Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Vysokých Tatrách se natáčí film podle skutečné události a jeho režisér (Josef Langmiler) věří, že přispěje k odhalení dosud neznámého vraha mladé dívky. Natáčení se účastní také Zeman a mladý slovenský kriminalista Gajdoš (Emil Horváth ml.). Atmosféra doby, kdy se vražda stala, ožije během natáčení natolik, že pachatelé znervózní a prozradí se sami. Po návratu do Prahy je Zeman jmenován náčelníkem pražské kriminálky... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (32)

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krásná kriminálka v krásném prostředí Tater navíc s krásným Kvietikem, no co víc si přát? Snad jen, aby mi Liškův Tou dolinou nezněl v hlavě spolu s Bláznivým dnem. Samostatně se jedná o moc hezké písně, ale jejich splynutí by nemuselo dělat dobrotu. K velkým pozitivům tohoto dílu patří nejen divácky atraktivní nahlédnutí pod pokličku filmařské práce, ale také slovní přestřelky mezi Zemanem a režisérem, které vrcholí filozofickou disputací v kolibě. ()

NinonL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Děj nás tentokrát zavede do Vysokých Tater, kde filmový štáb natáčí příběh podle skutečné události, která se zde stala před 10 lety. Byla tam tehdy znásiněna a zavražděna mladá dívka a pachatel je stále neznámý. Protože existuje možnost, že pachatel se kvůli natáčení vrátí na místo činu, na místo odjíždí i major Zeman. Má slíbeno, že když se mu bude dařit, čeká ho v Praze místo náčelníka kriminálky. Za kolegu, který si podal žádost o důchod. Na letišti na Zemana čeká mladý strážmistr Gajdoš, se kterým si ihned padnou do oka. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z nejoriginálnějších kousků české krimi vůbec (nejen vrámci série Případů majora Zemana). Děj se odehrává v roce 1965, což skvěle odpovídá i postavě režiséra a jeho zajímavým názorům a filmovým experimentům připomínajících tzv. novou filmovou vlnou 60. let. Režisér Sequens zde s odstupem celé dekády úspěšně navazuje na styl filmových detektivek 60. let Vladimíra Čecha, Jaroslava a Jana Machů či Petra Schulhoffa. Půjdeme-li taky po té ideologické linii, zůstává obdivuhodné, že z velké části propagandisticky orientovaný seriál zpracoval téma nové filmové vlny (z níž řada snímků ležela v době normalizace nemilosrdně uzamčena v trezoru) bez jakýchkoliv ideologických vložek vysoce kritizujících či zatracujících. Ovšem nejen z tohoto hlediska jsou Tatranské pastorále patrně nejkvalitnějším dílem série. Zavánějí osobitou atmosféru nádherných Vysokých Tater, lidových slovenských chalup a kolib (dnes již mnohdy nestojících), i zajímavého pohledu do zákulisí jak profese filmařů a procesu natáčení filmu, tak i práce tehdejších kriminalistů. Vynikajícím scénářem už podruhé přispívá Jan Otčenášek /Kvadratura ženy/, zvlášť dialogy Brabce (major) a Langmilera (režisér) ,,Dichtung und Werheit" jsou skvostné a plné krásných myšlenek nejen o filmovém umění a kriminalistice. V neposlední řadě film dělá herecké obsazení vedlejších rolích v zajímavé česko-slovenské kombinaci, kde sekundují mimo jiné výborní Kvietik, Romančík, Strnisková a Klemens. 100% ()

špaček421 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tenhle díl je kromě toho, že se odehrává na Slovensku a že se odehrává ve filmovém prostředí zajímavý tím, že námět k němu napsal Jan Otčenášek. Takže tu překvapivě dostaneme ve scénách rozprav Zemana s režisérem docela zajímavé dialogy ohledně násilí v realitě a ve filmu. Režisér se snaží přinést ve svém filmu co nejautentičtější rekonstrukci skutečného nevyřešeného případu, a Zeman mu vysvětluje, že to prostě není možné, protože realita není tak zajímavá, aby se hodila do filmu. Jinak případ je trochu přitažený za vlasy, a kdo vraždil, jsem poznal poměrně rychle, ale právě dialogy Brabce a Langmilera to táhnou docela nahoru. Ze slovenských herců je asi nejlepší Štefan Kvietik, slovenský dvojník Anthonyho Quinna, Emil Horváth coby mladý kriminalista se stane v dalších dílech stálou postavou a přesídlí do Prahy. Většinou už ale jenom dělá křoví. ()

carl.oesch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z mála dílů, který lze brát jako klasickou detektivku. Film ve filmu sice není nic extra originálního, bylo tady trochu využito obdobného principu jako v Alibi na vodě, ale to byl kompletní a delší film. Takže se to dá. Předpověď slovakizace Československa formou "federalizácie" je zde předznamenána nástupem Emo Horváta ml. (jednoho z nejnesympatičtějších slovenských herců vůbec), jeho nadšeným odchodem do Prahy a tím je vytvořen prostor pro nahrazení Ládi Mrkvičky alias Mirka, který v dalších dílech zradí henten oný socialismus a logicky zmizí v propadlišti dějin. Tatry tady zas tolik předváděny nejsou, ale pokud díl shlédnu, naladí mně to vždycky na slovenské skvosty mého nejoblíbenějšího slovenského režiséra Martina Hollého ml. Medená veža a Orlie pierko. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Slovenská policie používá pro záznam výslechu cívkový magnetofon Sonet Duo, který vyráběl podnik Tesla Pardubice v letech 1959 až 1966. (sator)
  • Natáčelo se ve Starém Smokovci. (M.B)
  • Jan Teplý si zahrál v epizodě dvojroli, podezřelého Karla Hrdličku a herce Toníka, který ho hraje ve filmu. Pro rozlišení byl v této roli předabován Stanislavem Fišerem. (sator)

Reklama

Reklama