Režie:
Todd HaynesKamera:
Edward LachmanHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Mark Ruffalo, Anne Hathaway, Tim Robbins, Bill Camp, Victor Garber, Bill Pullman, Mare Winningham, William Jackson Harper, Louisa Krause, Kevin Crowley (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Psychologický thriller rozpráva skutočný príbeh právnika Roberta Bilotta (Mark Ruffalo), ktorý odhalí spojenie medzi záhadnými úmrtiami a chemickou spoločnosťou DuPont. Bojuje za to, aby pravda vyšla najavo. (dixx)
Videa (11)
Recenze (147)
Dark Waters je skutečně velmi slabě natočené a působící soudní drama, a konkrétně v tomto případě za tím stojí jen a pouze nekvalitně odvedená tvůrčí práce, jelikož především jak téma, tak herecké obsazení nabízelo silnou látku, s níž se ovšem nikdo za kamerou nedokázal důstojně popasovat. Od začátku až do posledních vteřin filmu se tak jedná o neuvěřitelně nezáživně zpracovanou podívanou, kde se všichni jen potácejí jak ve zpomaleném filmu, vše se řeší strašně nedramatickým, vlažným a naprosto chladným způsobem, a ani v závěru nepřišla žádná gradace případu, veškeré dialogy pak též nenabízejí nějaké zásadnější oživení, hodně scén i slov se tu pak téměř až opakují, jako by sloužili jen pro natažení stopáže, a co se postav týče, ani jedna z nich, a to včetně těch ústředních, není ani trochu výrazná, či jinak zajímavá. Atmosféra a napětí zde jinak chybějí úplně, a to nemluvě o absenci emocí, které tu měli doslova téct proudem, jenže jak jsem zmiňoval, vše zde působí velmi chladně a odtažitě, takže divák pak prakticky nedostane ani šanci se tu s daným případem nějak blíže ztotožnit, natož si ho užít. Navíc i poměrně slušné obsazení mě překvapivě u Dark Waters nepotěšilo, oplácaný Mark Ruffallo hrál zcela bez koulí, což zrovna jeho postava potřebovala jako sůl, a jelikož nikdo další nedostal šanci se více ukázat, i v tomto ohledu se jedná o zklamání, nehledě na to, že jsem moc nepochopil zcela zbytečnou účast Anne Hathaway, v naprosto marné roli ústředního hrdiny. Já tento typ filmů mám zkrátka velmi rád, nicméně tento snímek mě vyloženě nebavil a vůbec ničím nezaujal. ()
Očekával jsem velké věci a v podstatě jsem je dostal. V součtu jde možná o schematicky nijak vybočující právnické drama, které ale velmi chytře komunikuje s divákem a vyvolává pocit totální frustrace nad pragmaticky chladným oddalováním a nemohoucnosti zákona s jasným případem a navzdory zřejmým důkazům pohnout. Především je zajímavé, že pozornost většinou nemá být vedena zpětně, nýbrž právě dopředu, směrem k vyloženě vytouženému vyústění, které je ale stejně neutěšené jako události předtím. Být scénář podpůrnější vůči tradičně skvělému Ruffalovi a méně nachylný k rodinným klišé o pracovním sebeobětování, šlo by o jedem z nejlepších filmů roku. 85% ()
