Reklama

Reklama

Šokující odhalení

  • USA Bombshell (více)
Trailer 2

Skupina žen vytáhne do boje proti zakladateli Fox News Rogeru Ailesovi. Nelíbí se jim jeho obtěžování na pracovišti. (Filmbox)

Videa (19)

Trailer 2

Recenze (139)

Motinski 

všechny recenze uživatele

Často som zíval od nudy a pritom hlavná zápletka je zaujímavá, herecké výkony na jednotku (hlavne Charlize!) a pri pár scénach som ostal kukať s otvorenými ústami. Nezáživných pasáži je ale strašne veľa a po dopozeraní rýchlo zabudnete že ste film videli ajkeď rozoberá dôležitú a často prehliadanú tému. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Komu šokujúce odhalenie, komu nie. To, že šéfovia (hocijakí, čohokoľvek) si veľmi často za svoje podriadené vyberajú atraktívne dámy, je dlhodobo známa vec. A rovnako je známa vec, že vzťah medzi šéfom a jeho atraktívnou podriadenou veľmi často skĺzne do istej formy sexuálneho vzťahu. Niekedy tomu predchádza nepríjemné obťažovanie, neustále narážky, či vynucovanie si sexuálnych služieb pre iných (sprievod pre známych, návštevy). Nezriedka je sex so šéfom alebo ním určenými osobami kompenzovaný zvýšením platu. Inokedy profesným postupom, či inými pracovno-právnymi bonusmi. Korporátna sex norma vo vzťahu boss-slúžka/podriadená. Nevravím, že je to správne, naopak, je to typické zneužívanie moci. Najmä v súkromných firmách sa to deje zhusta. A nie každá žena sa dokáže ubrániť. Nie každá sa chce ubrániť. Zvlášť, ak ide o prácu snov, zvlášť ak to všetko pôsobí na jeden zo základných ľudských pudov. John Lithgow nepôsobí v úlohe zvrhlíka, napriek snahe nejako extra démonicky. Pretože sa vie zavďačiť, vie, prečo ženy z jeho tímu zväčša neodchádzajú (vysoké platy, snaha sa zastať sa ich, iné benefity). Zároveň má sociálne cítenie. Ale všetko je to predovšetkým systémová chyba korporácií ako takých, nie diskriminácie žien. Až po odstránení kapitalizmu sa dá dôstojne riešiť údajná diskriminácia a aj hnutie metoo. Pretože, ak sa aj z čela firiem odstránia odpudzujúci predátori, zároveň v nich odídu organizátorsky i riadiaco schopní a výkonní muži, čo si sem-tam radi šuchli bokom. Nič sa nezmení. Buď ich nahradia revolučnou zlobou naladené ženy, ktoré podriadených budú jebať bez ohľadu na sociálne benefity v mene čo najefektívnejšieho chodu firmy, nepripúšťajúceho kreatívne oddychové chvíľky. Alebo  na ich miesta dosadia "progresívnych manažérov" s empatiou limitne blízkou nule, bez vyjadrenia emócií, ktorí spôsobia, že z firiem sa stanú emočne strnulé mŕtve schránky. Orientované na výkon, a na nič iné než výkon. Metoo zvíťazí, ľudskosť odumrie. Nie vďaka hlúpemu hnutiu, ono vôbec nie je márne. No vďaka systému. Preto sa film síce tvári bombasticky, ale napráva len zlomenú bočnú halúzku v kompletne rakovinou postihnutom mohutnom strome zastaraného patriarchálno buržoázno kapitalistického modelu. Ale aby som len nehanil, výkon ženského tria bol skvelý, rovnako tak Lithgowa ako aj Malcolma McDowella v úlohe hlavného mediálneho  guru a vládcu - Ruperta Murdocha. ()

