Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Naprosto ojedinělý gangsterský muzikál se odehrává v New Yorku roku 1929, plném ničemů, tanečnic a zbraní, kde však všechny role vytvořily děti! Budete svědky neúprosné války gangů, jejichž dva šéfové Tlusťoch Sam (John Cassisi) a Hezoun Dan (Martin Lev) si jdou po krku. Přestože se tu střílí často, krev neteče, protože pistolky jsou pouze stříkací a bojuje se za pomoci šlehačky. Mnohem víc se tu však zpívá a tančí. (šubelinka)

(více)

Recenze (24)

Han22 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem kupodivu viděl někde v 17ti, v době kdy mě retro filmy absolutně nezajímaly a už tehdy mě to přišlo hovadina pro malé děti. Tak co si s ním počít o čtvrt století později? Parker natočil naprosto tradiční, ničím nepřekvapující gangsterku s pěknou retro stylizací. Nacpal do ní tunu muzikálových písniček, které jsou slušné, ale opět ničím nepřekvapí. A to vše zasadil do dětského světa, kde místo kulek sviští šlehačka ať už jako šlehačkové dorty nebo moderní vynález šlehačkové kanony. Místo aut jsou tu šlapací autíčka a vše končí všeobjímajícím koncem, kdy šlehačka najednou není smrtící (jinak by tu bylo asi tak 100 mrtvých dětí). Jsou tu vztahy, ale samozřejmě bez sexu či líbání, ovšem i tak koukat se na náctileté holky jak kroutí zadkama a jsou nafintěné tak, že člověk zapomíná že kouká na děti je divné. A celkově je to velice originální, ale ne příliš zábavné, takže 3* ať nekazím rating. ()

alenka 

všechny recenze uživatele

napad tak dobry, ze me mozna ani neprekvapil. nevim, jestli by nebylo lepsi pracovat jenom s jednou slozkou, bud gangsterkou nebo muzikalem, ale mozna, ze pro deti je zpev prirozenejsim hereckym vykonem. nicmene deticky fascinujici byly, a jodie foster asi vubec nejlepsi. jak parker mohl mit tu trpelivost zkoordinovat tolik deti a jeste je donutit k takvym hereckym vykonum, to by me teda zajimalo :) ()

Reklama

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Hrozná infantilita... Parker mi v mojom momentálnom rozpoložení príde ako najsenilnejší, či najúchylnejší režisér vôbec (neviem sa celkom rozhodnúť ktorá z uvedených alternatív to bude...). Ja by som aj prekusol tie detské xichty hrajúce sa na pravých sicílskych špekulantov, s privretými očami aj tie kanóny, čo strieľali šľahačku... Ale vo svojej podstate to bol muzikál, v ktorom deti otvárajú hubu a do toho znejú hlasy dospelých - hádam - profíkov... Neodpustil som to discopříbehu, neodpustím ani tu a s nechápavým "why the fuck..." otváram pivo s márnou nádejov vymlátenia si uplynulej 90minútovky z hlavy. Nazdravie! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Páni, tak to se opravdu nepovede každému režisérovi, vytvořit v jedném ze svých prvních filmů hned takhle propracované dílko plné invence, u kerého divák může po celý čas – lidově řečeno – čumět s otevřenou hubou. No vážně, já čuměl! Viděl jsem zatím od Alana Parkera pár pozdějších filmů z 80. a 90. let, z nichž jsem si oblíbil zejména Vitejte ve Wellville (1994), nicméně Parker naplno dokázal uplatnit svůj originální rukopis již ve svém debutu. Z kombinace na první pohled bizardní (míchající gangsterku, muzikál, groteskní komedii a dětský film) se vyvinula úžasně hravá záležitost okouzlující jak vizuálem, atmosférou, humorem, tak nápaditou choreografií, chytlavými původními písničkami a dokonce i přirozenými výkony dětských (ne)herců. Jak je u Parkera zvykem, i tady žánrově populární dílo na vás dýchá po celý čas hlubším smyslem, neboť děním ve fiktivním prostředí dětských gangsterů se metaforicky vyjádřuje k vážným praktikám dospělých mafiánů. A místo smrtelných kulek, granátů a výbušnin stříká šlehačka, jak hezké a stylové! 90% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Snad z mladické nerozvážnosti, snad z mladické ďzosti se rozhodl Alan Parker natočit svůj první čełvečerní film pouze s dětskými představiteli. Samotný příběh by i bez tohoto novátorského pojetí vydal na neotřelý gangsterský film, v němž nadhled a nadsázka probublávají každou scénou. Využití neortodoxních zbraní a především střeliva nenechá na pochybách ani nejpesimističtějšího diváka, snímek se nebere vážně. Stejně jako budoucí Parkerovy filmy umně kloubí vážné téma s hravostí i humorem se zručností vyhlášeného kouzelníka. Parkerův vztah k hudbě a její zafixování do jeho filmů je zřejmé již z jeho debutu. Hudba je úžasná, nejinak je tomu s chireografií, kterou dětští herci mistrně zvládají. Nyní jen marně přemýšlím, zda lze u Parkera hovořit o nějakém zrání, když již v prvotině prokázal sjivi schopnost bezchybného vedení herců, ze kterých vždy dokázal dostat maximúm. A neopomeňme fakt, že v tomto filmu se jedná o vedení neherců, a aby toho nebylo málo, tak rovnou dětských neherců. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (8)

  • Obsadzovanie hercov neprebiehalo v castingových agentúrach, ale Parker zvolil svoj vlastný inštinkt. Pátranie tak prebiehalo v školských triedach a keď sa režisér v jednej brooklynskej škole pýtal na najneposlušnejšieho chlapca, bol mu odporučený John Cassini, ktorý dostal následne úlohu Tučného Sama. (classic)
  • Nakrúcalo sa v anglických štúdiách Pinewood. (classic)
  • Kvôli náročnosti piesní museli detských hercov prespievať dospelí, nad čím s odstupom času, režisér Parker a autor piesní, Paul Williams, vyjadrili ľútosť. (classic)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Reklama

Reklama