Ísť priamo do ofenzívy proti priemyselnému, „americkému” gigantovi - DuPont, sa kľudne môže javiť, ako boj Dávida s Goliášom, no i napriek tomuto veľkému handicapu, sa o to jeden renomovaný, environmentálny právnik Robert Bilott aj následne čoskoro pokúsi, keď na úvod sa to všetko začne miesiť prostredníctvom farmára Wilbura Tennanta, ktorému v hojnom počte umierajú kravy, bodaj by aj neumierali, keď pijú vodu zo znečisteného potoka plného chemikálií, aby sa to celé postupne zvrtlo na dlhočiznú kauzu s tučným odškodnením tisícov poškodených ľudí, čo bude v konečnom dôsledku trvať dlhšie, ako dekádu. Korporácia to (ne)rada zaplatí, pretože zopár stoviek miliónov dolárov, jej predsa nemôže až tak vehementne chýbať, keď samotný výnos spoločnosti je nepredstaviteľne vyšší ! Samozrejme, že film nie je postavený len na hovädzom dobytku, ale dostavia sa i ďalšie, početné prípady, spočívajúce v teflónových panviciach, rakovinách, kontaminovaných vodovodných kohútikoch, z ktorého má istá dievčina na bicykli už dávno čierne zuby, ako uhlie. A toho je ešte veľa, čo nakoniec spadá do tejto súčinnosti. De-facto, je to beh na dlhú trať, ale zotrvať sa oplatí... _ Zaujímavá téma, no nezaujímavé spracovanie. Najprv vídať kopec rušivého strihu, scén a sekvencií, čo mi liezlo už na city, aby sa to neskôr už ustálilo, i vďaka presvedčivému a sústredenému hereckému výkonu Marka “Hulka” Ruffala, ktorý sa dokáže vymaniť zo zaškatuľkovania marvelackého univerza. Viac-menej, snímok ťahá na svojich pleciach predovšetkým on sám, ostatní, vedľajší herci síce majú svoj priestor, ale nikto mu zvlášť neprihráva na góóól, a tak ten nakoniec strieľa kompletne osamote, keď prešiel cez ihrisko - štýlom Diega Maradonu. Režiséra Todda Haynesa nepovažujem za extra talentovaného, aj keď by som našiel minimálne dva snímky, ktoré majú čo ponúknuť ! „Architekt Titanicu-Thomas Andrews, Andy Dufresne a prezident Whitmore” , tak to je vskutku ansámbel ! Ďalší snímok, ktorý ma moc neoslnil. ()
U mna je Erin Brockovich stale podstane vyssie, tento film sa mi zda ale rezisersky o dobre kvalitne natoceny, hlavne jesenne lesy posobia hodne depresivne. Moc som nemusel tie sudne tahanice, nejsem pravnik a pravo ma nikdy nebavilo. Cosi vsak ma do seba spor pravnika ktory obhajuje ludi s chemickou. 78 % ()
,,VY ŽALUJETE DUPONT? TAK TO PŘEJU HODNĚ ŠTĚSTÍ.…“ /// Taková klasika – neohroženej sebevědomém průmyslovej gigant vs člověk. Naštěstí tady máme i budování důvěry v systém, takže válka Roberta Bilotta má hlavně lidskej rozměr, než aby šlo jen o nějaký soudní drama. Vlastně to nečekejte. Tady jde o tu cestu k němu. Zjištění jsou to drastický, takže chápu, proč se tady sešel solidní hereckej ansábl. Ale chybí tomu víc napětí. Přesto z toho příběhu asi vymáčkli maximum. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečnosti. 2.) Moje holčička má pusinku plnou černejch zoubků. /// Thx za titule ,,Cibina“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Galerie (56)
Zajímavosti (8)
- Cena akcií firmy DuPont klesla o 7,15 bodu ze 72,18 na 65,03, a to v týdnu, kdy byl tento film uveden do kin (12. 11. 2019). (Michnak)
- Skutečného soudního právníka Roba Bilotta a jeho manželku Sarah lze krátce zahlédnout v čase 32:30 na výroční večeři Ohio Chemical Alliance hned poté, co Mark Ruffalo (jako Rob Bilott) a Anne Hathaway (Sarah Bilott) vstoupí do přeplněné místnosti. (Michnak)
- Bucky Bailey je vo filme niekoľkokrát spomenutý ako jeden z príkladov štúdie obetí, ktoré prežili, a jeho fotografia ako dieťaťa je vyobrazená vtedajšiemu generálnemu riaditeľovi spoločnosti DuPont. Skutočný Bucky sa objaví ku koncu filmu v scéne na čerpacej stanici. (TomX2)
Reklama