Epizody(7)
Obsahy(1)
Tato sedmidílná minisérie je inspirovaná bestsellerem o Rogeru Ailesovi (Russell Crowe), zakladateli Fox News. Abychom porozuměli událostem, které vedly k vzestupu současné republikánské strany, je třeba nejprve pochopit Ailese. Seriál se soustředí primárně na minulé desetiletí, v němž se Ailes stal de facto vůdcem strany. Dotýká se také klíčových okamžiků v Ailesově životě včetně jeho zkušeností se světovými leadery, kteří stáli u zrodu jeho politické kariéry, a obvinění ze sexuálního obtěžování, jež vládci Fox News nakonec zlomilo vaz. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (58)
Showtime servíruje další majstrštyk,který na relativně malém prostoru mapuje ty nejdůležitější momenty týkající se Fox News a poslední cca 1/3 života Rogera Ailese.Velkým plusem je,že seriál osloví i ty,kteří netuší kdo jsou Ailes,Murdoch,co je vlastně zač Fox News atd.Já si užil každou minutu na maximum a klidně bych vydržel ještě déle.Zlatým hřebem je pak výkon Russella Crowa,který je prostě vynikající a korunu mu nasazuje v posledním díle,kdy je král svržen z trůnu...90% ()
// Ďábel nosí pupek a šéfoval 14 let Fox News. Konec většina z nás znala dopředu, o ten tady ale nikdy nešlo. Seriál totiž konstantně boduje v detailech, maličkých předzvěstech toho, co bude. A pak samozřejmě proměnou Crowea v psychopatického egomaniaka, ne nepodobného tomu, co sedí v Bílém domě. Russell si jde každopádně pro Emmy a to naprosto zaslouženě. Nicméně v čem je seriál opravdu nejsilnější, je portrétování žen. Ať už je řeč o sekretářce, která vše vidí, ale loajalita je pro ni nade vše, nebo hrdé manželce, která obětovala kariéru, protože Amerika potřebovala, aby její muž měl za zády silnou oporu, nebo všech těch zneužívaných ženách, které prošly psychologickým terorem, jenom protože to společnost (a teď nemluvím jen o Fox News) léta přehlížela, scénář zkrátka vždycky ví, co a jak chce říct. I díky tomu tempo nekolísá a ona fascinace/děs z toho, jakým směrem se moderní dějiny ubírají (a jakým způsobem dokáže člověk z pozice moci manipulovat ostatní), nikdy nezmizí. Za mě jednoznačně povedená sonda a spolu s Černobylem zatím nejlepší minisérie roku. ()
Chtěl jsem si na zkoušku odpoledne pustit jeden díl, že to pomalu začnu nakoukávat. Teď je jedenáct hodin večer a já mám všech sedm epizod za sebou... No, snad si tohle najde mnohem víc diváků, páč je to rozhodně jeden z nejdůležitějších seriálů roku o tom, že prachy jsou prostě vším, a že toxické opojení z moci má devastující účinky na všechny kromě toho, kdo umí štěkat nejhlasitěji. Vážně zdrcující a taky pekelně depresivní televizní důkaz o tvrzení, že pero je v dnešní době mocnější meče. Výkony Russella Crowea a Naomi Watts opojné. ()
Sérii táhne gumák Russell Crowe, schopný přes rušivě viditelnou vrstvu makeupu sršet charizma, díky kterému je postava chvílemi sympatická. Autoři se moc nezdržují vysvětlování a počítají s tím, že divák fakta zná, nebo si je dohledá, takže v seriálu není moc bizarně významných proslovů typu novinářka básnicky porovnává sexuální obtěžování se spáleninou z pánve. Iritující je pokus o občasný pseudo-progresivní prostřih dvou časových rovin a rychlé popisky postav, které si nestačíte ani přečíst, ale jinak je to příjemný spotřební seriál o vyplácející se výrobě nepravd pro trouby, které takové nepravdy a manipulace z nějakého důvodu potřebují cpát do hlavy. ()
„Tohle je osobní věc, Rogere. Gretchen žaluje vás, nikoliv Fox News.“ – „Já jsem Fox News!“ Každý díl představuje nějaký z vrcholů kariéry hřmotného ostrostřelce Rogera Ailese a klíčových momentů moderních amerických dějin. A každým dílem se linuly střípky neohleduplného chování k podřízeným ženám, což zpravidla vyvrcholilo sexuálními útoky a obtěžováním. Začínáme nicméně v roce 1995, kdy se ujímá vedení zpravodajské televizní stanice, respektive sledujeme pozadí vzniku budoucí zpravodajské konzervativní bašty. Právě stanice se totiž stala za dob vládnutí ambiciózního egomana Rogera jakýmsi propagandistickým kanálem Republikánské strany. Hladová po ratingu a zisku, dravě nakládající s realitou, rezignující na žurnalistickou etiku, protože „hrany jsou pro sraby“. Ač s mnohými porážkami, Ailes stále doufal v tu pravou bělošskou Ameriku, v níž Bůh a rodina pevně stojí na prvním místě. Nekompromisní stratég Russell Crowe, který zbožňuje házení třaskavých zpráv mezi veřejnost, herecky exceluje. Ačkoliv ho tvůrci obklopili slušnými herci, on si scény umného rozdělování americké společnosti stejně krade pro sebe. Navíc přesto, o jaké téma se jedná, jde o svižný a atraktivně uchopený projekt. „Tady v rohu jsme měli patrovou postel. Spal jsem nahoře. Strašně rád jsem si tam hrál, protože jsem na všechny koukal shora!“ ()
Reklama