Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
José Luis AlcaineHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Gael García Bernal, Fele Martínez, Daniel Giménez Cacho, Lluís Homar, Javier Cámara, Alberto Ferreiro, Pau Poch, Leonor Watling, Petra Martínez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Madrid 1980. Úspěšný režisér Enrique Serrano už dlouho marně hledá námět, který by ho zaujal, když k němu náhle vpadne neohlášená návštěva. Enrique hned nepozná svého někdejšího spolužáka Ignacia, jenž ho přišel požádat o roli, a snaží se ho zbavit, přestože mu připomene minulost. Po jeho odchodu se ale začte do rukopisu novely, který mu Ignacio nechal, a začnou v něm ožívat vzpomínky. V 60. letech se jako chlapci setkali v jezuitské koleji, kde spolu objevovali film, ale také lásku, sex a strach. Svědkem i hlavním aktérem jejich probuzení byl tehdy otec Manolo, ředitel ústavu a profesor literatury, zosobňující dvojtvářnost náboženských institucí této doby. Příběh, jehož autorem je Ignacio, zaujme Enriqua natolik, že po někdejším intimním příteli, s nímž se pak setkal znovu jen jednou v 70. letech, začne pátrat. Je mu jasné, že objevil námět, na který čekal, a je odhodlán natočit podle něj film. Netuší ale, k jakým odhalením ho pátrání po bývalém příteli dovede. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (253)
Trochu zklamání, moje očekávání nebyla naplněna. Myslel jsem si, že film bude hlavně o postupném odhalování tajemství ohledně zneužívání dětí/dítěte chlípným církevním příslušníkem a dopadu tohoto jednání na oběť a její život. Čehož se mi však dostalo v docela malé míře, protože místo toho zde řešil příběh homosexuálů/transvestitů, a gradace či nějaká silnější odezva se nekonala žádná (navíc, onen zneužívaný nešťastník byl "jinak" zaměřený bez zásahu církevního činitele). A když si člověk odmyslí právě tuto nevyužitou a vpravdě ani pořádně nerozvedenou "krimi" zápletku, zbude mu vlastně jen docela tuctový (a místy lehce nudný) příběh o několika gayích a vztazích mezi nimi. A ani herci a jejich velmi dobré výkony už tento film z průměru nevyzvednou. ()
Klasický Almodóvar, v klasických barvách a v klasických situacích. Co ovšem přidal, aby to nebyla taková jeho klasika, je kriminální zápletka. A mně se docela líbila. O něco méně mě zaujal snímek jako celek, nemám z něj dojem, že by patřil mezi ty mistrovo lepší kousky. Možná prostě proto, že dilema ve formě transsexuality už se táhne každým jeho snímek, někde prostě o něco hůř, jako například tady. Co si jsem si ovšem užila, je mistrovo překrývání děje. Tohle mu jde. ()
Po řemeslné stránce asi není moc co filmu vytýkat, nicméně když se vše konečně rozplete, zbude jen prázdná nádoba. Pro mě Almodóvarův nejhorší film co jsem viděl (což ovšem vzhledem k jeho jménu stejně slibuje zajímavý filmový prožitek). Zároveň ale velmi dobrá kamera, opravdu velmi citlivě a vyborne vybrané obrazy, silné scény a momenty v ději... ()
4* Filmy Pedra Almodóvara jsou tak specifické, že mnozí o nich dokáží mluvit hodiny. I já si ho oblíbil, ale k jeho přehnaným obdivovatelům se nehlásím, i když mají jeho díla svébytnou atmosféru, vytříbený styl a netradiční příběhy. V tomto filmu otevřel stavidla své blízké gay a trans tématice a tak nebude sedět každému. Já sem si tento mix dramatu s trochou krimi zápletky užil i na podruhé a tak své čtyři hvězdičky můžu nechat. Proto můžu bez obav doporučit dalším divákům s podobným naladěním. [ PŘÍBĚH: 3 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 3 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Jsem ochotná akceptovat, že se jedná o detektivku jedině v případě, že to řekl sám padre Almodóvar, protože já to vidím spíš zase jako další krejčovskou pannu, na kterou jsou našpendleny barevné pentličky, látečky, kraječky........... (následně sešity nikoli horkou jehlou v prapodivný příběh) a která, ačkoli bezpohlavní, může být dost dobře mužem i ženou, prostě je to typický Pedro, který se svých transTO a transONO nevzdá a dobře dělá, protože já, ač suše normální, se u jeho filmů výborně bavím. ()
Galerie (54)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (8)
- Slavný režisér natočil svůj nejnovější opus za 8,5 mil. euro a investice se producentům samořejmě vyplatila, když například jen ve Španělsku diváci zanechali hned během prvního víkendu (19. – 21. 3. 2004) promítání 1,1 mil. eur v 158 kinech. (imro)
- Film dostal rating NC-17. Aby získal mírnější R, muselo být vystřiženo několik sexuálních scén. (Karlos80)
Reklama