Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh inspirovaný skutečnými událostmi 50. až 70. let minulého století. Honza Steiner nebyl žádný drsňák ani grázl. Byl to jen kluk, který měl smůlu, že se ocitl ve špatnou dobu na špatném místě. Na šikmou plochu se dostal shodou nešťastných osudových náhod. Výchovu Honzovi poskytly dětské domovy, pasťáky a nakonec kriminál. Vedl dlouhou, nevyhlášenou a pravidly právě neoplývající válku s důstojníkem veřejné bezpečnosti. Konflikt vyvrcholil zinscenovaným honem na Honzu, který nešťastně zastřelil svého úhlavního nepřítele a byl za to odsouzen k trestu smrti. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (103)

salalala 

všechny recenze uživatele

Nechápu, jak tohle může být jen televizní film, ten si zaslouží velké plátno. Výborná režie, skoro výborný scénář a hlavně dost dobré výkony, hlavně trojice Dolanský, Hádek a Motloch, obzvláště Motloch v roli příslušníka VB je mrazivý. Je to příběh ze života, lidské charaktery jsou skutečně takové, někteří jsou skutečně svině, i když doba byla tvrdá, těžko říct, jak bychom se zachovali. Udělení milosti patří k velmi silným zážitkům, kdy fandíte klukovi, který byl ke zločinu spíše donucen, měl to v dětství těžké, což na druhou stranu nikoho neomlouvá. Jediné, co bych vytknul, je možná ne zcela využitá linie s Pajdou a některé poměrně zbytečné záběry (třeba jak Krajčo s Motlochem pořád lijou na kameru vodu, asi čtyřikrát). Výborný film, škoda, že se nevysílá častěji. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

I přes viditelně omezený rozpočet na tv produkci (navíc ostravskou) nestandartně dynamické a vypravěčsky rozmáchlé dílo. Náznakové reálie padesátých let fungují, postavy jsou velmi dobře vykreslené, příběh má gradaci a velmi uspokojivé vyvrcholení. Ještě nedávno dramaticky silné příběhy z moderních českých dějin zdobily nedělní vysílání veřejnoprávní televize (kromě tohoto počinu např. díla J. Polišenského, či nedostižné drama PF 77), když se dnes občas něco podobného dostane do vysílání, kvalitativně i co se týče zážitku jde o značný sestup dolů. Třeba nové vedení ČT opět pochopí, že velké příběhy nejsou jen pro filmové plátno a televizní intimita či sevřenost mohou být nesporným plusem - nakonec cyklus České století je tohoto prozření nadějným náznakem. Nezbývá než doufat, že i Jiří Svoboda ještě bude mít možnost natočit televizní drama působivostí vyznění podobné tomuto velmi svěžímu počinu. ()

Reklama

hrumsrt 

všechny recenze uživatele

V očekávání českého vězeňského dramatu o vině a trestu, o pochybování, o spravedlnosti vzešla další dobová vzpomínka a zlé časy padesátých let. Ovšem v tak obrané podobě, že drsnou dobu reflektuje naprosto minimálně.. Hlavní hrdina Honza je vší silou obhajován nejhorším možným argumentem, tedy že je za jeho jednání zodpovědná výchova a prostředí, ve kterém vyrůstal a on sám tak neměl volbu být jiný. V pořádku, výchova hraje v rozvoji velkou roli, ale může tohle zločinci přilepšit k menšímu trestu? Petr Svoboda se Vás bude snažit pořádnou dávkou šedého patosu přesvědčit, že ano. Plete se mu tam do toho Stockholmský syndrom, šikana prodlouženýma rukama zákona, ale stejně si jede to svoje.. Alibismus, sprostý alibismus! 60% ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Jako televizní počin ostravského studia nadprůměrné. Bezútěšnost doby vykreslena prostřednictvím skvěle propracovaných charakterů jednotlivých hrdinů a antihrdinů. Jen letmý pohled dírou ve stropě stačí, aby si divák domyslel pedofilní zrůdnosti v pasťáku. Už úvodní klukovská revolta Hanse Steinera vůči Charvátovi naznačuje, kdo bude v centru dění. Zajímavě zakomponovaná baladická romance mezi Magdou a Honzou. "Myslíš si, že se udělám, když mi nějaká Dorota řekne, že jsem jinej?“ Herecky skvělé výkony, a to i u dětských herců. Ale jednoznačně nad všemi ční Dolanský a Motloch. Perfektní exteriéry – důlní šachty. Výborná hudba Daniela Landy. Působivý snímek. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Přesně si na tenhle film vzpomínám. Když běžel poprvé, naši spráskli ruce a bědovali, jaké prasárny se v současnosti točí a co je vůbec možné pustit do televize. Dnes, po více téměř dvaceti letech, se divím i já. Film je ve svém obsahu otřesný. Komunisté si na jednu stranu kriminálníky "vyráběli" sami...a pak se divili. Ale tvůrci se asi rozhodli, že vše rudé bylo vždy nevinné. Honza si dost sobře nabíhal a dával komančům závdavky proto, aby ho chytali a aby dopadl jak dopadl. Jan Dolanský je možná kvalitní herec, ale další už tak skvělí nejsou. Regionální herci na velkém place tak nějak nefungují jak dobře namazaný stroj. Nikdo netvrdí, že nejsou dobří herci, jen prostě nešlapou dohromady. Nějak jim to neklape. Film má navíc příšerný scénář a těžkopádné dialogy což trochu zachraňuje výstižný a trefný komentář Matěje Hádka. Celkově je film silně průměrný a Jiří Svoboda natočil mnohem lepší. Vysoká hra měla napětí, Sametoví vrazi spád. Těžko se věří, že tenhle rejža točil tohle a i Skalpel, prosím. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Natáčelo se i v bývalém dole Gabriela v Karviné a na karvinském Masarykově náměstí. Natáčení exteriérů probíhalo také ve městě Příbor na Novojičínsku. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
  • Film sa sčasti natáčal na zámku Velké Heraltice, ktorý predstavoval polepšovňu či na stanici Frýdlant nad Ostravicí (stretnutie Steinera s advokátom Vozdným). Väzenské scény sa točili v opavskej väznici. (dyfur)

Reklama

Reklama