Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V průběhu literárního večera v jedné vinárně je postřelena zpěvačka (Miriam Kantorková). Jako podezřelý je zadržen básník Daneš (Petr Štěpánek), který krátce předtím ostře vystoupil proti útlaku v kultuře. Proti Danešovi chybějí přímé důkazy a případ se začíná politizovat... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Mělo by se vám zakázat zneužívat středověkého básníka k provokacím." Politické epizody nezastihly Honzu Zemana ve vrcholné formě, ale přesto je to kousek k zamyšlení. Oni "umělci", z jejichž dutiny ústní padaly a padají "velká" slova o svobodě a demokracii, mě totiž vždycky štvali, štvou a budou štvát. Jen oni totiž mají patent na rozum, vědí, co je správné, jaké mají dostat dotace, kdo má být zvolen a když není po jejich, tak kvičí přesně tak, jak to tady předvádějí básník Daneš a herec Vodvářka. A přestože jsem byl vždycky pacifista, tak v případě těchto dvou "sympaťáků" bych patrně souhlasil s tím, aby na nich byla otestována kvalita pendreků, čímž samozřejmě oceňuju skvělé výkony pánů Štěpánka a Přeučila. ()

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Souhlasím sWacoslavem1. Komunista Štěpánek to zahrál perfektně a co se týká toho, co píše dál, tak ti, kteří takhle vystupovali v osmašedesátém a chvilku předtím velmi pohotově zapomněli, jak se chovali v padesátých letech, kdy stejně "přesvědčivě" posílali alespoň v rámci svých možností na "šibenice". Stačí se seznámit s životem třeba svazáckého básníka Pavla Kohouta, nebo vlastně řady veřejně činných jedinců, kteří po osmačtyřicátém vyháněli studenty a pedagogy ze škol a ničili život lidem kolem sebe, aby v osmašedesátém prozřeli a rok dva nato se stali disidenty. Kromě Pavla Wonky jim nikdo nic de facto neudělal a po listopadu v roce 1989 se zase vrátili, aby si definitivně urvali kus své moci a osobního pohodlí i falešné popularity. Nakonec, onen listopad jsem jako mladej prožíval se zápalem plic a nepřetržitě jsme sledoval televizi a už tehdy se mi dělalo zle, když ukazovali ty herecké agitky, vyrážející poučovat "národ", jak se má zachovat. Zejména obskurní dvojka dorazila na jakési vojenské shromáždění. Roesnera bych bral, ten měl s komunisty svoje problémy, i když jakž takž hrát mohl, ale s ním přijela - Regina Rázlová. Nesympatická, podprůměrná herečka, která těžila z toho, že její otec byl předseda komise přidělující investice a tajemník KSČ. Takže tak. Tím ale nijak neschvaluji manipulace v tomto díle, jako ostatně obrovské, větší i menší manipulace, lži a výmysly v celém seriálu. Nakonec Jára Cimrman.jr má (koukám) na celou věc dost podobný názor taky. ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kulturní fronta se bouří proti systému a pořádá akční představení. Na něm je postřelena zpěvačka a podezření padne na básníka Daneše. Major Zeman je povolán k případu také proto, že divadla se účastní jako divačka jeho dcera s přítelem. Tehdejší vzbouření umělci mi velmi připomněli dnešní hnutí Milión chvilek, které taky jen rozvrací a pobuřuje. Tam také všelijací pochybní umělci vystupují. Doufám, že skončí stejně jako Danešovo hnutí v roce 1967. ()

sator odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Roli básníka Daneše v tomto díle kterou hrál (Petr Štěpánek) dostal nabídkou od režiséra Sequense Petr Čepek.Protože se ale jednalo o karikaturu aktivisty z let 1968 s kterou Čepek nesouhlasil, roli odmítl.Vyhradil si ale že to chce Sequensovi vysvětlit osobně, což mu bylo umožněno. Čepek potom vyprávěl že to by zajímavý inspirativní rozhovor a že mu Sequens řekl že chápe proč roli odmítá a že u něj má dál dveře otevřené.Jenže právě od této chvíle přestaly chodit Čepkovi jakékoliv nabídky z Barrandova k filmové práci. ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kromě Třetích houslí, na které se již ani nedívám, se jedná o nejhorší díl seriálu. Epizoda silně komunisticky propagandistická a zároveň silně nezáživná. U Tatranských pastorále mě napadlo, jak se tvůrci seriálu "shazují" tím, že v této epizodě ukazují, jak filmaři chtějí točit vše po svém, bez ohledu na případnou látku vycházející ze skutečných událostí. Naproti tomu v Klaunech tvůrci útočí na uměleckou sféru, navíc na herce. Zeman (samozřejmě ústy herce Vladimíra Brabce) je označuje za pozéry, klauny...V seriálu je tak možné hledat i různé jinotaje, dvojsmyslné narážky apod. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (2)

  • Roli básníka Daneše v této epizodě, kterou hrál Petr Štěpánek dostal nabídkou od režiséra Sequense Petr Čepek. Protože se ale jednalo o karikaturu aktivisty z let 1968, se kterou Čepek nesouhlasil, roli odmítl. Vyhradil si ale, že to chce Sequensovi vysvětlit osobně, což mu bylo umožněno. Čepek potom vyprávěl, že to by zajímavý inspirativní rozhovor a že mu Sequens řekl, že chápe proč roli odmítá a že u něj má dál dveře otevřené. Jenže právě od této chvíle přestaly chodit Čepkovi jakékoliv nabídky k filmové práci z Barrandova. (sator)

Reklama

Reklama