Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zeman řeší svůj první pražský případ. V oběhu jsou padělané potravinové lístky a hlavní podezřelou se stala učitelka Lída (Renáta Doleželová), která se mu velmi líbí. Naštěstí pro něj jsou praví pachatelé odhaleni a usvědčeni a může Lídu pozvat na první schůzku... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ačkoliv je Zeman dobrým kriminalistou a má už i docela dost roků, ženské teda balit zrovna moc neumí. Ve své době se ale z Renáty Doleželové podlamovala kolena nejednomu chlapíkovi. Co se příběhu s padělanými potravinovými lístky týče, nebylo to zrovna žádné terno, ale nebylo to ani nejhorší. Pobavila hlavně drbna kořenářka. Na druhou stranu se mi líbí některé písničky Hany Hegerové, ale vzhledově teda žádná sláva…Hodně průměrný a až zbytečně „romantický“ díl – ale tak i soudruh kriminalista má právo na lásku… ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Venkovskej člověk praští králíka a lístky prodá." Tak se údajně přichází k potravinovým lístkům a Honza to musí vyšetřit, rozkrýt a odhalit. Jenže taky se musí vyštramákovat do nejslušivější uniformy, decentně zneužít pravomoci veřejného činitele a svést soudružku učitelku. Je to celkem makačka, ale mně se mezi všemi těmi nepoctivými imperialistickými živly, tedy stánkaři, řezníky i bankovními úředníky, vždycky líbilo a zpívala mi k tomu Hana Hegerová, takže za mě tradičně spokojenost. ()

Reklama

regentor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Lístkový-přídělový potravinový systém , kdy soudruzi nebyli schopni zabezpečit do volného prodeje dostatek masa ,jednoznačně nahrává šmelinářům kteří neváhají využít příležitostí k vlastnímu obohacení.Honza Zeman přesídlil do Prahy, kde získal byt na Žižkově a začíná rozplétat případ úmrtí jednoho trhovce a falešných potravinových lístků.Do celého vyšetřování je , zdá se zapletena i učitelka základní školy.Rozsah trestné činnosti je značný a Zemanovi se nedaří najít matrici na tisk falešných lísků, až jednou zazvoní u dveří jedné "kořenářky"...Opět případ podle skutečné události, který tehdejší propaganda využila se vším všudy a její aktéři dostali trest smrti. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na scéně se nám objevuje hezounká (tedy ve své době) Renátka Doleželová a fanatická komunistka Amortová si tady vysekla docela zdařile kriminální živel, narušující nové hospodaření. I když lístkový systém fungoval i leckde na západě, třeba ve Velké Británii, kde byl zrušen později, než u nás. Kemr byl v roli "umělce" na Karlově mostě neodolatelný. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tridsať prípadov majora Zemana" - Prípad z roku 1950 sa týka vyšetrovania nedovolenej výroby a šírenia falošných potravinových lístkov. Súdruhovia z pražskej kriminálky v ňom natrafia na starú, prefíkanú bylinkárku a jej mazaného brata, ktorý sa živí maľovaním gýčových obrazov. Popri tom kšeftujú s lístkami na mäso. Nebude však ľahké im to dokázať. Usvedčí ich až na poslednú chvíľu nájdená "Mědirytina". V tejto epizode sa Zeman spozná so svojou budúcou manželkou Lídou. ** ()

Galerie (1)

Zajímavosti (10)

  • Točilo se v lokalitách Uhelný trh, Praha – Staré Město, Dejvice. (sator)
  • Malíř z Karlova mostu (Josef Kemr) se přistěhoval do bytu své sestry kořenářky Hodačové (Světla Amortová). Hodačová si kvůli tomu nechala upravit jmenovku na dveřích. Ve scéně objevení štočku je pod jménem Anna Hodačová vyryto: „Vilém Holas, profesor v. v.“ Role Josefa Kemra je však v titulcích uvedena jako Lacina, nikoli Holas. (OHNOTHIMAGEN)
  • Renáta Doleželová vzpomínala: „Se mi z produkce ozvali s tím, jestli bych nechtěla hrát jakousi Lídu Brůhovou. V té době jsem ovšem byla vdaná a čerstvě v jiném stavu. Bylo mi to strašně líto, odepsala jsem tedy, že to z důvodu mého těhotenství nejde a popřála jim hodně štěstí. K mému překvapení mi bylo odepsáno, že to nevadí a k rukám se mi dostal další scénář, kdy paní Brůhová byla provdána za Jana Zemana a točit se začíná v porodnici. Takže mě nemuseli ani vycpávat. Když hrajeme v Mědirytině scénu, kde paní Hegerová zpívá, tak sedím a mám ubrusem zakryté břicho. Potom jsem odletěla, za týden se narodil syn a postsynchrony jsem točila po porodu.“ (Ganglion)

Reklama

Reklama