Epizody(8)
-
Ženich (E01)
-
Před svatbou (E02)
-
Po svatbě (E03)
-
Výročí (E04)
-
Ženich pro tetičku (E05)
-
Škola manželů (E06)
-
Záletník (E07)
-
Dáreček (E08)
Obsahy(2)
Čtyři generace pod jednou střechou, to nevěstí nic dobrého. Obzvlášť když Hanákovi nejsou tak docela normální. Babička píše detektivky, které nikdy nikdo nevydá, maminka Cilka miluje operní árie a tatínka Oldřicha zajímají jen želvy Poldinky. Jejich dcera Pavla vášnivě cvičí jógu, její manžel Petr nejraději čte noviny, jí nebo spí. Nejmladší členové rodiny, kterým nikdo neřekne jinak než raubíři, s rozkoší vymýšlejí lumpárny. A Káča, mladší dcera Cilky a Oldřicha, se chystá jim představit svého nastávajícího Zdeňka… V téhle rodině není nouze o překvapení. Jak to dopadne, když se konečně dostaví toužebně očekávaný malíř? Co způsobí větší rozruch – nečekaná návštěva tetičky, nebo zpráva o miminku? (Česká televize)
(více)Recenze (343)
Paní Němotová, jak zní úřední příjméní autorky nezapomenutelného klasického komediálního seriálu, oslavila loni své devadesátiny. Od data zrození plodu jejího dívčího mládí již tehdy uplynula dlouhá tři desetiletí. Na lehce zpleveleném luhu dívčího čtení vykvetla orchidea, která omamuje dodnes. Omamuje a strhává. Omšelé rčení, že není velkých a malých rolí, ale že jsou pouze velcí a malí herci, lze v tomto případě bez obav doplnit i o jména ostatních tvůrců. Nezapomenutelné kreace pábících žen a mužů prokazují, že hrabalovský přínos do české kultury není zdaleka omezen na jméno tohoto literárního velikána. Děj, který usiluje o pobavení, je současně dílem, které nutní k obecnějším zamyšlením nad rodinou, její funkčností i strukturou. Jak je možné, že se trs takto různorodých povah vůbec mohl na tak malé ploše - byť ve virtuálním světě desáté Múzy - snést? Tolerance nestačí, souznění nevystihuje syntézu těchto živelných rozmanitostí. Děti nejsou dětinské a dospělí nerezignovali na svou schopnost užívat radost zplna hrdla. I to je přes propast desetiletí jedna z možných odpovědí na tu složitě jednoduchou otázku po životnosti a strhujícím překypování a dychtění i bažení, které z těch nádherných scén přímo sálají. A určitě to není odpověď jediná. ()
Moc komentářů není zapotřebí. Kdo zažil sedmdesátá léta určitě se těšil na další díly prvního českého sitcomu, jak by se řeklo dnes. Je to prostě situační seriál se skvělými herci, kteří dokazují velké divadelní herectví a nepotřebují mega exteriéry a interiéry. Mě vždy dostala paní Rosůlková, neboť jsem fanouškem Agathy Christie . V podání paní Rosůlkové, je "detektivní" babička nejlepší postavou seriálu. ()
Nejlepší, perfektní, úžasné. Takhle vypadá komedie s perfektním hereckým obsazením. V pár dílech příjemně překvapí pan Oldřich Nový jako gentleman. Nevím, jestli je to pro dnešní mládež, ale já na tom vyrůstala a možná i proto mám tak ráda tenhle druh humoru. Doporučuju naprosto každému, kdo se chce pobavit. ()
Mínusy: Někdy byla nadsázka trochu přes a tetičino zbrklé rozhodnutí se musí rychle přejít. Navíc sebou navzájem manipulovali (Výročí a Škola manželů). A dneska se ve filmech děcka už takhle nepohlavkujou… Plusy: …ale srdeční záležitost. Celé přestřelky si pamatuju zpaměti. Za další doklad, že dobrý režisér dokáže i ansámbl různých hereckých naturelů podřídit celku, ve kterém nikdo nepůsobí nepatřičně. Navíc měl mimořádně šťastnou ruku ve výběru herců, kteří v češtině umí skutečně hrát, ba i přehrávat ("Milostivá paní, já musím protestovat. Ať vám kdokoli řekl, že se oddávám karbanu… že hýřím, pěkně prosím… tak hrubě, hrubě porušil pravdu. Ba přímo v hrdlo lhal!"). Hodnocení: 94%. ()
Místy vtipné černobílé scény jedné nenormální rodiny, které se odehrávají takřka v jedné jediné místnosti. Postavy se chovají normálně jen výjimečně, ale to nechme stranou, neb je to komedie a tam nemusí být vše logické. Nepochybně nejvtipnější jsou prvky, karikující typické mužské a ženské vlastnosti. Největším záporem tohoto socialistického produktu je zcela bezostyšné braní jména Božího nadarmo. S výjimkou dětských postav nezná nikdo žádné citoslovce a proto stále vykřikují „Ježíš Maria“, „Kriste Pane“ aj. Herečtí komedianti Medřická, Cupák, Řehoř, Rosůlková a Štěpánková zřejmě nic jiného neuměli; místy to až působí, že jde o záměr. Jinak je to oddechovka, chvílemi trapná, chvílemi vtipná, budiž. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (39)
- Základem budoucího seriálu se stal scénář komedie s názvem „Ženich na želvách“, který přinesla v roce 1968 do tehdejší ČST Fan Vavřincová a podle něhož vznikl první díl seriálu. (raininface)
- Babičku měla původně hrát Ljuba Hermanová. (petr.trep)
- Když Oldřich (Zdeněk Řehoř) zmíní Dudínka, je to odkaz na epizodu Výročí (1971). (SONY_)
Reklama