Reklama

Reklama

West Side Story vypráví klasický příběh o vášnivé rivalitě dvou pouličních gangů a romantické lásce dvou mladých lidí v prostředí New York City roku 1957. (Falcon)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (186)

Othello 

všechny recenze uživatele

Well well well takže tu máme souboje dvou mladistvých klubů Mladého hlasatele v 60. letech o newyorská Stínadla. Jedni jsou polští a další portoričtí přistěhovalci, přičemž je to všechno tak nějak jedno, protože celý ten nebeský plácek bude za pár týdnů gentrifikován bagrem. Do toho se napravený delikvent Tony zamiluje do sestry šéfa vedlejšího gangu, která je ale přisouzená plachému portorikánci, společně plánují zmiznout, zatímco znepřátelené kluby si chtějí dát konečně rozhodně do držky s výsledkem, který definitivně vyřeší, kdo bude šéfem čtvrti po těch pár dní, než to tam město nechá zdemolovat do mrdek. To všechno sleduje transexuál z úkrytu. Jestli tohle není moc psů na jednoho zajíce, tak nevim. Ono se asi počítá s tím, že muzikál tohle všechno unese, protože všechny tyto zápletky a podzápletky mají jen motivovat k oněm tanečním a pěveckým částem, na které se všichni jistě velmi těšíme. Skutečnost je taková, že zatímco ty taneční jsou skutečně famózní, ty pěvecké části jsou totální gulag. Film se nám tak rozdělí do dvou naprosto odlišných částí: scén, které bych si mohl pouštět dokola, ve kterých neskutečně sošní jinoši poskakují po čemkoli v okolí, perou se o bouchačku a přestavují policejní stanici v neuvěřitelných choreografiích a scén, kde ze sebe protagonisté rvou příslovečné pěvecké košile v příšerně hloupých a patetických duetech, kde se ani slova nevejdou do melodií, zato se strašně vehementně snaží tahat z těch herců co největší end notes a celé jsou ve zbytečných vejškách. Je to čistej konflikt 5* vs. 1*, takže by se hodnocení dalo rozpočítat dle toho, kolik stopáže zabírá ta která scéna, ale ty pěvecké jsou subjektivně stonásobný a vydržet se dají jenom tím, že se snažíte odhalit, kde tam je zakódovaná ta podvědomá motivace k blowjobu. A pak jsou tam ještě dva další proti sobě stojící elementy. Na straně dobra jsou neselhávající anamorfní čočky a řádně promazaná ramena kamerových jeřábů nejlepšího choreografa ze všech, Janusze Kaminského. Jakkoli jeho posedlost protisvětly už zde dosahuje takové úrovně, že ve scéně souboje o pistoli jsou už dvě slunce svítící proti sobě. No a na straně tmy je Ansel Elgort, který bude dle mě vynikajícím charakterním hercem někdy po čtyřicítce, kdy ten jeho dramatický pohled bude možné spojit s nějakými ostřejšími rysy a ošlehanějším projevem. V současné době bohužel nemá charisma. Působí jako šprt, který zná scénář z paměti pozpátku, chodil dva roky šest dní v týdnu do pěvecké školy, půl roku jedl jen vaječné žloutky, ale nepřináší do filmu vlastně žádnou osobnost. PS: paradoxně nejsympatičtěji vychází z filmu postava fízla Krupkeho, který tam musí ty bandy přehnaných dementů hlídat, dělat jim andělíčka policajta na tanečních šibřinkách a oni si z něj dělaj pořád srandu, ačkoli on má zjevně vůči nim nikdy nevyslovené pochopení. Stejně tak ten film netypicky obhajuje trestní systém, protože se celý točí kolem postavy, která se vrátila po roce v pasťáku skutečně napravená a moudřejší než ostatní. Člověk by od takovéhoto filmu nečekal zrovna, že bude stát na straně systému. () (méně) (více)

marhoul

všechny recenze uživatele

WSS mě neoslovilo na divadle, ani ve verzi ze šedesátek, čili hvězdičkovat nebudu. Dvě písničky jsou poslouchatelné, jinak archaické, přiblblé, furt dokola potyčky mezi umaštěnými portorikánci a dalšími, při nejlepším, dělnickými sráči, kvůli dvěma hrdličkám. Bazovo Rómeo a Júlie byla neporovnatelně lepší. Bordel v ulicích těchto čtvrtí jsem měla možnost vídat osobně, vystiženo velmi shovívavě, robit to nebude, ale do tance je tomu vždy a do toho láska, která mě nedokázala v tomto muzikálu oslovit v žádné verzi. Chápu, že si Spielberg plnil portfolio, aby tam měl kdejaký žánr a určitě odvedl mistrovskou práci, protože režie je kvalitní, taky kamera, výprava, hezké retro, i to hopsání v tělocvičně mělo fajn chorošku, pro mě je problém tento muzikál, jako takový, a co je podivné, jako absolutního perfekcionistu přes hudbu, mě nikdy neoslovila především hudba, což je v muzikálu dost krize. Zvláště pakliže mnozí hovoří o dílku světovém. Jedna María a America mi skutečně nestačí. Do kina by mě na to nedostal ani heverem a u bedny? Přeskákáno hrdě za půl hoďku, stařičká paní Rita je nejlepší, z mladých výrazný ani jeden, ušetřený čas investuji jinam. Co bych ale zmínila závěrem je fakt, že aktéři tančit a zpívat umějí, není to neposlouchatelná, falešná kravina, jako Bídníci nebo poslední Kocure, fanoušci předlohy si na svoje přijdou.  Z mého pohledu obsah versus vizuál a technické zpracování- jeden z největších rozdílů vůbec. Škoda, že Steven tenhle svůj um nevrazil do adaptace nějaké výsostně skvělé knihy. ()

Reklama

eileen 

všechny recenze uživatele

Je to dechberoucí podívaná! Miluju starou verzi a proto jsem se těšila na tuto novou a byla jsem ráda, že Spielgerg ji nechal zasazenou v tehdejší době, jelikož takováto linie příběhu by v dnešní době byla málo uvěřitelná a určitě by se muselo zase sahat po "moderních" zápletkách, které raději ani nebudu zmiňovat. Nevydržela jsem a musela si předem poslechnout soundtrack a ten mě ujistil, že nemůžu být zklamaná. Jak aranžmá, tak výběr hlavních představitelů a provedení všech skladeb je prostě perfektní a kdo tu píše, že ne, nerozumí hudbě. Za pomoci všech moderních technologií z tak již dokonalých skladeb vylezlo ještě víc a doslova berou za srdce. Bernstein by jásal a snad i jásá. Co se týče vizuální stránky, tam s filmem pochopitelně starší verze nemůže konkurovat, možnosti dnešní doby jsou nesrovnatelné a Spielberg to vše dokázal udržet na uzdě a vzdát poctu v 60. letech dokonalému dílu. Hlavní hrdinové jsou kouzelní, jak Tony, tak Maria, i Anita své party zazpívali nejen dokonale, ale s neskutečným citem pro Bernsteinovu hudbu. Navíc se pro své role snad narodili. Pokud bych měla jen malinko něco vytknout, bude to oproti staré verzi trošičku méně tance, ale ty taneční scény byly tak skvěle vystavěny, že na toto ráda zapomenu, jelikož celkově to vše působí neskutečně a 2 a 1/2 hodiny uteče jako voda. Role Valentiny v podání devadesátileté představitelky Anity z původní verze je jen třešničkou na dortu. Ano, je to vlastně pocta staré dobré West Side Story, kde se toho zase tak moc nezměnilo, ale přesto je to nové a je zatraceně dobře, že Spielberg to natočil, a že to natočil takto. Tento zázrak to natře všem dnešním Moulin Rouge, Chicago, natož pak zrůdnému La la landu. Jsem šťastná, že ještě dnes někdo natočil muzikál tak, jak má vypadat. ()

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Tentokrát mi to kdákání nějak lezlo krkem. Na jedné straně plusy za Spielbergovu pevnou ruku a um a Kaminskiho kameru, na straně druhé vše ostatní - hudba otravná, herci nesympatičtí, dvě hodiny se absolutně nic neděje (jen další debilní love story). Pouze v posledních 20 minutách se dá říct, že se něco událo, ale opět natahovaně s trapným vytím. Musel jsem to dát na třikrát a už nikdy víc. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Stephen Spielberg nám prináša remake "West Side Story". A ako už skoro vždy musím oceniť jeho filmársky talent, ktorý sa aj na tomto filme vynikajúco preukázal. Vizuálne je to nádherné, hudobné čísla sú skvelé, tanečné choreografie sú vynikajúce a film má podľa mňa neskutočne skvelú atmosféru. Musím uznať, že film mal v sebe asi všetko čo som potreboval. Romantiku, napätie, dostatočnú dávku drámy a dobre spracované konflikty. Možno je to spracované trošku po shakespearovsky, ale to mi vôbec nevadí. Myslím si, že celý ten príbeh je jednoducho inšpirovaný tragédiou "Romeo And Juliet". Je to tu cítiť. Vďaka tomu je síce pravda, že romanca v príbhu veľmi pripomína obdobie starého romantizmu, kde romantika mala skôr na niečo poukázať, než že by sme to mali brať nejako vysoko vážne. Herecké výkony skvelé, chémia medzi našimi protagonistami funguje a film má svoje momenty, ktoré ma úprimne dostali aj celkom do smutnej nálady. Takže ak máte radi muzikály, myslím, že si prídete na svoje. Osobný highlight je pre mňa hudobné číslo "America", ktoré má fakt obrovskú dávku energie, no rovnako aj hudobná vsuvka na policajnej stanici "Gee, Officer Krupke" ma poriadne dostala. Plus tá energia a tá choreografia... klobúk dole. Som rád, že som film videl a rozhodne stálo za to si sadnúť v kine na tých 156 minút a užiť si to od začiatku do konca. Hodnotenie: A- ()

Galerie (67)

Zajímavosti (13)

  • Kvůli pandemii COVID-19 byl film odložen ze 17. prosince 2020 na 10. prosince 2021. (ČSFD)
  • Mike Faist zhubl téměř 10 kilo, aby mohl hrát roli Riffa, kterou inspirovali fotografie mladých členů gangu z 50. let 20. století. (NiWi)

Související novinky

Duna a V rytmu srdce slaví oscarové vítězství

Duna a V rytmu srdce slaví oscarové vítězství

28.03.2022

Dnes v noci proběhl 94. ročník předávání Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS), a i letos se psala oscarová historie. Celý ceremoniál se odehrál v hollywoodském Dolby… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny!

Nominace na Oscara zveřejněny!

08.02.2022

Jedna z nejvýraznějších hollywoodských ceremonií roku, tedy předávání prestižních Oscarů, se pomalu ale jistě blíží a dnes ve 14:18 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací… (více)

79. Zlaté glóby - výsledky

79. Zlaté glóby - výsledky

10.01.2022

Dnes v noci byly v kalifornském Los Angeles uděleny Asociací zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA) Zlaté glóby za uplynulý rok 2021. Kvůli stále neutuchající kontroverzi kolem asociace a bojkotu… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama