Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Detektiv John McClane má potíže se svou dcerou Lucy, a když ji vytáhne v noci z přítelova auta, jejich vztah se tím rozhodně nezlepší. Hned nato je John vyzván nadřízeným, aby vyzvedl hackera Matta Farrella a dopravil ho do Whasingtonu na oddělení počítačové bezpečnosti FBI. John najde Matta doma, ale než stačí byt opustit, jsou napadeni ozbrojenými muži a dojde k přestřelce... Matt je počítačový génius, ale ze střelby je vyděšený. Navíc mu nedochází, že se někdo snaží zabít jeho. McClane mu to vysvětlí a dopraví ho na FBI do střediska počítačové bezpečnosti. Z médií se zatím hrnou zprávy o problémech s počítačovým systémem a padá jedno odvětví za druhým. Matt zjistil, že se jedná o takzvaný kybernetický výprodej. Velitel bezpečnostního oddělení Bowman Matta umlčí, ale McClane je zvědavý, a tak mu Matt po cestě do jiného střediska FBI vysvětluje, oč jde. Jejich auto je však cestou napadeno a řidič zabit. McClane začíná být hodně naštvaný, ale nechápe, co všechno se děje... Mattovi už je jasné, že se někdo naboural do systému – ne jen do jednoho odvětví, ale do všech –, aby mohl určovat pravidla hry. Kromě vyřazení počítačové sítě jako takové je už vyřazena celá dopravní infrastruktura i komunikační sítě. Podle Matta bude teď na řadě ovládnutí východního uzlu, který zajišťuje dodávky elektřiny... (TV Prima)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (1 410)

Arx 

všechny recenze uživatele

Bruce Willis fakt nekecal, když v interview o čtvrtém dílu Smrtonostné pasti prohlásil, že bude minimálně stejně dobrá jako jednička. Bral jsem to samozřejmě jako reklamní kec ale po zhlédnutí čtvrté pasti musím říct, že věděl co řiká! Od Lena Wisemana jsem čekal spíš nějakej průměrnej akční film (Underworld), ale jak je vidět, svojí práci zvládnul na výbornou. Bruce Willis v plné parádě řádí jako za mlada. Nemám co bych dodal. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Uhlazená demoliční jízda plná hardcore efektů, kterou však jako tlustou slepici zařízla PG-13tka. Filmu kralují tři věci: Willis, efekty a kamera. Willis je ve formě, k likvidaci protivníků používá kromě střelných zbraní i policejní káry, mačká ze sebe neskutečné množství hlášek a je stále cool. Efekty se řítí filmem jako nekontrolovatelné tornádo, scéna v tunelu připomíná doslova vysokooktanové destruction derby zakončené profláklým trailerovým soubojem letící auto vs helikoptéra. Závěrečná sekvence už však naplno opustila hranice reálnosti a i když je tahač s návěsem jedoucí pouze po pravých kolech nebo stíhačka prolétávající hroutící se dvoupatrovou dálnicí efektní, působí to celé skoro úsměvně. Kamera je skutečně neuvěřitelná a když se rozhodne opisovat mohutné půlkruhy kolem pohybujících se předmětů, začne Vám vypadávat popcorn z pusy. Willisovi zdatně sekunduje Long, Olyphant si užil svoji roli záporáka a parkourista Raffaelli se postaral o akrobatickou vložku. Viděno, podtrženo, sečteno, rozhodnuto: určitě podařený návrat velké akční série a ikony, ale chyběl mi tam nějaký ten ostrý předmět v oku (a nemusí to být zrovna krápník), trochu syrovější a uvěřitelnější akce a pár slov jako ´asshole´ či ´motherfucker´, na které jsme byli kdysi zvyklí. No jo, fuckin´ PG-13! 110 miliónů dolarů(rozpočet)/353,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

