Kamera:
Decha SrimantraHudba:
Orange MusicHrají:
Angelica Lee, Lawrence Chou, Wilson Yip, Chutcha Rujinanon, Edmund Chen, Candy Lo, Cub Chin, Pornchai Hongrattanaporn, Wing-wai Chin, Ben YuenObsahy(1)
Když operatér Wag dovolí dívce sundat obvazy, začíná Mun znovu objevovat svět kolem sebe: svou tvář v zrcadle, předměty, lidi kolem sebe. Zároveň však zděšeně zjišťuje, že se z pozvolna se rozptylující mlhy vynořují i věci, které nevidí nikdo jiný než ona: stínové přízraky a události, jejichž smysl jí uniká a které ji stále trýznivěji pronásledují. Zdá se, že se scházejí všude tam, kde má někdo zemřít. Munin svět se mění v mučivou, nepochopitelnou noční můru. Když se Mun vrátí z kliniky domů, babička a sestra vše přičítají šoku z nové situace. Zprvu si to myslí také operatérův mladý synovec, psycholog Lo, který měl dívce původně pomoci adaptovat se na její "nový" smysl a který se do ní zamiloval. Mun ho však přesvědčí, že její problémy souvisejí s osobou neznámého dárce, který jí předal své přízraky a traumata. Stopa dívku a Loa zavede do thajského Bangkoku, kde vyhledají matku mladé ženy, jež spáchala sebevraždu a jejíž oči teď Mun nosí. Mun cítí, že je na dosah odhalení démonů cizí minulosti. Postačí, když znovu prožije tragické okamžiky ze života nešťastné vesničanky Ling Chiu Wai, aby získala právo na vlastní pohled na svět? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (274)
Děsivost Šestého Smyslu se rázem stává hadrem na podlahu...už od úvodních titulků, které kromě skvělého výtvarného řešení oplývají geniální hudbou od Orange Music. Tato hudba vás provází celým filmem, od takřka romantických scén ve kterých Mun znovu objevuje svůj svět, až po děsivá přízračná vidění. Právě zvuková stránka, střih a kamera dělají atmosféru tak hutnou, že se tomu člověk zdráhá věřit. Ne, nezdráhá se, ale bojí se věřit. A ohledně hereckých výkonů - obraz strachu v očích hlavní hrdinky vaši mysl hned tak neopustí. Dočkáte se i drobné exkurze do východního náboženství a filozofie, prostě a jednoduše - Oko je božské... ()
Brrrrrrrrrr... Nikdy jsem se v kině tak nebál, jako u Oka. Šestý smysl se stává hadrem na podlahu... Tohle mě zaujalo. Zatímco v onom snímku čekal diváka nejsilnější zážitek v poslední minutě a v Kruhu jsem si připadal jako ti první diváci v kinech, kteří, vidouc jedoucí lokomotivu, uhýbali ze sedadel, při Oku mnou projížděly takové záchvěvy strachu, mrazení a děsu, že jsem si myslel, že to snad ani nejsem jááá... :-) Na druhou stranu je pravda, že pokud zapojíte všechny složky, to znamená že hrdinka ještě pořádně nevidí, vše je rozmazané, to toho se vám jako klíny do hlavy zabouchává hudba (která je mimochodem úžasná) a navíc se divák i kroutí pod sluchovými vjemy, je jasné, že se vyděsíte docela snadno. Ale, i tak, i tak... Neřekl bych, že si na mentalitu honkongských herců Evropan nemůže zvyknout, jenom je pravda, že ta mentalita je jiná. A neurážely mě ani dialogy o nemoci a lásce, jenom mě napadlo, že by to tam třeba nemuselo být. To hle všechno ale nemění nic na tom, že takové nepatrné vady na kráse nemohou snímku ani náhodou ublížit. Ten závěr je úplně jasnej. 1) paralela 2) a to už by byl spoiler. Nicméně závěr vás dozajista ohromí, bude vám připadat, že se tam ani nehodí, ale jenom do závěru toho závěru :-) Myslel jsem si, že v Kruhu už jsem zažil vše a bylo to překvapivě překonáno. Co mě ještě čeká? Vždycky jsem neměl rád horory a teď vím proč. I když jsem samozřejmě slyšel, že lidé se rádi bojí. Já k nim začínám patřit taky... ()
Horor? Žádný napětí, atmosféra ani nic jinýho, co by se mi na tomhle filmu líbilo. Kde je jaká infarktovost, o který se tu mluví? Psychickej vývoj hlavní hrdinky je nějak moc překotnej a film proto příliš rychle odhalí o co jde. Asie je In, ale ne pro mě. V tomhle případě jsem dal remaku víc hvězdiček (ne o moc, jen o jednu), protože podle mě je psychická stránka věci v něm podaná mnohem líp. ()
Iste, Šiesty zmysel je fajn film, ale spomínať ho ako merítko všetkej kvality pri (takmer) každom "civilnom" horore so supernaturálnym východiskom a hrdinami vidiacimi ľudské či humanoidné "spektrá" je zavádzajúce, pretože filmov, v ktorých niekto "vidí mŕtvych ľudí" bolo pred rokom 1999 nakrútených rozhodne dosť. A pochopiteľne, Šiesty zmysel nie je horor ale hororový thriller. "Oko" je príliš svojbytný film než aby bol porovnávaný s dielom na jedno pozretie, v ktorom duch ani nevie o tom, že je duch (prekristapána). Pokiaľ ma oči neklamú, tak "Oko" je originálny príbeh s originálnou zápletkou a originálnym koncom. Mimoriadne originálnym - hrdinka prežíva podivný happy-end vyznievajúci takmer čiernohumorne. Žiadny horor vám tak bizarnú a zároveň kultivovanú pointu neponúkne. Výťahovú scénu som si parádne užil, tj. bol som rád, že som ju vôbec prežil, rovnako i vyšinutú zvukovú stopu. A keďže umenie je pre mňa predovšetkým o intenzite emócií a nie o jedinečnosti idey, dávam plný počet. PS: Ten, kto sa rozhodol niekomu darovať očnú rohovku po komsi nenormálnom, musel byť riadny psycho. Možno je trochu škoda, že film mu nevenoval pozornosť. ()
Číňané se vlastně ani nemusejí moc snažit, aby mě vyděsili. Sami o sobě mi připadají strašidelní. Na Oko jsem se proto hodně těšil a chvíli jsem byl i spokojený. Do té doby, než hrdinka konečně "zaostřila" a tajemně mektající šmouhy se zkonkretizovaly do podoby špatně hrajících herců a úhledných trikových výjevů, které nejsou o nic děsivější než třeba Hledá se Nemo. Tou dobou jsem se silně nudil a ke konci na mě šlo spaní. To není pro horror dobrá vizitka, ne? 40 % ()
Galerie (14)
Photo © 2002 Palm Pictures
![Oko - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/000/170/170134_3bd870.jpg)
Reklama