Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (300)

InJo 

všechny recenze uživatele

Nesourodý blábol, který neví, čím chce vlastně být, takže ve výsledku není ničím a nefunguje v žádné své rovině (rodinná komedie, černá sociální komedie, nostalgická romance). Učebnicový doklad toho, že když nemáte pevné základy, nemůžete vystavět stabilní a smysluplné (zdejší wtf faktor je hodně vysoký) dílo. Je mi to dost líto, protože několik tvůrců filmu mám jinak v oblibě. 30 % ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% () (méně) (více)

Reklama

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dramaturgické selhání epických rozměrů. Ve filmu nedává vůbec nic smysl, žánrově se skáče páté přes deváté, jednotlivé scény vypadají, jako by byly natočeny podle různých verzí scénářů. Zpočátku se zdá, že příběh je "vyprávěn písní" zpěvákem rockabilly kapely, pak zase jakože ne... Hrůzostrašným způsobem se nakládá se zlem, které je zde vsazeno do dost nepatřičného komediálního rámce. Celý film působí dojmem, že si tvůrci snad i byli vědomi, že to nikam nevede, ale snažili se film nějak uplácat dohromady, aby to vydalo na celovečerák, protože zastavit produkci by se jim finančně nevyplatilo... Hvězdička za pár izolovaných skečů a za Trojana, kvůli kterému je koukání alespoň trochu snesitelné. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Většinu lidí, angažovaných v tomhle filmu, mám ze srdce rád a tak jim odpustím nepovedený film, ve kterém je spousta scénáristicky nelogických situací ve spojení se snahou o jakousi bláznivou komedii, která bohužel nejde s tím ostatním dohromady. Dílčí klady by se daly nalézt (nějaký ten civilní herecký výkon, vynikající hudba Romana Holého), ale to jsou bohužel jen střípky, které do celku nic pozitivního nedají. 50%. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

No vlastně mi to přišlo jako zajímavá žánrovka. kdybych chtěl bejt hnusnej, samozřejmě můžu popsat 10 000 znaků na téma jak tam nefunguje tempo, trapnos t a topornost herců, wtf tlustej Elvis , nesmyslnost neexistující zápletky .. no vlastě :-) Ale asi jsme prostě vděčný, že občas může být český film i něco jiného než oslava chcípáctví a babrání se v komunismu nebo válkách. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (11)

  • Bourák (Ivan Trojan) si dává dohromady vůz Ford Ka. Jedná se o nejmenší auto v modelové řadě automobilky Ford z roku 1996, vyrábí se ve třetí generaci dodnes. (sator)
  • „Já jsem si spolupráci s Ondrou Trojanem poměrně dost pochvaloval už když jsme dokončili Tomana (2018), a to by se tady u Bouráka dalo klidně zkopírovat. My už si totiž s Ondrou žádné zbytečnosti navzájem říkat nemusíme. Oba o sobě víme, že nám jde o co nejlepší výsledek toho, co vzniká, a že všechno ostatní je až za bé. Takže abych použil Ondrův slovník, tak říkám, že naše spolupráce byla opět zalitá sluncem,“ řekl Jiří Macháček. (SONY_)

Reklama

Reklama