U příležitosti 4. dílu smrtonosné pasti by stála za zmínku drobná rekapitulace. V prvním díle John McClane zachraňuje skupinu lidí ve výškovém domě, v druhém díle několik tisíc osob na letišti, ve třetím obyvatele velkoměsta a ve čtvrtém celé Spojené státy. Pokud by se hypoteticky natočil pátý díl, pak bude chrabrý policista nepochybně zachraňovat celý svět. Už z toho výčtu je vidět, že tato série splňuje veškerá pravidla pro pokračování, tedy větší rozpočet, bombastičnost a více akce. Čtyřka určitě není špatný film, nicméně si dovolím tvrdit, že ze všech čtyř dílů je z filmařského hlediska nejslabší a je tady vidět zřetelný kalkul producentů. Schází ona syrovost prvního dílu, určitý nadhled a sebeironie, kterou nahrazuje práce trikařů a pyrotechniků. Nadsázka, která byla sérii vždycky vlastní, tady předchází do kontraproduktivní absurdity, viz McClanův vítězný souboj se stíhačkou. Taky je vidět nedbalejší práce scénáristy, z některých soubojů čiší určitá béčkovitost, viz střetnutí McClanea s Maggie Q v elektrárenském velíně, kde oba soupeři jeden druhého vyřídí a dál si ho nevšímají, aby vzápětí došlo k zázračnému oživení, přesně ve stylu tisíckrát obehraných klišé špatných filmů. Taky hlavní padouch je přece jen méně charismatický než jeho předchůdci, zejména nepřekonatelný Alan Rickman. Kladem filmu je výborný výkon Bruce Willise, na kterém léta nejsou téměř znát. Příznivce alternativní scény potěší drobná role Kevina Smithe, který by dle mého názoru měl začít vážně uvažovat o dietě... Celkový dojem: 70 %. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Hrdina proti své vůli má další blbej den.... J. McClane přidal na akci a nesmrtelnosti. Bruce Wilis dělá co může, aby na něm nebylo poznat, že zestárnul a digitální háv mu sluší. Zajímavé také je, kolik se na snímku podílelo kaskadérů.... Dobrá akce, napětí, hlášky. To mi stačí.... ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Len Wiseman, ten eklektický a bezduchý upíří synek a John McClane? Děláte si legraci? To ne! Leda že by... Bruce Willis měl životní formu a Len si udělal legraci z toho, co svými dvěma dosavadními filmy ztělesňoval – z hypermoderní akčňárny. Nuže, zázraky se dějí. Die Hard 4.0 je přesně takový akční koktejlek, jaký ho staromilci rádi popíjejí. Explozivní, ironický, duchaplný... okouzlující a strhující. Čím to? Popořadě: Willis má životní fazónu a jeho John by film utáhl, i kdyby byl scénář o třídu slabší. Scénář není o třídu slabší, je přesně tak řídký, jak je potřeba. Wiseman si na nic nehrál a natočil film bez zbytečných moderních obezliček, se zaujetím a jasnou vizí. Postaru, ale strašně strašně svižně. Timothy Olyphant je záporák k pohledání. Dokonalá kontradikce oplešatělého detektiva, chlapík, který si krví ruce nešpiní, ale používá vymoženosti moderního světa. Toho světa, který se stane smrtící arénou, v níž se stárnoucí detektiv, poslední mohykán svého druhu, utká s modernitou. Neobejde jí, neprotančí kolem ní s elegancí mistra kung-fu, nepodvede jí hackingem či nadpřirozenými schopnostmi, on jí rozčísne pěstí, kulkou, prostě chlapskou silou, na kterou jsme od Johna zvyklí. Detektiv NYPD se s moderním světem nechce kamarádit, on si proklestí cestu z bodu A do bodu B, hláškuje jako za mlada (a více), bruslí skrz nabušené a dechberoucí akční sekvence, obrňuje se klišé a patosem "dobrých poldů", který k 80. letům neodmyslitelně patří. Die Hard 4.0 je závan starých časů, poctivá filmařina s hrdinou, který je loser (a proto cool), s hrdinou, který je se vší hi-tech kulturou tak dokonale nekompatibilní, že připomíná vzteklého Dona Quijota. Narozdíl od toho Cervantesova ale větrné mlýny srovná se zemí, zkrvavený nasedne do ambulance a odjíždí kamsi do hollywoodského zlatého fondu. Dokonale osedlaný žánr, který jsem osobně považoval za krávu hnanou na porážku.Yippee-ki-yay, bastard! ()

Galerie (36)

Zajímavosti (59)

  • V šestnácté minutě filmu volá McClane (Bruce Willis) na základnu a chce hlavního velitele z pohotovosti. Ozve se mu: "Hlavní detektiv Wiseman." Režisér filmu se jmenuje Len Wiseman. (Tony.cs)
  • Toto je jediná časť série, ktorej dej trvá viac ako jeden deň. (m.a.t.o.)
  • Na režisérský post byli postupně zvažováni Luc Besson, Antoine Fuqua či dokonce John McTiernan, režisér prvního a třetího dílu série. McTiernan se ale režie nemohl ujmout, protože byl u federálního soudu obviněn z toho, že v únoru 2006 podal vyšetřovateli FBI nepravdivou výpověď o tom, že si v roce 2000 najal soukromého detektiva Anthonyho Pellicana, aby nelegálně odposlouchával Charlese Rovena, producenta jeho filmu Rollerball (2002). (Siriuss)

Související novinky

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

Wiseman upřednostnil Ospalou díru před Mumií

05.08.2013

Už asi víte, že Mumie se dočká dalšího remaku. Tento se bude odehrávat v současnosti, bude o něco temnější a strašidelnější, scénář napsal Jon Spaihts a produkovat hodlá duo Orci / Kurtzman.… (více)

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

Tvůrce Iron Sky zpátky ve vesmíru

19.11.2012

Ale tentokrát to nebude taková sranda. Alespoň pokud nemáte hodně morbidní smysl pro humor a nedokážete se smát třeba u komiksu Lobo. Jeho tvůrci Keith Giffen a Alan Grant totiž stojí za komiksovou… (více)

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

Režisér Total Recallu zprzní i Mumii

26.09.2012

Už od začátku to neznělo jako dobrý nápad, přestože za ním stála úspěšná scenáristicko-producentská dvojice Alex Kurtzman a Roberto Orci (M.I:III, Star Trek). Studio Universal se rozhodlo… (více)

Brutální Nikita se vrací

Brutální Nikita se vrací

23.02.2010

A tentokrát bude nejen krásná a smrtící, ale bude mít i dobré kung-fu. Maggie Q se sice narodila na Havaji (americkému otci a vietnamské matce), ale jméno si udělala v hongkongských filmech plných… (více)

Reklama

Reklama