Reklama

Reklama

Černé Vánoce

  • USA Black Christmas (více)
Trailer 1

Studentka Reily (Imogen Poots) má po lehce traumatickém zážitku ze střetu s opačným pohlavím pifku na všechny chlapy a její spolubydlící na koleji ji v tom mohutně podporují, protože od čeho jiného jsou kámošky, že? Všechny se těší, jak si užijí vánoční svátky ve vyprázdněném univerzitním kampusu, z něhož většina studentů odjela strávit prodloužené volno s rodinami. I proto, že kvůli nevraživosti vůči opačnému pohlaví začalo být tohle sesterstvo dost nepopulární. Dokonalou idylu plnou sněhu a blikajících světel naruší série znepokojivých textových zpráv, která jim začne chodit na mobily. Následně jedna z nich zmizí a další zavraždí maskovaný útočník. Než si Reily a ostatní dívky uvědomí, že jim všem jde o život, ztratí jakoukoliv naději na únik. Mají jen dvě možnosti – pasivně čekat, než si smrt přijde i pro ně, nebo se postavit na odpor. Klíčová otázka zní, kdo proti nim vlastně stojí, a jestli můžou věřit některému z kluků, kteří jim přišli na pomoc. (Cinemart)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (84)

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Jde vidět, že to napsala a režírovala ženská, která má očividně mindráky z dětství. Černé Vánoce z roku 2006, jsem viděl až v roce 2018 a rozhodně to bylo o dost lepší než tahle nová verze. Dvatisícešestka si na nic nehrála, servírovala slušné vraždy, měla hezkou vánoční atmosféru a pěkný herečky. Tady ? Atmosféra skoro žádná, herečky podprůměrný, nezachránila to ani Poots, kterou mám celkem rád, a nejhorší jsou zde vraždy, které jsou buď mimo záběr nebo obyčejné ve stylu píchnu tě nožíkem a ty umřeš. Mít to o 10 minut delší stopáž, dal bych odpad. Horor pro děti. ()

Wacoslav1 odpad!

všechny recenze uživatele

Ty vole, co to bylo... Jako první dvě verze taky nebyly žádný velký pecky, ale byly to vesměs aspoň blbý slashery, co si na nic nehrají, ale tuhle nudnou zoufalost, bez atmosféry, bez aspoň průměrnýho castingu, a po hříchu i bez jediný aspoň dobrý vraždy, jak si mohl vůbec někdo dovolit vyprdnout do kin, tak to nepochopím.0% ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Imbecilní vánoční čas, ve kterém se produkující Jason Blum přežral dobrot, zalil to navrch punčem a už nestačil tenhle hororový kousek překontrolovat, než jej poslal do kin. A do kin přišlo něco zcela nevídaného, co vyhlíží extrémně lacině a nechtěně směšně, když přijde na hororovou složku. Na studentské koleji se vyskytuje neskutečná parta hereckých motovidel, kterou vede zkušená Imogen Poots, co je na studentku už poněkud věkově přestárlá, je jí ve skutečnosti 30 let, a mladistvý vzhled dohání tím, že je dokonale ohyzdná, tedy minimum líčidel a zástřih, jak když jde ráno na popravu a mají jí setnout hlavu. Mezi jejími kamarádkami se najde pár slibných ksichtíků (Lily Donoghue, Brittany O´Grady, Madeleine Adams), vesměs se ale jedná o málo známé kolegyně. A tahle dívčí parta neboli sesterstvo kravek zůstane o vánočních prázdninách na kampusu, to chci vidět studenty, co tráví vánoční svátky na koleji, a tím na sebe nalákají maskované individuum v pršiplášti a kápi, načež po pár podprůměrně inscenovaných zabití mimo záběr divák nabere dojmu, že se jedná o slasher. Ovšem záhy je vše úplně jinak, koncept slasheru nabere zcela nový směr a naprosto stupidní. Počne se rýsovat neadekvátní feminizující výtok. Výsledná pointa je taková, že se ukáže, že na koleji také přebývají stvoření s varlaty a pyji, přičemž jeden takový nemravný pyj způsobil před časem trauma hlavní hrdince. A ta je ve svém poševním rozladění vydatně podporována svými vrstevnicemi. A ke všemu se studentíci s pyji poněkud obsedantně upnuli na dávného zakladatele univerzitních prostor, čímž vás nechci o to nejhorší, co z filmu vyleze, připravit neohleduplným spoilerováním, ovšem spolehlivě se nad rozuzlením zasmějete. A světě div se, druhá polovina, jakkoliv je legračně natočená, je paradoxně tím nejúchvatnějším na celém tomhle rafinovaně blbém počinu. Film nabere tempo, které už nepoleví, ovšem na místech, která měla být napínavá a vážně míněná, nastupuje mizerná řemeslná realizace. Režisérka Sophia Takal si osvojila amatérské zpracování většiny hororové přísady. Její předchozí režijní počin nepůsobil takhle trapně. Jisté je, že tahle dáma by už neměla točit pro kina, v zásadě je špatnou režisérkou. Blume, dej jí padáka. A třeba někdo ocení jisté náznaky originality a neokoukanost hereckého osazenstva, načež uděluji průměrné hodnocení. 5/10 ()

tron 

všechny recenze uživatele

1* hororu dávam fakt málokedy, ale toto bolo ozaj otrasné. Tak nesympatické postavy som už dlho nevidel. Neveril som, že niekto všetky tie kecy o tom, že ženy sú dokonalé/bezchybné a muži ich chcú len znásilňovať, myslí vážne, ale ak myslí, je to psychopat, veď takto paušalizovať spoločnosť mi pripadá zvrátené a nenormálne. Fakt by som ľudstvo nedelil na mužov a ženy, ale na idiotov a normálnych. Ale ak aj tieto reči necháme bokom, stále nám zostane k dispozícii nejde o to, že zbytočný remake, ale ide proste o to, že mizerný film (a ešte slabší horor/slasher/home invasion). Vrah je absolútne neschopný, dáva hrdinkám nepochopiteľné náskoky a keď sa dozvieme finálny twist (ktorý som nečakal, ale ktorý zároveň nič v konečnom efekte nevylepšil, skôr naopak), tak si budeme klepkať na čelo, lebo nepochopíme, prečo sa teda diali také komplikované veci, keď sa to všetko dalo zbúchať za pár sekúnd bez naháňačiek po dome a následne po meste a iných inštitúciách. Okrem toho scenár obsahuje rôzne perly, ako že baba si ako hlavnú zbraň proti zabijakovi vybaveného lukom berie UMELOHMOTNÝ ručný odhŕňač snehu, mobily VŠETKÝM pri prvej príležitosti vypadávajú z rúk, polícia samozrejme nechodí (radšej pošle súkromného sekuriťáka a následne sa už nezaujíma o to, ako dopadol) a vlastne som celkom zvedavý, ako to hrdinky na konci celé vysvetlili, lebo hádam vtedy už polícia prišla. Mimochodom hlavná hrdinka, tak to je fakt samostatná kapitola. Mal som toho po krk už po šiestich minútach. Ako horor to nefunguje prakticky vôbec, kasting za štyri mínus a prekvapivo o ničom je aj vianočná atmosféra a výprava. Finálna akčná scéna, to to snáď nebola už ani paródia. Priemerný remake z roku 2006 bol oproti tomuto perla. Chudák Cary Elwes (nemyslel som, že toto niekedy v živote poviem). ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jason Blum aktuálně patří mezi nejmocnější lidi Hollywoodu a dává to smysl. Hlava studia Blumhouse sází především na levné horrové fláky, které mají malý rozpočet a zvládnou následně vydělat mnohonásobek svého rozpočtu. Průměrný rozpočet u Blumhouseovek je zhruba 12 milionů dolarů a průměrné výdělky jdou zase obvykle přes stovku. A zároveň se musí dodat, že Blumhouse většinou sračky do kin nesází. Najde se tu nějaký ten špatný film, hodně těch průměrnějších ale pak si člověk vzpomene na loňský Halloween, Rozpolceného a Skleněného od M. Night Shyamalana, Uteč od Jordana Peela nebo si uvědomí fakt, že se Blum skrz své studio dokonce podílel i na BlacKkKlansmanovi a dá se tak říct, že je Blumhouse studiem nevyzpytatelným u kterého divák nikdy neví co ochutná. A občas bohužel musí skousnout nějaký ten hořký karamel.... To je přesně příklad Černých Vánoc. Film by měl být remakem jistého slasheru z roku 1974 a téže remakem remakeu z roku 2006, ani jednu předchozí verzi jsem ale neviděl a z doslechu vím, že mají nejnovější Černé Vánoe s těmi staršími opravdu velmi pramálo společného. Zaujmulo mě ovšem tvrzení režisérky a scénáristky Sophie Takal, která své Černé Vánoce označila za feministický film. A já si vlastně řekl, že proč ne pokud ty řeči nepůjdou v niveč a někdo se tu opravdu pokusí v rámci slasheru ukázat něco nového a neviděného. Jenže Černé Vánoce jsou možná unikátní v tom jak o moc velký WTF počin to jde. Jedná se o skutečně velký WTF počin, který je srovnatelný s libovolnými příšernými sequely nejslavnějších slasherů všech dob (ve volném překladu srovnatelné jako s příšernými sequely Halloweenu nebo Pátku třináctého) a pokud se mi někdo další pokusí tenhle film označit jako feministický film tak se mu bez milosti vysměji do