Reklama

Reklama

Stvořeni pro lásku

  • Hongkong Hua yang nian hua (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Příběh se odehrává v šedesátých letech, kdy se do hongkongského bytu nezávisle na sobě stěhují dva manželké páry: novinář Chow se svojí ženou a krásná sekretářka Li-zhen s manželem. Jejich protějšky tráví mnoho času na cestách a tak si Chow a Li-zhen společně zkracují osamělé večery. Dokud se neobjeví podezření na mimomanželské aktivity jejich partnerů. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (242)

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Připadalo mi být méně těžké, než 2046, ke konci však maličko utahané. Režisér se s filmem doslova "vymazlil". Spojení rukou, které je vidět jen ve stínech, informace, které se člově dozvídá náznakem, melancholie dokreslená emocemi a barvami. Míjení dvou lidí. Minulost, kterou člověk vidí, ale nedokáže se jí dotknout. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Nadčasová štúdia medziľudských vzťahov a ich zložitosti. Veľmi by som sa vyhýbal označeniu "romantický" pretože film je skôr realistický. Obaja protagonisti tu predviedli jedny z najlepších hereckých výkonov aké som vôbec videl. Tony Leung ako navonok pokojný a sebaistý ale vnútri rozorvaný a nesmelý spisovateľ - amatér hrá snáď aj vlasmi, a Maggie Cheung verím aj vzorky na papučkách a kamienky odkopnuté cestou k obchodíku s rezancami (okrem toho, je neskutočne sexi). Pokiaľ ide o vizuálnu stránku je rovnako striedma ako aj estetická. Toľkokrát spomínaná kamera tu pôsobí neskutočne funkčne a civilne - väčšina záberov je robená cez dvere, okná, zo skrine, cez ploty a podobne, takže divák má pocit väčšej blízkosti k postavám. Takisto perfektné je použitie a výber hudby. Scény, v ktorých postavy prichádzajú na to, že sú podvádzané, míňajú sa na schodoch obchodíka s rezancami a trénujú rozhovory patria do zlatého fondu kinematografie. 10/10 ()

Reklama

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Lyrický film o lásce, která nemůže být uskutečněna, a tak je znázorněna pouze pohledy, letmými dotyky a náhodným se míjením v chodbě, skutečně s minimem fyzického kontaktu. A jak nám film ukazuje, vážně to funguje, přestože je to hodně nezvyklé. Stejně tak zajímavá byla kamera, soustředící se na hlavní dvě postavy a na detaily kolem nich, a přitom v některých případech naopak vynechávala přímý pohled do obličeje člověka, se kterým je veden dialog. Přiznávám, že jsem byla celým filmem hodně překvapena, ale bohužel, faktem také zůstává, že ne všichni lidé jsou na takovou lyriku ve filmu zvyklí, kvůli její nedějovosti. V mém případě jde navíc i o to, že jsem film sledovala pozdě večer, což není zrovna ideální vzhledem k tomu, že vyžaduje poměrně velkou soustředěnost. Tohle sice může být trochu odrazující, ale já osobně jsem nakonec ráda, že jsem In the Mood for Love viděla, protože takových jedinečných filmů není moc. ~(4,2)~ ()

Shit 

všechny recenze uživatele

První sem viděl Wongův film 2046, kterej je v podstatě pokračováním In the mood for love a myslim, že to nebylo úplně dobře, jelikož i když to nenavazuje nějak razantně, tak vývoj postavy Tonyho Leunga tady přímo navazuje nebo lépe řečeno se z něho dá pochopit styl chování Tonyho Leunga v 2046 nebo aspoň mi to tak přišlo a tak nějak sem díky tomuhle filmu líp pochopil i celej film 2046, krom toho je tu víc věcí, který jsou v pokračování dál rozvíjený, jedná se hlavně o myšlenky. Nicméně co se týká samotnýho filmu, tak je opět hodně poeticky natočenej, kamera opět nádherná, muzika nevtíravá, ale dobová a pro atmosféru perfektní a oproti 2046 se nejedná o tolik zmatenej kousek, příběh si plyne svým pomalým tempem a i tak dokáže zaujmout ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Že já kráva pitomá od Kar-wai Wonga zase čekal děj a přitom vono nic nepřišlo! Co se týče vyobrazení lásky, subtilnost zde nabyla nového rozměru, ten se nazývá "nula dé", protože si jí skoro nevšimnete. Přijde mi, že emoce byly až příliš přiškrceny. Pán a paní Čongovi se míjí na chodbách, nic se neděje, dají si spolu nudle, nic se neděje. Nakonec pan Čong pošeptá své tajemství do díry, přičemž ta díra nepatří paní Čongové... Sorry, neberte mě vášně (já je v romantických filmech totiž potřebuju). 4/10 ()

Galerie (97)

Zajímavosti (36)

  • Tento film sa nachádza v oficiálnom rebríčku top 250 naratívnych hraných filmov na platforme Letterboxd. (Pat.Ko)
  • Režisér Wong Kar-wai pôvodne vymyslel dvojdielny projekt, z ktorého prvým mal byť „Leto v Pekingu“; S komplikovanou evolúciou sa však pôvodný projekt zmenil. V polovici vývoja scenára sa Wong Kar-wai nedokázal dohodnúť na natáčaní v Pekingu s čínskym filmovým úradom, takže namiesto toho, príbeh prispôsobil novým potrebám. "In the Mood for Love" vyplynula ako jedna z troch prameňov príbehu o láske a jedle, ktorý by zahŕňal pôvodnú zápletku "Leto v Pekingu." (Pat.Ko)
  • Číslo hotelovej izby, v ktorej neskôr pobýva pán Chow, je 2046. Nasledujúcim celovečerným filmom režiséra Kar-Wai Wonga bolo pokračovanie s názvom 2046 (2004), v ktorom si dvaja hlavní herci zopakovali svoje úlohy: Tony Leung Chiu-wai ako pán Chow a Maggie Cheung ako pani Chan. (Pat.Ko)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama