Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michael Faraday (Jeff Bridges) je univerzitním profesorem historie a specialistou na problematiku terorismu. Se svým desetiletým synkem žije v domě na předměstí Washingtonu D.C. a jen těžko se vyrovnává s nedávnou ztrátou manželky, agentky FBI, která zahynula při výkonu služby. Nové světlo do jeho rozvráceného života vnese sympatická rodina Langových. Stoprocentní Američan Oliver (Tim Robbins) se s manželkou a dvěma dětmi přistěhoval teprve nedávno a zdá se, že zdvořilostní vztah mezi sousedy brzy přeroste v přátelské pouto. Pak ale Michael přistihne nového známého několikrát při lži a vypraví se po stopách jeho minulosti. Odhalí šokující fakta úzce související s jeho specializací - Oliver Lang je totiž s největší pravděpodobností nebezpečný terorista, který se do Washingtonu přistěhoval v rámci příprav nové akce. Dokáže odborník na otázky terorismu osvědčit své znalosti v praxi a zhatit dokonale promyšlený plán teroristů? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (262)

castor 

všechny recenze uživatele

Křečovitě se usmívající sousedé? Bacha na ně, můžou mít pestrou minulost a být i aktuální hrozbou. První polovina tohohle paranoidního kousku je velmi slušná. Jeff Bridges tu vysokoškolákům přednáší americkou historii, nicméně hodně elánu vkládá do faktů o americkém terorismu. Svou roli v tom nepochybně hraje fakt, že jeho manželka, agentka FBI, zemřela při útoku pravicového extrémisty. Nebezpečí posléze spatří právě v sousedech, kteří se nově přistěhovali a na jejichž vážně zraněného synka náhodně narazil. Citově vyprahlý muž je začne postupně podezřívat (drobné lži, až moc vymydlená rodinka, podivná korespondence, nesrovnalosti v minulosti otce), až mu z toho začne hrabat. Žádné popcornové atrakce se tady nehodí, tvůrci volí napětí a paranoidní atmosféru. Jenže scénárista třetího Vřískotu a několika dílů Transformerů se v některých pasážích moc nesnažil. A překvapivě ani herecké výkony nejsou zrovna vymazlené: emotivní Bridges místy solidně přehrává, Robbins se do role moc nehodí, ostatní jsou nevýrazní. Finále mi úplně nesedlo. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Snímku dominují kvalitní výkony Jeffa Bridgese a Tima Robbise. to ostatní mě nechalo poněkud v rozpacích... nebylo mi jasné, zda se tvůrci snaží upřednostnit jakousi výkladovou stránku děje - tedy povídání o tom, že žijeme v době terorismu atp. nebo zda jim jde o akční, thrillerovou stránku, která rozhodně převládne na konci. Ta filmová, ve které se naplno mohou projevit výkony obou představitelů, je skoro nadprůměrná. Bohužel ji ředí chvíle nudy, kdy posloucháme hrdinovi výklady studentům. Taky těch náhod tu na mě bylo trochu moc - hrdinové se různě potkávají - asi nejdivnější mi připadalo jak bridgesova milá zahlédne a nějakém podzemním parkoviště Robbinse, jak předává někomu podezřelý kufřík... No, celkový rozpačitý dojem určitě zachránilo finále, o němž se nemá cenu rozepisovat, protože se musí vidět... ....Jeff Bridges tu hraje totálně zmateného člověka a stejně tak zmateni budete i vy.... i když s mnohem větším zadostiučiněním :-) , protože vidět to rozhodně stojí za to. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„To vozidlo je tu oprávnene. Aj my sme tu oprávnene. Jediný, kto tu nie je oprávnene, si ty.