Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Mám problém s japonskými horory a jejich remaky. Jednoduše řečeno, nebojím se u nich. Ať jde např. o KRUH, nebo v tomto případě o THE EYE. Přitom nemohu říci, že by byly špatně natočeny. Právě naopak. Ale emocionálně mně prostě nedokáží správně vyburcovat. THE EYE má neotřelý, zajímavý příběh, který má ale jednu dost velkou vadu - dva nastavované konce, přičemž ten druhý je sice efektní, ale svým způsobem hodně trapný a kdyby tam vůbec nebyl, byl bych raději. Celkově jsem podle ohlasů čekal, že to bude větší bomba. A tím se vracím na začátek svýho komentáře... ()
Skvelý námet, sfilmovaný dvomi režisérmi... a výsledok je na jednu stranu pôsobivá dráma so silným, ale nedotiahnutým myšlienkovým potenciálom a na druhú stranu ostrý zimomriavkový thriller, v najvypätejších scénach zrovnateľný so Šiestym zmyslom. Zamerať sa viacej na životný príbeh ústrednej postavy ako na strašenie a mohla to byť rana do duše. I keď, ako jednohubková šoková terapia to taktiež funguje veľmi dobre. ()
Jeden z nejlepších asijských hororů, to beze sporu. Hororová atmosféra je místy naprosto perfektní a některé momenty dokáží dost dobře vyděsit. Příběh mohl být sice o něco údernější, ale i tak se jedná o velmi povedený horor. Ale o nějaké geniální pointě bych nemluvil, tohle už jsem párkrát viděl. 75% ()
Když jsem se před lety na ten film díval poprvé, ani jsem ho nedokoukal. Když jsem si ho teď pouštěl podruhé, měl jsem co dělat, abych ho dokoukal do konce. Příběh toho filmu je totiž strašně slabý, nudný, nezáživný a uhlazený. Nesporným faktem však je, že když dojde na strašidelné scény, patří to k tomu lepšímu, co můžete v horrorech vidět. Z ženy na lekci kaligrafie, nehybného pohybujícího se muže ve výtahu nebo odrazu ducha v okně jedoucího vlaku jde opravdu strach, naskočila mi husí kůže a tuhla mi krev v žilách. Jsou to totiž výborné horrorové scény kombinující dobré masky, nápad, triky, atmosféru, hudbu, kameru a střih. Jenže těchto scén je ve filmu pomálu a obecně vzato, film mě docela nudil a korunu tomu všemu nasadil dost trapný konec. Jen za ty strašidelné a děsivé scény 2,5* ()
Na základe hodnotenia som čakal podstatne viac. Nebolo to zlé, ale ani som neskákal od nadšenia. Celé mi to pripadalo ako Šiesty zmysel, avšak v tomto prípade celkom netradične, ako jeho horšia ázijská verzia. Len forma bola iná a príbeh nebol tak prepracovaný a ani tak zaujímavý. Prehráva aj čo sa atmosféry týka. Pár lepších záberov by sa tu síce našlo, ale o nič svetoborné nešlo, tmavé tiene už nikoho nevydesia. Až na tú scénku vo výťahu, tá bola hustá, niečo na podobnej úrovni so spomínaným Šiestym zmyslom. Koniec bol predvídateľný a vôbec nie šokujúci, ako by som snáď čakal. Škoda, vidím to na premárnený potenciál a slabú réžiu. 60/100 ()
Reklama