Reklama

nascendi 

všechny recenze uživatele

Ďalší z radu filmov nezanechávajúcich žiadnu stopu v pamäti.  Je pravdepodobné, že iba mne pripadal film neprehľadný, k čomu prispievala aj podoba Charlize Theron s Nicole Kidman. Potešil ma "záporák", ktorého som videl vo viacerých filmoch. Pre úplnosť by som privítal, aby okrem pohľadu zneužívaných žien bol akcentovaný aj pohľad na chudáčikov, ktorí si svoje komplexy musia riešiť sexuálnym vydieraním žien, ktoré pre svoju kariéru urobia aj to, čo ani nepredpokladali, že urobia. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Kvůli korektně pokroucené pseudomorálce zkurvených korporátů a Hárvymu Einschweinovi už patrně odzvonilo všemu, co dosud činilo kancelářskou práci alespoň trochu snesitelnou. Tedy bezuzdnému píchání sekretářek, brigádnic či stážistek, a znám i pár zoufalců, co běžně nepohrdli ani uklízečkami. Ta příjemná a všeobecně konsenzuální romantická vzplanutí vzala za své poté, co si partička upjatých, ukřivděných nebo šeredných pičí nechala patentovat vynález sexuálního obtěžování, načež se na pracovištích ihned začal objevovat zcela nový druh kundou zainteresované a mimořádně pokřivené samice, odbornou terminologií a zákoníkem práce determinovaný jako „kvadratická kurva“. Na tomto místě bych laickému čtenáři rád erudovaně objasnil sémantický význam tohoto vysoce erudovaného frazeologismu. Během staletí vývoje naší krásné mateřštiny se úzus hravého, milého a veskrze výstižného slovíčka „kurva“ ustálil, pomineme-li klasická citoslovce úlevy či konsternace, ve dvou základních rovinách. Jednak „kurva“ jakožto femininní zástupce Homo sapiens, cíleně kopulující za peníze, hmotné statky nemonetární povahy, kariérní, funkční či mocenské výhody, popřípadě cíleně rozvracející idylické vztahy jiných kurev s muži. Druhak „kurva“ jakožto genderově indiferentní podlý, zlý, patologicky prospěchářský, bezzásadový nebo jinak charakterově amorální jedinec. A pokud v sobě některá samice skloubí obě tyto sémantické polohy, prostým dosazením do elementárního vzorce „kurva * kurva = kurva nadruhou“ dostáváme výše zmíněný terminus technicus. A nyní si pojďme teorii vysvětlit na praktickém příkladu. Upjatá, esteticky vyhraněná nebo frigidní pypka, říkejme ji třeba „Figurantka 1“, obdrží od svého přímého nadřízeného údajnou poptávku po felaci či koitu, kterou je tento fér jedinec, plně si vědom fucktu, že nic není zadarmo, ochoten štědře honorovat nemalým zvýšením měsíční mzdy nebo významným povýšením. Toto Figurantka 1 značně znechucena odmítá, načež ji šéf propustí. Samozřejmě ve většině případů nikoliv proto, že je to neschopná kráva, nýbrž proto, že je náš milý supervizor nechutný sexuální obtěžovatel! To její kolegyně, říjme ji třeba „Figurantka 2“, zatím ještě aspirantka na „kvadratickou kurvu“, zcela cílevědomě, dobrovolně, s nadšením a jasnou vidinou hierarchického šplhu toho šeredného, oslizlého, tlustého, smrdícího a zpoceného dědka bez skrupulí přeblafne a bezuzdně omrdá na první dobrou pomalu ještě dříve, než ji chlípný geront vůbec stihne zarecitovat celou nabídku, načež ihned načerpá veškeré benefity svého konání. Poté však zapšklá, zhnusená a od přirození morálně konsternovaná Figurantka 1 našeho chlípníka napráší a zažaluje o pořádně macaté odškodné. A v tomto okamžiku se Figurantka 2 jako mávnutím kouzelného harašítka začíná náhle cítit těžce pošpiněná, zneužitá, ba až znásilněná, hrdě a zcela bezelstně se přidává na stranu ubohých a utlačovaných samiček, morálky a dobra, a také samo sebou k žalobě, to je přeci povinnost! Hlavně, aby to už ten hajzl nikdy neudělal žádné další nesvéprávné chudince! No chudák prasák to má spočítané, navíc když se z hlubin oupnofisů najednou vynoří další #JÁTAKY hejno hystericky přikvokávajících kurů, jako například stokilová obsluha kopírky, které ten sviňák před pěti lety s jasným prznícím úmyslem čuměl na prdel, když krmila podavač papírem, a způsobil jí tak obrovskou psychickou újmu, nebo babochlapská asistentka třetího účetního, celoživotně traumatizovaná poté, co loni ve středu jela s tím úchylákem ve výtahu a zřetelně cítila, jak oplzle myslí na její hnusně povislé jedničky, knír a bobra po pupek, a stopro při tom mentálně honil! Takže ač pro samé kvadratické kurvy a přikvokávačky nebude záhy kam plivnout, nezoufejte, kluci, vymyslel jsem naprosto elegantní řešení jak z toho ven a s ním dovnitř! Napřed jim prostě dejte padáka a vyprcejte je až pak. To si pak ty pizdy můžou stěžovat akorát na to, že jste jim slibovali pětadvaceticentimetrové hovado, načež jste se snažili odvracet pozornost a nenápadně se z toho vjezdu do pískovny vylízat. *** Nechutná propagace na hlavu postaveného, zvráceného korporátního pičismu a naprosto jeblého feministického honu čarodějnic na čarodějnice, v němž t.č. už obskurně odporná a plasticky nastavovaná Kidmenka, ultimativní velemilfka Theronovic Karlík a roztomilá Margotka v hnusné roli tupé bezcharakterní kvadratické kurvy uhoní záměrně přeodporně vybarveného Rodžra, který nechtěl nic jiného, než si jen na stará kolena pořádně zapíchat s bandou kariéristických dobrovolnic, a už se chudák nemůže bránit, protože mu z toho věčného šukání před dvěma lety prdla cévka. Potenciální hornice, slévačky, dřevorubkyně či všechny zapšklé, falem nedotčené klíny se u toho dozajista řádně vyprstí. () (méně) (více)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Tyhlety film/exposé věci mě vždycky přijdou zajímavé, protože dost testují možnosti toho, co fikční kinofilm snese. Je to v podstatě námět pro reportáž, pro text, pro žurnalistický výstup, ale zpracováno to je do konzervativní podoby celovečerního filmového vyprávění - vždy to ve mně budí velmi zajímavé pocity, někdy to může být hodně statické a mechanické, někdy to může působit divně - ale má to zajímavou energii. Co se týče tohohle konkrétního skandálu, přijde mi osobně celkem nefunkční, že ten film řeší konflikt toho, že ženám se stalo něco hrozného, když chtěly "jen dělat svou práci". Jenže ona práce byla žurnalistika na Fox News, která má mimo jiné legitimizaci oněch hrozných věcí v DNA. To mohl být fascinující kontrast a konflikt, který prakticky není osloven. Kdyby se tyto ženy nestaly oběťmi sexuálního obtěžování nebo jiných křivd a zločinů, neměly by s Foxy žádný problém a šířily by agresivní škodlivé neetické dezinformace dodnes. Přitom negativita Fox News je tu plně vykreslována, takže ten kontrast zůstává, jen je zcela neosloven. Abych vysvětlil, co tím myslím, použiju extrémní příklad: Je to jako by vznikl film z druhé světové války o tom, jak byly členky NSDAP ukřivděny a nemohly rozvíjet svou stranickou kariéru. Jako jo, je to asi nefér vůči nim, ale opradu budem přehlížet toho slona v místnosti? ()