“ V dobe premiéry bolo Miluj blížneho svojho prezentované ako šokujúci komerčný hit, od ktorého to nikto nečakal (vrátane štúdia). Ale ono to napokon nie je až také horúce. Mohlo by sa zdať, že 41 miliónov bola na rok 1999 solídna tržba, ale treba vziať do úvahy, že sa jednak bavíme o celosvetovej tržbe (porovnajme s tiež tohoročným Šiestym zmyslom, ktorý stál 40 a zarobil 670) a jednak rozpočet bol 31, takže by som sa, byť na mieste autorov týchto silných vyhlásení, radšej krotil. Radovému divákovi samozrejme môžu byť zárobky úprimne ukradnuté a ide mu skôr o to, či je Miluj blížneho svojho dobrý film alebo nie. Nuž... je. Režisér Mark Pellington (ktorý neskôr natočil podobne zvláštny mysteriózny triler s Richardom Gereom Proroctvo z temnôt) reflektuje čudnú dobu končiacich 90. rokov a s nimi súvisiacej paranoje americkej spoločnosti, strach zo susedov, o ktorých nič nevedia, obavy z až podozrivo pokojných amerických predmestí (kde sa za drahými domami a dokonale pokosenými predzáhradkami nejeden raz ukrývajú najotrasnejšie tajomstvá), stalkerovstva, neistoty, nedôvery a vzmáhajúcej sa teroristickej doby (do útoku na newyorské Dvojičky zostávali iba dva roky). Čím menej sa hrá s vnútorným napätím (a čím viacej odpovedí na dráždivé otázky tvorcovia ponúkajú), tým viac to ide do hája. Temer dvojhodinová dĺžka tiež neprospieva, skôr naopak. Našťastie čo-to vylepší nečakané finále, ktoré nepatrí do rangu šokujúcich twistov á la Klub bitkárov, ale i tak som si ho užil (scenár napísal Ehren Kruger - Vreskot 3, Kruh, Kľúč). Veľmi dobrá napínavá deväťdesiatková atmosféra s vydareným kastingom (u Tima Robbinsa sa to ku koncu zhoršuje, naopak ku koncu sa situácia so silným hereckým výkonom značne zlepší u jeho kolegu Jeffa Bridgesa, ktorý bol dovtedy priemerný). ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Udělej ze mě blázna, ať to odnese co největší počet diváků. Propaganda? Ne, záměr! Překvapivě našlápnutý thriller stavící diváka do role ústa nezavírajícího pozorovatele, jenž se snaží proniknout do neproniknutelného děje. Hlavní devizou jsou skvělé herecké výkony obou hlavních protagonistů, ze kterých i mě začínalo chvilkama přeskakovat v bedně. Jeff Bridges a jeho vlastenecký soused Tim Robbins tvoří kompaktní dvojici a ač záměrově rozdílní ve svých rolích oba brilantní. I přes všechna superlativy se ale Arlington Road tváří dosti lacině a to nakonec ubírá jednu hvězdičku. Ovšem má antiteroristická film milující buňka dává hvězdičky čtyři a to hlavně za ten šokantní a nečekaný konec, který dokonale obrací světlo věci na úplně jinou stránku v knize příběhu. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zkrácení tak o dvacet minut by filmu prospělo a stejně tak bych se obešel bezblábolení dotýkajícího se amerických hodnot. Ale to je asi u podobných záležitostí nutnost a je fakt, že pokud by se točilo po 9/11, bylo by to ještě horší. Problém jsem měl i s tím, jak hlavní hrdina získal podezření. Ze zběžného mrknutí do plánů mi to přišlo zcela nedostatečné a spíš to vypadalo, že se tu jedná o paranoika. A tomu i odpovídaly občasné hysterické výlevy, které mi byly z duše protivné, což nemohl zachránit i jinak velmi dobrý Bridges. Ovšem tím, jak příběh nabíral tempo, se dalo ledacos odpustit a hlavně jsem se bavil pokaždé, když se v záběru objevi lRobbins užívající si záporáckou roli. Ze všeho nejvíc mě ale potěšil konec, který jsem vůbec nečekal a který mě nakonec přesvědčil k přehoupnutí se do lepšího průměru. 60% ()

Galerie (33)

Zajímavosti (3)

  • Scenárista Ehren Kruger se zjevně nechal inspirovat bombovým útokem na Federální budovu Alfreda P. Murraha v Oklahoma City z 19. 4. 1995. (Dinsberg)

Reklama

Reklama