Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řidič starého náklaďáku Charvát (M. Perepeczko) se před půlrokem vrátil z vězení, kde byl za napadení. Kolegové jeho minulost znají, ale před svou bytnou Jarošovou (J. Obermaierová) a jejím desetiletým synkem Míšou vystupuje Charvát jako bezúhonný a spolehlivý člověk. Jedné víkendové noci muž sveze dvě studentky (J. Nagyová a D. Patrasová), kterým ujel poslední vlak. Neovládne své potlačované touhy a na odlehlém místě jednu z dívek znásilní a obě dvě zavraždí. Jejich těl se zbaví na velké skládce. Jenže mrtvoly druhý den objeví starý lesník, a tak se hned rozběhne pátrání. Vyšetřovatel Kameník (Z. Buchvaldek) se zpočátku nemá čeho chytit, tím spíš že korunní svědek záhy zemře na infarkt. Přesto se však díky pečlivé kriminalistické práci podaří dát dohromady několik stop, které ukazují správným směrem… (Česká televize)

(více)

Recenze (229)

topi 

všechny recenze uživatele

Působivý kriminální snímek s temnou atmosférou, a vynikajícím představitelem v hlavní roli. Od začátku sledujeme vraha, který uškrtí 2 stopařky v podání Jany Nagyové a Dády Patrasové. Jejich mrtvoly jsou velice působivé a dobře namaskované. Také zabití vraha je na české poměry velice efektivní a propracované. Vrah v podání polského herce Marka Perepeczka je velice přesvědčivý hromotluk a působí neotřelým dojmem. Parádní zastřený hlas mu propůjčil skvělý český herec Vilém Besser. Původně měl roli vraha hrát Petr Kostka, ale tvůrci filmu si řekli, že by ho u nás lidi přestali mít rádi a dlouho by trvalo, než by se nálepky vraha zbavil, protože ta role byla hodně odpudivá, tak ji nabídli polskému herci, už i kvůli autentickému a neznámému obličeji. Marek Perepeczko byl jinak při natáčení velice milý a hodný chlap a když měl škrtit Dádu, tak mu to nedělalo moc dobře a sama Dáda mu říkala, at´ přitlačí. Výborný hudební doprovod obstaral Karel Svoboda a kameraman Josef Vaniš celý film točil v reálech jedinou ruční kamerou. Vznikl tak perfektní kriminální příběh, který byl inspirován skutečnou událostí - brutální vraždou dvou mladých dívek. ()

gogos 

všechny recenze uživatele

O tom, že Polák umí není pochyb. A tak si po válečném dramatu, fůře pohádek a komedií či kultovním sci-fi střihnul také syrovou a brutální kriminálku s celkem hutnou atmosférou, které nechybí zajímavé a dobře zpracované charaktery, několik slušných hereckých výkonů a také obstojný scénář. Smrt stopařek není kdovíjaké veledílo a třeba závěrečná honička je celkem o ničem, nicméně film jako celek působí na naše poměry hodně slušně. V globále pak lehký nadprůměr. Hodně slušné 3* ()

Reklama

PetrPan2 

všechny recenze uživatele

Film natočený na základě skutečných událostí i když pro filmové účely poněkud dramaticky upravený (podobně jako pozdější Bolero, které se skutečnými událostmi také nechalo jen inspirovat, ale doslovně se jich nedrželo). Myslím, že nadosmrti budu mít v mysli vyritou scénu znásilnění "princezny Arabely" Jany Nagyové a její následnou vraždu... Díky tomuhle filmu jsem pochopil, proč mě jako malému zakazovali rodiče koukat do noci na televizy (jéžiš voni vojely a uškrtily Arabelu... s tím se dětská duše špatně smiřuje) a taky jsem pochopil, proč mé sestře zakazovali stopovat. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

Tenhle film není žádnou velkou českou peckou, ale chválim ho za to, jak jasně, drsně a nekompromisně ukázal, co se může stát naivním ženám. Herecké obsazení je celkem dobré. Zbytek filmu nemá nějak žádné zvraty, pak už žádná zajímavost po ohavném zločinu není. Ve výsledku průměrná záležitost. Hodnotím na 50% = *** ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film jsem poprvé kompletně zhlédl asi jako poslední člověk na světě, protože ho jinak považuji za poměrně velmi známý - a to především díky jeho relativně četným televizním reprízám. Osobně mě ale bohužel moc neoslovil a vlastně se i divím tomu, zda je potřeba tento film film stále znovu uvádět v telce, když jde o zástupce žánru, který se tak radikálně proměnil (fráze "na svou dobu...", která má film jakýmsi zvláštním způsobem bránit vůči hodnocení očima dnešního diváka, se zde v komentářích objevuje až podezřele často). V roce 2018 už nutně ten film podle mě musí působit velmi krotce - ve srovnání se současnou krimiprodukcí je zde v podstatě minimum krve, násilí, a vlastně i jakéhokoli napětí, když pachatel je od začátku znám (podobně jako např. v další detektivce z podobné doby, Příliš velká šance) (a hlavní vyšetřovatel, v podání totálně nezajímavého Buchvaldka, postrádá jakékoli charisma a ve filmu působí dojmem dokonale zaměnitelného socialistického fízla, jakými se filmy z té doby jen hemžily - osobně jsem sice ocenil, že náznaků skryté normalizační propagandy je zde minimum, ale přesto se člověk neubrání dojmu, že celkové vyznění snímku - v němž hrdinní příslušníci Veřejné bezpečnosti dopadnou obávaného vraha - je dokonale poplatné době svého vzniku). Pokud mohu ještě dále soudit o obsazení, Marek Perepeczko je herecky zcela excelentní, a rovněž se mi zde velmi líbila mladá Dagmar Patrasová (její pohádková sestra Jana Nagyová mi zde přišla spíše nevýrazná, dílem kvůli jejímu děsivému účesu a dílem proto, že byla předabovaná). Ještě se mi tam líbil Karel Heřmánek, byť jeho herecký prostor zde není příliš velký. Celkově jsem měl z toho filmu dojem, že má něco do sebe (založení děje na skutečných událostech dodává příběhu na vážnosti; hudba Karla Svobody je velmi dobrá; hraje tam spousta dobrých herců a Jana Nagyová tam ukáže prsa), ale ve výsledku se nemůžu zbavit dojmu, že kdybych to i nadále neznal, zas tak o moc bych nepřišel. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (22)

  • Tvůrci filmu nechtěli aby hrál český herec hlavní roli, proto hledali někoho neznámého. (M.B)

Reklama

Reklama