Galerie (272)

Zajímavosti (16)

  • O práci Margot Robbie vo filme a jej prístupe k herectvu režisér Jay Roach odhalil, že "analyzuje svoje scény takým 'nerdovským' spôsobom a vie presne, kedy chce udrieť". Popísal ju ako "úžasne remeselne zameranú osobu, ktorá ide ruka v ruke s veľkým srdcom, dušou a neuveriteľnou schopnosťou". (Arsenal83)
  • Zatiaľ čo film je zameraný na sexuálne obťažovanie na pracovisku, Margot Robbie prezradila, že si úplne neuvedomila, o čo ide, kým si neprečítala scenár: „Šokovalo ma, keď som si prvýkrát prečítal scenár, že sexuálne obťažovanie zahŕňa akékoľvek nevítané sexuálne návrhy. Vždy som si myslela, že si to vyžaduje fyzický kontakt, aby to bolo považované za nezákonné alebo nesprávne. Skutočne som ostala v šoku." Margot dodala, že uvedomenie si, že takéto obťažovanie nemusí byť fyzické, ale aj verbálne, ju prinútilo zapojiť sa do filmu. (Arsenal83)
  • Postava Kayly Pospisil (Margot Robbie) nebyla jako jediná napsaná podle skutečné postavy. Jedná se o kombinaci několika stutečných osob, která byla vytvořena pro zjednosušení vyprávění. (Chevees)

Reklama

Reklama