Režie:
Robert ZemeckisHudba:
Alan SilvestriHrají:
Tom Hanks, Leslie Zemeckis, Debbie Lee Carrington, Michael Jeter, Eddie Deezen, Peter Scolari, Chris Coppola, Steven Tyler, Nona Gaye, Josh Hutcherson (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Otevři oči a naskoč! Čeká tě jízda tvého života. Je Štědrý večer, pravý čas na dobrodružství. A tebe čeká v podobě cesty, která se kroutí nahoru a dolů horami, klouže po ledových pláních a šplhá přes závratně vysoké mosty. Vítej na palubě polárního expresu, kde je během cesty podávána horká čokoláda rozvernými číšníky a dobrodružství čeká v každém vagónu. Režisér Robert Zemeckis vytvořil s pomocí hlasu Toma Hankse opravdovou vánoční klasiku. Společně vás zavedou do světa kouzelné animace. "Vidět, znamená uvěřit", tvrdí záhadný tulák, který tě doprovází na této fantastické cestě. Uvidíš skutečné zázraky" Vlak je připraven, tak neváhej a nastup! (Warner Bros. CZ)
(více)Videa (3)
Recenze (610)
Technicky po všech stránkách dokonalý film ať už jde o samotnou animaci, herecké výkony či virtuální kameru. Tvůrci si práci rozhodně neulehčovali, naopak je tu celá řada věcí, které by byly v podstatě zbytečné, kdyby tak skvěle nevypadaly. Bohužel, příběh samotný je daleko slabší stránkou. Dokud vlak jede, je všechno v nejlepším pořádku a elfí továrna na severním pólu je také přinejmenším zajímavá. V závěrečné zhruba desetiminutovce jsem ovšem byl málem utlučen sérií pozitivních ponaučení nejtěžšího kalibru balených do cukrkandlu. Závěrečné titulky jsem vnímal jako vysvobození. V tu chvíli sotva za dvě hvězdičky, čtyři za IMAX, jinak by to bylo za tři. ()
Pravdou je, že jsem po stránce grafické zatím nic lepšího neviděla! Realističnost postav je velmi povedená, z dálky či s krátkozrakým pohledem, až k nerozeznání od reality (pokud se nemýlím tak herci byli předobrazem a následně prošli procesem digitalizace a "vylepšení"). Po stránce obsahové je to něco, co prostě nedokážu skousnout. Ne a ne, Santové a brutální komercializace Vánoc, není nic pro mě! Pár "honosnějších" myšlenek bylo trochu naťuknutých, ale velmi velmi pofidérně a jen, aby byl děj emocionálně a sociálně korektní a samozřejmně lehce výchovný pro americké dětské obecenstvo. U nás asi film moc nemohl uspět, bavit se mohlo spíše starší obecenstvo, které se jaksi-taksi trochu orientuje ve faktech, nebo "moderní a amerikanizovaní" mladí občánci. Uznávám, že bez oné dokonalé grafiky bych dala nejspíš * max. **.. ()
Je to jak ta vánoční reklama na Coca-Colu, ve které jedou ozářené náklaďáky. Tohle je shodné jen roztažené na sto minut. Děj veškerý žádný, postavy ploché a navíc nevtipné. Ovšem na druhou stranu uznávám, že pro menší děcka je to na vánoční dopoledne takřka ideální; barevná rozjuchaná horská dráha. Jediné plus je Zemeckis, který když již neměl oporu ve scénáři a hercích, tak alespoň naplno využil potenciál "volné kamery" (a pokud to někdy vidět, tak jedině v Imaxu). PS : Některé scény my doteď hlava nebere, na tu gay party tisíce elfů raději nemyslím. Ještě teď mě z ní běhá mráz po zádech. ()
Při vší velkorysosti, animák s tak hloupým příběhem jsem už léta neviděl. Připadá mi směšně, když se film zaštiťuje revoluční technologií a myšlenku má jako z roku raz dva. Snad je to tím, že dávno nejsem dítě a že se u nás nenosí extatické vzývání Santy Clause, nevím. Ale onen výdobytek jménem performance capture mě taky nenadchnul.Všechny ty děti působí velmi umělohmotně a jejich pohyby jsou sice realistické, ale jaksi nekompatibilní s ošacením, vlasy a pohybem předmětů. Například knír Toma Hankse vypadá, jako by mu ho pod nos přižehlili. ;-) Arthur Schopenhauer kdysi napsal, že každá nová myšlenka musí projít třemi etapami konfrontace s veřejným míněním. V první je vysmívána jako holý nesmysl, ve druhé dokázána v praxi, ale odmítána, ve třetí chápaná jako samozřejmost, dokud se neobjeví nová myšlenka se stejnou perspektivou. V tom duchu kdysi proběhl přerod němého filmu ve zvukový a černobílého v barevný. Performance capture se s filmy Polární expres a Beowulf nachází ve druhé etapě. Možná, že až se časem vyléčí z dětských nemocí, jednou skutečně z finančních a technických důvodů převálcuje "živé" filmy. Jen nevím, jestli chci být u toho. 40% ()
Postavičky "dokonale" animované, až pripomínajú živých ľudí. Ale divne, neprirodzene hýbajúce sa, ako nejakí fakeoví ľudia. Čo je na rozprávku tradične desivá vec. Len asi nie úmyselne desivá. A scenár chabý, ako keby ho autor stihol napísať v osobáku na ceste z bratislavskej Hlavnej stanice do Ivanky pri Dunaji. Alebo ako 100-minútová reklama na Coca-Colu. Lenže na rozdiel od nej, tu neboli vysvietené kamióny, ale vlak. A tie mám rád. V Polárnom exprese som sa síce nudil, ale aspoň som to robil vo vhodnom dopravnom prostriedku s atmosférou. Videné v rámci Season Challenge Tour (týždeň s vianočnými rozprávkami). ()
Galerie (58)
Photo © 2004 Warner Bros.
Zajímavosti (32)
- V části, kdy vlak klouže po ledu, se ve scénách střídavě objevuje a mizí zábradlí na lokomotivě. (Illithune)
- Skutečné jméno hlavního postavy malého chlapce není ve filmu zmíněno, nicméně v knižní předloze se jmenuje Chris podle jejího autora Chrise Van Allsburga. (freelex)
- I když se Polární express od začátku označuje jako vysněný projekt dua Hanks/Zemeckis, původně se měl objevit v roce 2002 pod režijním vedením Roba Reinera. (imro)
Reklama