Náruživost je psychologická hra, ve které Andreas, žijící z vlastní vůle izolovaným životem na ostrově, se na krátkou dobu stýká se třemi lidmi. Elis je úspěšný, ale emocionálně chladný architekt. Jeho žena Eva, trpící nespavostí, se neustále snaží vyjít vstříc lidem kolem sebe a je zcela závislá na svém apatickém manželovi. Anna, Andreasova známá, se stala vdovou poté, co při autonehodě zahynul její manžel a dítě. Posledních šest měsíců žila s Andreasem. Všechny důležité události se odehrály ještě před začátkem filmu. Nejsou odhaleny prostřednictvím konvenčních flashbacků, ale v dopisech a dialozích.
(Film Europe)
Náruživost je psychologická hra, ve které Andreas, žijící z vlastní vůle izolovaným životem na ostrově, se na krátkou dobu stýká se třemi lidmi. Elis je úspěšný, ale emocionálně chladný architekt. Jeho žena Eva, trpící nespavostí, se neustále snaží vyjít vstříc lidem kolem sebe a je zcela závislá na svém apatickém manželovi. Anna, Andreasova známá, se stala vdovou poté, co při autonehodě zahynul její manžel a dítě. Posledních šest měsíců žila s Andreasem. Všechny důležité události se odehrály ještě před začátkem filmu. Nejsou odhaleny prostřednictvím konvenčních flashbacků, ale v dopisech a dialozích.
(Film Europe)
(více)
Dům na ostrově uprostřed přírody a v něm muž (Sydow), který sem utekl před zpackaným životem. Potkává dvě ženy, vdovu, jež přežila automobilovou nehodu, při které zahynul manžel i dítě (Ullmann), a ženu úspěšného architekta (Andersson) hledající kotvu v cestě odnikud nikam. Všichni tři se snaží marně napravit své životy, které už dávno ztratily smysl a směr. Výsledkem je jen nenávist a zloba, porozumění spočívá ve společném vědomí životního neúspěchu. Jedině architekt (Josephson) nachází uspokojení ve své práci a lidské city sleduje přes objektiv fotoaparátu. Zloba se zpřítomňuje i v činech neznámého šílence, který zabíjí na ostrově zvířata.
(mortak)