Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

Sokkk_y 

všechny recenze uživatele

Nádherný a mnohdy podceňovaný (obzvláště zde na ČSFD) muzikál s nádherným obsazením. Samozřejmě největší podíl na Evitě měla její představitelka, Madonna. Ačkoliv si popová královna roli vydupala, udělal Parker dobře, že ji po dlouhém přemlouvání obsadil. Role argentinské První dámy zpěvačce nejen sedla, ale stala se její životní. Nikdo jiný by se na Evitu nehodil, než právě Madonna. Abych ale nemluvil pořád o obsazení... Hudba byla dobrá. Ne dobrá, ale doslova výborná. Jemnému a čístému hlasu Madonny konkuroval drsný hlas Banderasův. Tohle je muzikál, jak má být. Přes dvě hodiny na nás chrlí herci / zpěváci jednu píseň za druhou. Každá píseň má své kouzlo a v každé se snaží prokousat ústřední téma oscarové písně You Must Love Me. Následující 2CD soundtrack je snad jedním z nejlepších muzikálových soundtracků. Když při poslechu všech 31 písní zavřu oči, promítne se mi celý příběh mladé Evy Perón a při poslední písni přihodně nazvané Lament mi schází málo k slzám. A nejen soundtrackový, ale i filmový konec byl fenomenální a velmi zvláštní. Nebyl to ten typický americký konec, kdy poslední záběry patří umírající Evě Perón. Kdepak. Pohled na ztemnělý dům s jedním jediným rozsvíceným oknem, které náhle zhasne a kamera přejede na plačící ženy. Ano, právě tento konec byl pro mě dojemný natolik, že pár těch slz ukáplo, i přes žádost Evity Don't cry for me...Argentina._____Na konec tohoto příspěvku ještě přidám poznámku: Tento snímek mě přesvědčil o falešnosti americké Akademie filmového umění. Madonna si za tento prvotřídní výkon zasloužila Oscara, ale ti zastaralí dědkové jí nedali ani nominaci. Proto od této chvíle přestávám věřit Akademii a její "kvalitě"! ()

castor 

všechny recenze uživatele

U Alana Parkera jsem vnímal to, co u Mikea Nicholse, který rovněž patřil k pilířům Hollywoodu: herci je museli milovat, protože pod jejich vedením získávali řadu hereckých cen. Žánrově univerzální Parker s rozmanitými závažnými náměty se vrátil k hudbě, jeho dílo má skvělou výpravu a dynamický střih. Celkově ale nesedne úplně každému. I já měl problém se do příběhu položit a nedokázal úsilí tvůrčího týmu docenit. Ostatně Evitu provázely vyčerpávající peripetie a dlouhá léta příprav. První klapka nakonec padla jen díky železné vůli Madonny. ()

Reklama

bogomira 

všechny recenze uživatele

Mě to spíš než muzikál připomínalo chvílema rockovou operu, ale budiž. Hudba je samozřejmě klenotní, ale moc se nevyvedly texty nebo libreto nebo jak se tomu vlastně říká. Zpívat na ty krásný melodie o sociálním útlaku a podobnejch praktickejch věcech působí na mě trochu směšně. Rádobyumělkyni tady hravě zakreje Banderas, a to jak herecky tak pěvecky a to je příjemný poznání, u mě zabodoval a hodně si zved kredit. Děj mi přijde druhořadej, protože je to jen zhuštěná pohádka a nemá cenu se tím zabejvat ani historicky ani nijak jinak. Dávám přes svoje výtky dobrý hodnocení, protože líp než to zvlád pan Parker to asi udělat nešlo. ()

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Evitu jsem dlouho odkládal a to byla obrovská chyba. Madonna zde předvedla fenomenální výkon a už po několikáté ukázala svojí všestrannost. Zlatý Glóbus je tomu důkazem. Celkem slušný příběh je okořeněný pěknými písněmi. Především You Must Love Me a Don't Cry for Me Argentina v Madonnině podání jsou úžasné. Zapomenout nesmím ani na skvělého Banderase a Pryce. S Moulin Rouge můj oblíbený muzikál. Hodnocení je s kapkou zaujatosti vůči Madonně. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Nesourodý děj, nejasné pojetí postav a nemožnou (jaké překvapení) Madonnu v hlavní roli poněkud zachraňují skvělé, byť opravdu podivným způsobem přeložené písně (scéna s You Must Love Me je opravdu působivá) a ironicky charismatický Antonio Banderas, který je docela určitě lepší zpěvák než Madonna herečka. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Madonna dlouho před vlastním natáčením absolvovala hodiny s učitelkou zpěvu, díky které prý objevila možnosti vlastního hlasu, o kterých vůbec sama nevěděla. (contrastic)
  • Madonna pronese jen 140 slov. Zbytek je zpěv. (Elisebah)
  • Při natáčení v Argentině docházelo k četným protestům proti tomu, aby Madonna neznesvěcovala postavu "svaté" Evity. Nelíbilo se jim ani to, že si "Američané dovolují točit film o jejich historické postavě". (contrastic)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno