, protože v RRR je všechno větší, barevnější, víc dramatické. Už u scény, kdy se Ram a Bhim poprvé potkají v akční sekvenci na mostě, je jasné, s jakým filmem máte co do činění. Taková hravost a srdce, to je něco, co se v záplavě holywoodských korporátních srágor, už tolik nevidí. Při sledování RRR budete mít xkrát pocit, jako třeba u indianajonesovské trilogie. Hrdinové všechno bez sakrasmu prožívají, včetně svého bratrského přátelství (ve stylu mužských přátelství třeba z LOTR trilogie), každou chvíli tu máte boží akční scénu, do toho duje megalomanská hudba. A padouši tu jsou angličtí kolonialisté (strašně zlí a hloupí, samozřejmě) v čele s roztomile pekelným Rayem Stevensonem (budiž mu země lehká) a sadistickou Alison Doody (kterou si můžete pamatovat jako nacistku Elsu právě z třetího Indyho). Takže směle do toho, vůbec se nebojte, že indické produkci nebudete rozumět. Tohle je jeden z nej filmových zážitků roku. ()
Film, který otevřel bránu poznání i mainstreamovému divákovi směrem k objevení Indie. Film, který zasadil mistrovský úder trademarkům akčních králů jako jsou John Woo a Zack Snyder. Film, který jsem si zamiloval a pustil bych si ho klidně opakovaně. Ďábelsky geniální Rajamouli zhmotnil jeden z nejlepších hrdinských eposů o přátelství, pomstě, záchraně a vlastenectví. Což v indické kinematografii není jednoduché, neboť každý třetí novější bollywoodský film má tyhle atributy na vysoké úrovni. Rajamouli má ke všemu ještě tu soudnost, že i klasická indická extrémnost pro pojetí akce je v jeho otěžích kočírována sice stále do podoby absurdna, ale s profesionální filmovou vizuální dramatizací k vytvoření a zdůraznění pompéznosti scény, akce. Jde pravděpodobně o jediného režiséra v galaxii, který točí takovým nadpozemským stylem. Stylem, který osobně obdivuji, vyhledávám a v současnosti již spíše pátrám. Budeme-li se bavit o tom, co má divákovi dát film, aby byl uhranut, překvapen, nadšen, zabaven, tak RRR to háže po tunách přímo před oči a uši. Vizualita, scenérie, kamera nakopávají zadnici většině americké velkotvorbě a přihazují jihoasijskou neokoukanost a odlišnost. Pokud se západní blockbusterová tvorba již několik let utápí v kolovrátkové variaci na superhrdiny a diváka již bolí zuby z této přeslazené kaše, tak je tu možnost vydat se Hedvábnou stezkou k filmům, které umí překvapit a dát jinou dimenzi již vyšťavenému žánru. Kombinace hrdinství, chlapáckého přátelství, tanečního (geniálního) vystoupení, osudového příběhu s razantními souboji, kde praskají kosti, stříká krev a lítají zmasakrovaná těla vzduchem je prostě divácky očistná. RRR nasadilo laťku natolik vysoko, že pravděpodobně tento epos porazí zase jen sám S. S. Rajamouli a bude to nejspíš Baahubali III. Věřím, že na tento film narazí časem víc diváků i díky podobnosti názvů s poněkud odlišným filmem, kterým je francouzská komedie RRRrrrr!!! (2004) a začnou být díky omylu s názvem fanoušky kvalitních akčních majstrštyků. Verdikt: Rise Roar Revolt je v současnosti nejkomplexnějším filmem s originálním stylem pro vizualitu, stylovost s epickou akcí a mistrovskou filmařinou pokud jste fanoušek Zacka Snydera, Johna Woo a nesnášíte Marvel Cinematic Universe. ()
Na Bollywood se nedá tak úplně připravit, to se musí zažít. Pár fláků už jsem viděl, čili minimálně jsem čekal tanečky a písničky, kterých byla pochopitelně plná řiť. Akce pak naprosto ultimátní a přesně v duchu hesla "To nevymyslíš" Srážka tygra s vlkem, hody motorkou, hody levhartem a tygrem, několikametrové skoky, jeden muž rozežene obrovský dav, jeden muž s dítětem zastaví po zuby ozbrojenou vojenskou jednotku atd. Kýbly toho nejlacinějšího patosu, mnohdy příšerné triky, hrůzné "herecké" výkony a anglofobie až za hrob aneb odlehčená a nevázaná zábava po indicku. Dá se na to přistoupit, to rozhodně, ale na dlouho mám zase vystaráno. A nechám si tu jen tři hvězdy, aby ten odstup byl dostatečnej. ()
Ohromnej příběh dvou nejlepších kámošů zasazenej do dob koloniální Indie. Záměrně (I don´t know) je to ale celý sebe-parodický a extrémně přepálený, aby to současnýho diváka za ty tři hodiny neunudilo k smrti, takže nakonec je to někde mezi strhujícím historickým melodramatem a šílenou akční parodickou komedií. Akorát škoda příšerný práce se zvukem a hudbou. Doufám, že třeba Scottův Napoleon pojme stejnej styl a Joaquin Phoenix tam bude poletovat vzduchem s koněm na ramenou, zatímco šavlí v zubech kosí tunu nepřátel (tehdy to snad má šanci na úspěch). ()
Galerie (13)
Zajímavosti (5)
- Filmovanie snímky začalo 11. novembra 2018 a skončilo až 26. augusta 2021. (MikaelSVK)
- Filmári pracovali na viacerých miestach v Indii, Bulharsku, Holandsku a na Ukrajine. (MikaelSVK)
- Film sa stal prvým indickým filmom, ktorý bol nominovaný na Oscara v kategórii Najlepšia pôvodná pieseň. (MikaelSVK)
Reklama