Režie:
S.S. RajamouliScénář:
S.S. RajamouliKamera:
Senthil KumarHudba:
M.M. KeeravaniHrají:
Ram Charan, N. T. Rama Rao Jr., Alia Bhatt, Ajay Devgan, Shriya Saran, Samuthirakani, Ray Stevenson, Alison Doody, Makrand Deshpande, Rajeev Kanakala (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)
(více)Recenze (134)
Se zdejsimi komentari souhlasim. Je to smes zanru akcni, muzikal, romanticka komedie a historicke drama (historicka fikce). Melodrama trochu prepalene. O indickem boji za svobodu, proti kolonialismu a o pratelstvi. Barevne, divoke, nasilne, hlasite, vzrusujici zvlastni efekty. Vzhledem k trihodinove stopazi nez moc soudrzne. Ale zpev a tanec v kombinaci desiveho pribehu dela film pocitove kratsi. Do kazde sceny je vlozeno hodne energie. Hrdinove zachrani deti, zapasi s tigrem s lacinym digitalnim vzezrenom pouhyma rukama. ()
Jako jo, tenhle příběh o síle přátelství, zradě a boji proti většímu zlu, není originální. Co je ale jedinečné, to je přístup S.S. Rajamouliho a očividná láska k filmu, která je na RRR tolik vidět. Jestli se vám film bude líbit, poznáte už z představení hrdinů. Obě sekvence jsou naprosto ujeté co se týče fyzicky, hrdinové tu spíš připomínají mytické bytosti, takové indické supermany. A to je dobře, protože v RRR je všechno větší, barevnější, víc dramatické. Už u scény, kdy se Ram a Bhim poprvé potkají v akční sekvenci na mostě, je jasné, s jakým filmem máte co do činění. Taková hravost a srdce, to je něco, co se v záplavě holywoodských korporátních srágor, už tolik nevidí. Při sledování RRR budete mít xkrát pocit, jako třeba u indianajonesovské trilogie. Hrdinové všechno bez sakrasmu prožívají, včetně svého bratrského přátelství (ve stylu mužských přátelství třeba z LOTR trilogie), každou chvíli tu máte boží akční scénu, do toho duje megalomanská hudba. A padouši tu jsou angličtí kolonialisté (strašně zlí a hloupí, samozřejmě) v čele s roztomile pekelným Rayem Stevensonem (budiž mu země lehká) a sadistickou Alison Doody (kterou si můžete pamatovat jako nacistku Elsu právě z třetího Indyho). Takže směle do toho, vůbec se nebojte, že indické produkci nebudete rozumět. Tohle je jeden z nej filmových zážitků roku. ()
Kdyby Indové měli Alluriho a Bheema, tak nemuseli čekat na vyhladovělého Ghándího a mohli Brity porazit tancem, spojenou faunou pralesa a Ráma-Rambo stylem…Chroničtí hromadní raperové (čti znásilňovači) a národ, jehož polovina obyvatel nepoužívá toaletu, natočil další spektakulární bizár, který je stejnou měrou velkolepý jako kýčovitý a kombinuje Rámájanu s revoluční agitkou…RRR navíc přináší jedno z nejlepších muzikálových čísel, které jste mohli kdy vidět na plátně napříč kontinenty…Ze závěrečného nacionálně-militantního tanečku s ikonami velkých vůdců ovšem v dnešní době mrazí….Filmově stejné zjevení jako Baahubali 2: The Conclusion, protože režisér S.S. Rajamouli je vtělený démon… ()
Film, který otevřel bránu poznání i mainstreamovému divákovi směrem k objevení Indie. Film, který zasadil mistrovský úder trademarkům akčních králů jako jsou John Woo a Zack Snyder. Film, který jsem si zamiloval a pustil bych si ho klidně opakovaně. Ďábelsky geniální Rajamouli zhmotnil jeden z nejlepších hrdinských eposů o přátelství, pomstě, záchraně a vlastenectví. Což v indické kinematografii není jednoduché, neboť každý třetí novější bollywoodský film má tyhle atributy na vysoké úrovni. Rajamouli má ke všemu ještě tu soudnost, že i klasická indická extrémnost pro pojetí akce je v jeho otěžích kočírována sice stále do podoby absurdna, ale s profesionální filmovou vizuální dramatizací k vytvoření a zdůraznění pompéznosti scény, akce. Jde pravděpodobně o jediného režiséra v galaxii, který točí takovým nadpozemským stylem. Stylem, který osobně obdivuji, vyhledávám a v současnosti již spíše pátrám. Budeme-li se bavit o tom, co má divákovi dát film, aby byl uhranut, překvapen, nadšen, zabaven, tak RRR to háže po tunách přímo před oči a uši. Vizualita, scenérie, kamera nakopávají zadnici většině americké velkotvorbě a přihazují jihoasijskou neokoukanost a odlišnost. Pokud se západní blockbusterová tvorba již několik let utápí v kolovrátkové variaci na superhrdiny a diváka již bolí zuby z této přeslazené kaše, tak je tu možnost vydat se Hedvábnou stezkou k filmům, které umí překvapit a dát jinou dimenzi již vyšťavenému žánru. Kombinace hrdinství, chlapáckého přátelství, tanečního (geniálního) vystoupení, osudového příběhu s razantními souboji, kde praskají kosti, stříká krev a lítají zmasakrovaná těla vzduchem je prostě divácky očistná. RRR nasadilo laťku natolik vysoko, že pravděpodobně tento epos porazí zase jen sám S. S. Rajamouli a bude to nejspíš Baahubali III. Věřím, že na tento film narazí časem víc diváků i díky podobnosti názvů s poněkud odlišným filmem, kterým je francouzská komedie RRRrrrr!!! (2004) a začnou být díky omylu s názvem fanoušky kvalitních akčních majstrštyků. Verdikt: Rise Roar Revolt je v současnosti nejkomplexnějším filmem s originálním stylem pro vizualitu, stylovost s epickou akcí a mistrovskou filmařinou pokud jste fanoušek Zacka Snydera, Johna Woo a nesnášíte Marvel Cinematic Universe. ()
Natočené je to velkolepě. Přesto je třeba brát v potaz kontext, ve kterém film vzniká, a jakou vládní politiku podporuje. Indie je na prahu vládní genocidy indických muslimů. Byli bychom podobně odvaření, kdyby byl film natočen v Rusku a místo s tygrem by hlavní hrdina bojoval s medvědem? Více např. v https://www.thejfa.com/read/rrr-new-idiom-hindu-nationalism ()
Galerie (13)
Zajímavosti (5)
- Filmári pracovali na viacerých miestach v Indii, Bulharsku, Holandsku a na Ukrajine. (MikaelSVK)
- Název filmu RRR byl původně jen názvem pracovním a písmena R mají odkazovat na jméno režiséra a hlavních hvězd – S.S. Rajamouli, Ram Charan a Rama Rao Jr. Ovšem fanouškům se líbil natolik, že se producenti rozhodli jej zachovat a název se poté přizpůsoboval tak, aby zapadl do RRR, a to i přesto, že název má poté rozdílný překlad (Rise, Roal, Revolt v hindštině, Raudraṁ Raṇaṁ Rudhiraṁ v telužštině, Rattam Raṇam Rauttiram v tamilštině, Raudra Raṇa Rudhira v kannadštině a Rudhiram Raṇam Raudhram v malajámštině). (marrjaana)
- Film sa stal prvým indickým filmom, ktorý bol nominovaný na Oscara v kategórii Najlepšia pôvodná pieseň. (MikaelSVK)
Reklama