Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Čtrnáctiletého Marca dopadne policie na dánských hranicích ve vlaku z České republiky. Jak se dostal k pasu pohřešovaného státního úředníka obviněného ze sexuálního zneužívání? A proč odmítá vypovídat a prchá před gangem zabijáka Zoly (Zdeněk Godla)? Oddělení Q, série dánských detektivních thrillerů podle bestsellerů Jussiho Adler-Olsena, přichází s novým filmovým pokračováním. Tým detektivů v čele s Carlem Mørckem a jeho asistentem Asadem se tentokrát pustí do rozplétání případu utajené dávné vraždy, jejíž stopy sahají až do České republiky. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (66)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Kompletní recast sice nepotěší, ale hodně rychle jsem si na nové herce zvykl. Je to minimalističtější, jak co do hereckých projevů, tak režijně, a celý příběh působí spíše jako delší epizoda klasické televizní kriminálky. Jenže takové té seversky chladné, umírněné a přesto do děje vtahující kriminálky, takže i když to není ani zdaleka taková pecka, jako díl předchozí, pořád je to vlastně dost dobré. Česká stopa potěší a Zdeněk Godla se i nekomediální role k mému překvapení chopil se ctí. ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Pátý zfilmovaný případ Oddělení Q je průser jako Brno, a to hned ze dvou důvodů. Nevím tedy, co vedlo filmaře k přeobsazení celého vyšetřujícího týmu, ale pro mě se jedná o zásadní problém, a to nejen kvůli tomu, že prostě takovýto krok nepřináší nikdy nic dobrého, zde navíc ale oba noví ústřední herci působí jako naprosto nedůstojné ,,náhrady´´, které Kaasovi ani Faresovi nesahají ani po kotníky, nehledě na to, že se chovají i dost jinak a postava Assada je pak i hodně upozaděna, no prostě v tomto ohledu katastrofa. Na druhou stranu je ovšem i pravda, že případ, kterým se zde zabývá Oddělení Q tentokrát, tak by ale stejně nejspíš nezachránili ani původní herci, jelikož oproti předchozím parádním thrillerovým nářezům působí tento opravdu hodně nudně a nevýrazně. Začátek tedy ještě navnadí, jelikož pedofilie je pro pořádný potemnělý severský thriller téma jako dělané, jenže ono to postupem času nabere celé úplně jiný směr a ve finále se jedná o ryze politické šaškování, navíc s velmi brzy odhalitelnou pointou, a to i kvůli naprosté absenci zvratů a překvapení. Celé to vyšetřování je navíc zpracováno strašně unyle, bez výrazných momentů, bez akce, bez gradace, prostě tomuto filmu zkrátka chybí naprosto vše, co dělalo předchozí případy tak výraznými, tedy napětí, zvraty, syrovost, nekompromisnost, no a ono nové ústřední duo detektivů tu celou mizérii pak už jen podtrhává. Bohužel, za mě se tak jedná o strašný kvalitativní sešup dolu a s tímto přístupem prosím už další díl raději snad už ani ne. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Olsenovy knížky mám hodně rád a s drobnými výhradami mám rád i "původní" filmovou sérii.Když sem zjistil,že díky změně studia došlo ke kompletnímu přeobsazení,byl sem značně skeptický a bohužel oprávněně.Ulrich Thomsen a Zaki Youssef jsou sice o něco blíže knižní předloze,ale oproti dvojce Nikolaj Lie Kass a Fares Fares mezi nimi absolutně nefunguje chemie a hlavně Youssefův Assad se proměnil z charismatického bouráka v nevýrazného podržtašku.Samotný film je na tom dost podobně a zatímco předchozí díly nabízely moderní detektivky se solidním tempem a tahem na bránu,Marco působí spíš jako taková ta "klasická" socialistická detektivka,kterých u nás vznikl nespočet (obsazení některých postav opravdu vypadá jako kdyby je hledaly v roce 1987).Tempo je mizerné,akce prakticky neexistuje a body navíc nenažene ani česká účast.Dost možná moje poslední setkání s filmovým oddělením Q...40% ()

alchac 

všechny recenze uživatele

V krátkém čase mi na monitoru opět přistálo cosi shnilého ze státu dánského, avšak tentokrát k mému mnohem a mnohem většímu poděšení, neboť zhlédnutí Chanov deffek(ál)ten působilo po čtyřech Qčkových sQostech asi jako nechat si na závěr opulentní žranice sestávající přinejhorším ze stejků z argentinské svíčkové naservírovat z kremační pece vytaženou doutnající podrážku socialistické vojenské kanady (s přílohou z neprané fusekle původního majitele). Dobrou třetinu děje spočívající ve vskutku neobyčejně nudné naháněné Pohlodkovic fakana Červenákovskou přesilou (ačkoliv někoho to třeba zaujme, nicméně já když chci vidět něco podobného, mohu po sedmé večer jednoduše čumět z okna) totiž zřejmě natočil nějaký ochotný člen kástingu na mobilní telefon při toulkách nočním Žižkovem a Karlínem, když tamo sháněl představitele hlavních rolí, v čemž byl želperun úspěšný, anžto naprosto sQělý šarpej Kaas, kterého s ohledem na rovněž výjimečně Qalitní ztvárnění aspika v Rytířích spravedlnosti podezírám, že si při přípravě na své první Qákání v Ženě v kleci v rámci Stanislavského metody nechal obden píchat MMR vakcínu, až asi toho Aspergera fakt uhnal, byl nahrazen nesympatickým nehereckým dědkem za zatáhnutí rumové sekery U vystřelenýho oka a z neméně charamantního původního Assada zde zbyl pouze jakýsi Ass zverbovaný nejspíš mezi bezďáky z Šervůdu před hlavákem na dvoulitrovku Baronovy zahrady, resp. dvoulitrovku patrně již zpola vypitou, jelikož první půlku zjevně koštovali scénárista s režisérem, pročež i ve zbytku stopáže lze popatřiti toliko na značně nenapínavou a předvídatelnou story, neb tvůrci nám po cimrmanovsku již na začátku fakticky prosradili konec detektivky (a navíc všichni víme, že Franta neumí držet úhel). Krátce řečeno – byla to taková dost hnusná tečka za tou naší detektivní sérií. Aspoň pro mě teda. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Ulrich Thomsen je dobrý herec, o tom žádná, ale Nikolaj Lie Kaas dával roli Carla výraznější charakterové rysy, klíčové pro drajv filmu. A “nový Asad” je naprosto nevýrazný side-kick, takže buddie chemie mezi nimi, tak podstatná pro tuto detektivní sérii, je takřka fuč. Ještě větší problém je ovšem - a to i kdybychom film vnímali nezávisle na předešlých dílech - v samotném zpracování. Marco effekten je mdle a staticky zrežírovaný, dialogy přeplněnému ději chybí dynamika, neumí ztrhnout a akční scény (pokud je tak vůbec můžeme nazvat) působí jako z průměrného českého TV seriálu (nejmarkantnější je to v honičce na staveništi). Motiv s českými Romy coby šedou zónou příběhu bude už z principu v našich končinách kontroverzně vnímaný, ale i odhlédnouc od lokálních spojitostí působí rozpačitě. Bohužel, pokud se s příštím dílem něco výrazně nezmění, tato zajímavá série skončila předešlou Složkou 64. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Film se natáčel v České republice, zejména v Praze. (Yardak)

Reklama

Reklama