tváře! Musel bych si asi se Sophii Takal sednout a nechat si od ní vysvětlit co v jejich očích znamená feminizmus, protože v Černých Vánocích je sice pokus o silné a soběstačné ženské hrdinky, tyhle pokusy jdou ale do háje, protože se Takal nevyhnula klasickým klišé hloupých postav, hloupým nefunkčním pokusům o ukázku fungování přátelství hlavních hrdinek a především se Černé Vánoce strašně tempově loudají i když trvají pouhou hodinu a půl! Je to až k nevíře jak hloupý, odfláknutý a nefungující ten film je. Někdo si očividně místo čerpací inspirace z těch nejlepších možných slasherů bral inspiraci z těch nejdementnějších a nejhorších a nedokáže téměř nic! Nedokáže pořádně vyděsit, vzhledem k ratingu PG-13 v rámci slasheru nedokáže předvést ani pořádná jatka a nedaří se mu ani s jeho pokusy o humor. Především ony dialogové výkřiky nad tím, že jsou všechny silné nezávislé ženy a nepotřebují žádného chlapa by porazili nějakého šmejda v masce nepůsobí silně ale totálně směšně! Pořád se řeší jestli jsou ženy nuceny být utlačovány v mužském světě nebo jestli jsou ženy schopné být dominantními a nikam to nevede! Scénář stráví zhruba prvních 45 minut těmihle tupými výkřiky kombinované řečmi o tom, že jsou všechny hrozné ,, sestřičky´´ a krásně spolu prožijí vánoční svátky, řádění onoho zabijáka z prologu se následně opravdu objeví až po půl hodině! Je až k nevíře jak dramaturgicky tenhle horror líný je a to především k tomu, že většina ostatních blumhouseovek tenhle problém nemá. Tady si to ale Blum očividně nepohlídal. Blumhouse jinak klasicky vsadil na takové dvě větší herecké hvězdy a zbytek obsadil především neznámými tvářemi, které se snaží co to jde, reálně vás ale nebude trápit, že neznáte jméno téhle a tohohle. V hlavě tak utkví jen Cary Elwes, který tu je na hraně vedlejší role/čestné roličky a je ve finále jednou z nejlepších věcí na tomhle filmu už kvůli svému charizmatu. Imogen Poots je poté vlastně celkem oukey i když se můj neutrální vztah k ní kvůli tomuhle filmu rozhodně nezměnil. Problém je ale možná také v tom, že i když se scénář snaží tak Poots prostě nemá co hrát. A s tím jejím traumatem si Takal u psacího stolu musela vytřít prdel. Ne, jinak to říct nejde! Z toho traumatu šlo opravdu vytěžit něco víc, ve finále ale se ale fakt divákovi jen dere hlavou otázka ´´ proč?!´´ Po řemeslné stránce jde jinak jako klasicky u Blumhouse o minimálně solidní průměr, pořád jsem měl ale pocit, že koukám na film, který vypadá hůř než všechny ostatní Blumhouseovky. Ve finále se ale krom Elwese dá o tomhle filmu jako nejlepší věta říct to, že nevypadá úplně špatně a to je prostě další smutný fakt. A já už vlastně nevím co bych dál psal... Černé Vánoce jsou prostě omyl, který zase stál málo a zase si díky svému 5-milionovém rozpočtu jenom v Americe vydělá minimálně 7x násobek, bolí ale tím jak ambiciozní dle své režisérky chtěl být a jak bolestivě není. Buďme prostě rádi, že za pár týdnů už si ten film nikdo pamatovat nebude a že ony podivně otevřená vrátka na konci pro potencionální pokračování nechá Jason Blum zavřené..... Dvojka by totiž nemusela bolet jenom mně ale i hodně dalších lidí! () (méně) (více)

Galerie (19)

Zajímavosti (6)

  • V úvodnej scéne sa na stole na chvíľku objaví soška jednorožca. Podobne tomu bolo aj v zvyšných dvoch filmoch tejto série. (beso74)
  • Film mal mať pôvodne natáčať s ratingom R (mládeží do 16 rokov prístupný len v sprievode rodičov), avšak po negatívnych reakciách skúšobného publika bol film prestrihaný na verziu s ratingom PG-13. (beso74)
  • Film se natáčel na Novém Zélandu. (ČSFD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno