Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Vysokých Tatrách se natáčí film podle skutečné události a jeho režisér (Josef Langmiler) věří, že přispěje k odhalení dosud neznámého vraha mladé dívky. Natáčení se účastní také Zeman a mladý slovenský kriminalista Gajdoš (Emil Horváth ml.). Atmosféra doby, kdy se vražda stala, ožije během natáčení natolik, že pachatelé znervózní a prozradí se sami. Po návratu do Prahy je Zeman jmenován náčelníkem pražské kriminálky... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krásná kriminálka v krásném prostředí Tater navíc s krásným Kvietikem, no co víc si přát? Snad jen, aby mi Liškův Tou dolinou nezněl v hlavě spolu s Bláznivým dnem. Samostatně se jedná o moc hezké písně, ale jejich splynutí by nemuselo dělat dobrotu. K velkým pozitivům tohoto dílu patří nejen divácky atraktivní nahlédnutí pod pokličku filmařské práce, ale také slovní přestřelky mezi Zemanem a režisérem, které vrcholí filozofickou disputací v kolibě. ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jan Otčenášek je jako scénárista podepsán pod dvěma díly majora Zemana a v obou případech se jedná o luxusní příběhy. Zajímavé je, že inspirací se pro tvůrce stala nevyšetřená sexuální vražda. V seriálu je v rozporu se skutečností nejen vyšetřena, ale navíc je prezentována jako nesexuální vražda (oběť se vyspala se svým milencem a teprve poté byla někým jiným zavražděna). Dialogy mezi Zemanem a režisérem jsou brilantní, nová postava Martina Gajdoše zde dostala větší prostor než v dalších dílech. Ze třetí desítky seriálu mám raději jen Poselství z neznámé země. Tatranské pastorále jsou podle mě skutečně kvalitnější než kultovní Studna a Mimikry. V neposlední řadě se jedná o jeden z nepolitických dílů seriálu (většina těch několika dalších apolitických je kvalitou mnohem horší než Tatranské pastorále). ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Smím vědět jak budete postupovat vy? To nemůžeš. Jak to? Protože to sám nevím. Bezesporu další z vrcholů seriálu jako takového kde můžete opět zapomenout na jakoukoliv politiku. V parádních kulisách Vysokých Tater se odehrává perfektně zamotaný případ s nečekanou a překvapivou pointou ve které se ukáže, že sexuální vražda která je zde vyšetřována ve skutečnosti sexuální vraždou vůbec nebyla. Každopádně slovní přestřelky mezi Brabcem a režisérem Langmilerem jsou nezapomenutelné a na scénu tu nastupuje i sympaťák Sherlock Holmes z Kysúce Martin Gajdoš který na konci vyplní přestupní lístky do Prahy. Jenom škoda, že v dalších dílech už je pak vesměs jenom jako křoví. Každopádně tento díl patří mezi moje nejoblíbenější a i jako samostatná kriminálka netýkající se přímo tohoto seriálu by úplně bez problému obstál.100% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z nejoriginálnějších kousků české krimi vůbec (nejen vrámci série Případů majora Zemana). Děj se odehrává v roce 1965, což skvěle odpovídá i postavě režiséra a jeho zajímavým názorům a filmovým experimentům připomínajících tzv. novou filmovou vlnou 60. let. Režisér Sequens zde s odstupem celé dekády úspěšně navazuje na styl filmových detektivek 60. let Vladimíra Čecha, Jaroslava a Jana Machů či Petra Schulhoffa. Půjdeme-li taky po té ideologické linii, zůstává obdivuhodné, že z velké části propagandisticky orientovaný seriál zpracoval téma nové filmové vlny (z níž řada snímků ležela v době normalizace nemilosrdně uzamčena v trezoru) bez jakýchkoliv ideologických vložek vysoce kritizujících či zatracujících. Ovšem nejen z tohoto hlediska jsou Tatranské pastorále patrně nejkvalitnějším dílem série. Zavánějí osobitou atmosféru nádherných Vysokých Tater, lidových slovenských chalup a kolib (dnes již mnohdy nestojících), i zajímavého pohledu do zákulisí jak profese filmařů a procesu natáčení filmu, tak i práce tehdejších kriminalistů. Vynikajícím scénářem už podruhé přispívá Jan Otčenášek /Kvadratura ženy/, zvlášť dialogy Brabce (major) a Langmilera (režisér) ,,Dichtung und Werheit" jsou skvostné a plné krásných myšlenek nejen o filmovém umění a kriminalistice. V neposlední řadě film dělá herecké obsazení vedlejších rolích v zajímavé česko-slovenské kombinaci, kde sekundují mimo jiné výborní Kvietik, Romančík, Strnisková a Klemens. 100% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Sexuální vraždy nejsou na to, aby se strašili lidi v biografu." Tak to už dneska neplatí, ale za do Honzova objasňování jednoho Pavláskova pomníku, to rozhodně platilo. Mě tedy Honza pobavil, když jako rebelující komparsista začal režisérovi narušovat logickou strukturu příběhu nebo když mně a Shelocku Gajdošovi začal vysvětlovat, že rozborem působení bramborových slupek nebo shnilých rajčat na chemickou strukturu papíru nelze vypátrat pachatele. Dneska už by to pánové s vatičkami určitě dokázali, ale já to mám radši po staru, po zemanovsku a po tatransku. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Autori sa inšpirovali skutočným prípadom, ktorý sa stal v júli roku 1964, kedy bola znásilnená a uškrtená 19 ročná Mária Drexlerová. Pri vyšetrovaní patril medzi podozrivých aj známi český fotograf Stanislav Tereba, dokonca zakladateľka Czech Press Foto Daniela Mrázková bola obeti natoľko podobná, že si ju predvolali kriminalisti a ukazovali ju ako "volavku". Podoba obete aj spis k prípadu sa stratil. Vrah ostal neznámi a nepotrestaný. (Raccoon.city)
  • Natáčelo se ve Starém Smokovci. (M.B)
  • V příběhu můžeme vidět minibus Tatra 805 – speciál pro filmaře. V letech 1955–1957 bylo vyrobeno pouze 6 kusů. (sator)

Reklama

Reklama