Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Film Evita mě rozhodil úplně nečekaně. Argentina je tak trošku moje milé téma: Země, která byla na začátku 20. století druhá nejbohatší na světě, velice stylová a chic, nebyla zdevastovaná finančně ani jednou válkou... a přece si postupně tak strašně zasolila, že zbankrotovala, o bankrotu morálním nemluvě. Prostě někde to švejkujou ještě hůř než tady. Je to o lidech. Ti u moci zacházejí s Argentinou hodně bohorovně i na poměry Jižní Ameriky. O jednom takovém případu je i Evita. Čímž se dostávám k úvodní větě. Tahle kombinace politického, nelichotivého... muzikálu!!!... to je pecka. V úplně přesně stejném duchu jsem skřípal zuby a zároveň obdivoval casting. Mně hrozně nesympatičtí Madonna i Pryce sedli do role jak na hrnec. Madonna hrála sama sebe, takže i neherectví a divná osobnost výborně sedělo. Banderasova role ve mně dokázala vyvolat spoustu emocí najednou -- nesnášel jsem ji, ale přitom nad ní uznale mručím. Jeho sice zajímavý, ale neškolený a neumělý hlas mi tam většinou taky seděl. Co se týče hudby, ALW je mistr mistrů, zde použil asi nejvíc disonantních melodií a postupů ze svých děl, až na hranici toho, co laik jen tak vstřebá. Film jako takový krásně nabíral tempo hlavně od seznámení do svatby, a zhruba přesně v půli mi doslova šel mráz po zádech (zhruba když byl Peron ve vězení). Bohužel neudržel. Silné 4*. Nejlepší píseň - I'd be surprisingly good for you. Příšerně nedostatečné titulky zahazující 99% jízlivosti a cynickosti (a úplně měnící povahu sděleného). Nemluvě o Riceově velmi sebevědomé práci s angličtinou (slovní hříčky jako "tidiest officers' mess", tvorba slov "christiandior me", frázování a metrum atd.) / Edit: 2. zkouknutí za 2 dny, kašlu na kompromisy, za 5. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Filmový zážitek, na který se nezapomíná. Hudba, která je věčná. Nádherný film po všech jeho stránkách a rozhodně nejlepší herecký výkon Madonny. Kdo miluje muzikály, ať si Evitu ujít rozhodně nenechá. Je to roky, co jsem jí viděl poprvé, ale stále si jí i dnes pouštím rád. A když o tom teď tak přemýšlím, mám chuť si jí pustit znovu. 80% ()

Reklama

Jermann 

všechny recenze uživatele

Nadále se budu držet názoru, že svůj nejlepší herecký výkon Madonna podala coby "singing telegram" v BLUE IN THE FACE. Webberovy písně ale moc hezky odzpívala jak ona, tak i Antonio .. jen ten operetní styl, kde se na sílu zpívají i dialogy, prostě nepřekousnu. Pokud jde o vyobrazení samotné Evity Peron, příliš do hloubky se tu nešlo a z letmých střípků jejího životního příběhu se divák nic moc nedozví. Kvůli mě by stačilo vydat jen soundtrack. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Alan Parker, Oliver Stone / Based on Evita by Andrew Lloyd Webber and Tim Rice | Hudba: Andrew Lloyd Webber | Produkcia: Alan Parker, Robert Stigwood | Distribúcia: Buena Vista Pictures (US), Entertainment Films (UK) | Štúdio: Hollywood Pictures, Cinergi Pictures | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 141,047,179 $ || Neskutočná "ťažkosť" tohoto kusu spočíva vtom, že Webber napísal sountrack psychoticky pôsobiaci, mnohokrát za hranicou disonancie a atonality. To sa stretlo s réžiou a scenárom Parkera, ktorý robí Waterloo z celého diela. To všetko je ale tak výnimočné, že už teraz viem, že na viac videní ma to úchváti určite viac. Jediné, čo ale filmu neodpustím ani Ďaľšími projekciami, je na rok výroby až neuveriteľne nesynchronizovaný zvuk s obrazom, hlavne speváckych čísel. Už v dobe Singing in the rain im to išlo lepšie... ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Bravo! Na Madonnu jako herečku jsem moc nesázela, ale jelikož se ve filmu z 90 % a možná i více jenom zpívalo, nebyla vůbec špatná, spíš dost dobrá. Oscara si zaslouží, to bezpochyby, jen mě udivuje, že nikdy nedokázala zahrát nic dobrého (teda kromě Evity). Ty písničky tam jsou prostě nádherné. Tak do půlky filmu jsem si říkala: dobrý, takové pěkné čtyři hvězdy... Ale pak mě ten film, samotný příběh tak pohltil, že své hodnocení musím ještě zvýšit. To bylo úžasné, cloumaly se mnou emoce... Paráda! ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl druhý:
    - Úterý, 13. února: Mám za sebou první natáčecí den. Strávila jsem ho inhalováním dýmu z lokomotivy, vytahováním smítek z kontaktních čoček a polykáním spousty prachu. (...) Dopoledne aspoň byla legrace (...), po zbytek dne jsem seděla ve vlaku plném divných komparsistů (ani jeden z nich nemluvil anglicky) a "reagovala" na "fascinující" scenérii ubíhající za oknem. Znovu a znovu, z každého možného i nemožného úhlu, zevnitř i zvenčí. Kromě toho, že jsem teprve umírala horkem a přitom už mě zaživa žrali mravenci, mouchy a sršni, byl jediný problém v krajině za oknem, která byla nudná a naprosto bez života, takže nebylo na co koukat. Ano, tohle jsou ty chvíle, kdy přichází ke slovu herectví.
    - Ponděli, 19. února: Byla jsem na večeři se členy štábu a hudebním režisérem Davidem Caddickem. Bavili jsme se parodováním Jodie Foster v Nell a drby o tom, kdo s kým spí ve štábu. To znamená, že jsme vlastně mluvili o všech. Připadám si jak v podřadném televizním seriálu, kde se doposud věrní manželé na první pohled zamilovávají a doma věrní chlapci spí s doma věrnými děvčaty. Všichni z nějakého důvodu cítí potřebu se mi s takovými věcmi svěřovat. Určitě za to může moje důvěryhodná, bezelstná tvář.
    - Neděle, 15. března: Minulá noc byla jako neuvěřitelný sen. Vystoupila jsem na balkón prezidentského paláce na Casa Rosada a před tisíci lidmi zazpívala "Don't Cry for Me Argentina". Na stejném místě, kde tolikrát stála ona, jsem zvedla paže, podívala se na lidi dole a v tu chvíli jsem pocítila, jak do mého těla vstupuje ONA. Bylo to jako vlna tepla, která mnou proběhla od nohou až do konečků prstů, z nich k lidem na náměstí a pak zpátky nahoru do nebe.
    - Pondělí, 25. března: Vzduch je mrazivý a nikde ani malý náznak jara. Celé ráno jsem kýchala a zítra točíme scény venku, při kterých budu oblečená jenom v jednoduchých letních šatech. Minulý týden - úžeh a úpal. Tento týden - rýma a zápal plic. (NIRO)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama