Tvůrci:
Michael WaldronKamera:
Autumn Durald ArkapawHudba:
Natalie HoltHrají:
Tom Hiddleston, Sophia Di Martino, Richard E. Grant, Gugu Mbatha-Raw, Owen Wilson, Cailey Fleming, Michael Rose, Wunmi Mosaku, Sasha Lane, Eugene Cordero (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
V novém seriálu Loki od Marvel Studios odehrávajícím se po událostech filmu Avengers: Endgame se nechvalně proslulý bůh lsti a falše Loki vydává na dobrodružnou cestu prostorem a časem. (Disney+)
Videa (6)
Recenze (271)
1. SÉRIE - Zatímco génius Einstein tvrdil, že čas je relativní, tak Marvel tvrdí, že čas je irelevantní. Seriál 'Loki' totiž s nečekanou vervou inovativně využívá rozmanitý reálie marveláckého universa a hrátky s časem, a zábavně je implementuje do jednoho z nejambicióznějších seriálů, který letos s největší pravděpodobností zavítal na obrazovky.... První série sólového debutu skandinávského Boha lží je totiž stylovým comebackem Toma Hiddlestona v roli všemi milovaného a zároveň nenáviděného antihrdiny Lokiho, jemuž perfektně sekunduje jeho ženská varianta Sophie Di Martino a samozřejmě sympaťák Owen Wilson. Nejde však o typicky konzumní produkt Marvelovský mašinérie, ale i koherentně, konzistentně a překvapivě konstruktivně budovanou expozici nadcházející etapy Marveláckého univerza. 'Loki' je totiž z hlediska standardů televizních soap oper plnohodnotný seriálový blockbuster, který nejenže figuruje jako terapeutická kúra pro Lokiho ambivalentní narcistní charakter, ale zároveň i jako polytematický experiment, který zkoumá různá žánrová teritoria. A ač je 'Loki' bezpochyby poutavý vědeckofantastický spektákl s futuristickou estetikou, na jehož zevnějšku je vysoký rozpočet citelně znát, neustále mě po zhlédnutí celý série doprovázel pocit neúplnosti a divácký nenasytnosti - jako by seriálu chybělo cosi esenciálního. V prvý řadě za to může velice dynamická metoda vyprávění, kvůli čemuž vše působí tak trochu na jedno brdo - a v řadě druhý šlo z toho konceptu jednoznačně vyždímat víc potenciálu.... Každopádně největším klíčovým prvkem pro celou sérii určitě byla bezpochyby závěrečná epizoda, jež bez sebemenších okolků či kompromisů definuje zcela novou charakteristiku nadcházející etapy Marveláckého univerza - nejenže totiž determinuje směr, jakým se budoucnost MCU bude ubírat, ale zároveň představuje i samotného antagonistu nadcházející éry, který v ní bude mít nezastupitelnou a neméně stěžejní roli, jelikož je zároveň jak jejím katalyzátorem, tak jejím středobodem, díky čemuž s ním divák naváže jistý sympatie.... Takže kdo se bude chtít v následující fázi celý Marvel franšízy orientovat, bude muset onen drahocenný čas investovat do Lokiho dobrodružných eskapád - poněvadž dokonce i já znalý originálního komiksovýho kánonu musím přiznat, že tenhle clusterfuck - kterej za celým tím časoprostorovým brajglem zanechává dost otevřený konec - moje palice fakt nepobrala..... Jako prolog k Multiversu však ve finální rezoluci 'Loki' funguje na výbornou a v rámci televizní mytologie Marvelu jde o nejkvalitnější seriálový fragment, který má v oné kompletní MCU mozaice zdaleka nejdůležitější asociaci. A to musím ještě podotknout, že Lokiho jako postavu upřímně nesnáším - o to víc se ale každopádně těším na další nášup. My tak jen můžem děkovat Hulkovi, že se tehdá nevydal výtahem a šel radši po schodech.... [VERDIKT: jak rozjebat časoprostor snadno a rychle. 8,2 hodinek s vodotryskem z 10] ()
Mě to bavilo, protože Tom Hiddleston se pro roli Lokiho prostě narodil a jen vidět, jak si tu roli užívá, stálo za to. Příběh nebyl z nejúžasnějších, ale humor a další postavy. hlavně Owen Wilson jako Mobius, mi to vynahradily. Co se týče příběhu se Sylvie, jsem asi nezaujatá, ale byla mi celkem sympatická. Každopádně jsem fakt zvědavá, co bude navazovat na finále seriálu. ()
Lokiho nakonec potkal podobný osud jako jeho oběť z prvních Avengers, agenta Coulsona – zemřel ve filmu a vrátil se v seriálu. V první třetině se musí Loki, toho času ještě nenapravený padouch z bitvy o New York seznámit a smířit s budoucností, jež ho měla čekat, se svou současnou situací i s více ranami pro jeho pýchu, než mu kdy mohl udělit Thor s přáteli. Protivníkem i parťákem pro toto sebepoznávání mu je agent Mobius Owena Wilsona, jenž dobře zvládá jak zábavnější, tak především i vážné scény. Hraje přiměřeně své roli i seriálu, v němž se objevuje, místo aby jen recykloval rozjívenou polohu ze svých starších komedií, což je něco, co bohužel není samozřejmé a třeba o Julii Louis-Dreyfus v předchozím Falconovi se to říct nedá. Výborná scenáristická práce jen máloco nechává mít pouze jeden smysl, jednu funkci, a tak třeba těžítka z Kamenů nekonečna jsou stejně tak zábavným gagem, jako zlomovým momentem Lokiho uvědomění si vlastní malosti a malichernosti svého prvotního vzdoru agentuře. Stejně tak hádka s Mobiem o tom, jestli si má nebo nemá stoupnout pro dramatický efekt své řeči, je nejen povedeným vtipem, ale také skvělou praktickou ilustrací jejich debaty o svobodné vůli. Později se už seriál nevěnuje introspekci bývalého asgardského zlosyna tolik a ne tak explicitně, nechává jej ale alespoň opakovaně nahlížet do pokřivených zrcadel v podobě různých jeho dvojníků. Wilsona jako Lokiho protějšek následně zastíní vynikající Sophia di Martino jako Sylvie, která s Tomem Hiddlestonem bez potíží drží krok a jejich špičkování je na seriálu snad tím nejzábavnějším. Kdo by to byl čekal, že seriálový Loki bude v jádru vlastně love story. Je to právě jeden intenzivní pohled, co naše hrdiny nakonec (zprostředkovaně) zachrání na ničeném měsíci, je to právě zamilovanost, co jindy ovládajícího se iluzionistu přiměje k nejvýraznějším projevům emocí. A co na tom, že jde o jinou tvář jeho samotného, k sebestřednému bohu falše se taková narcistní láska perfektně hodí. Stejně jako jeho opilá a sotva funkční metafora o dýce. Hudební podkres zajišťuje skvělý soundtrack, jež v sobě snoubí všechny tváře seriálu. A tak kombinuje futuristické zvuky thereminu a syntezátorů, klasické orchestrální aranže s důrazem na smyčce, staré skandinávské nástroje a také zvuky tikotu hodin. Vizuálně zase využívá jak futuretro stylizaci pro agenturu TVA, tak fantaskní stylizaci cizích světů a trochu asgardské estetiky. Po Halloweenu ve WandaVision navíc Marvel znovu našel funkční způsob, jak použít staré komiksové kostýmy, jež by jinak na plátně byly směšné. A je přiléhavé, že „klasický Loki“ je skutečně starý i jako postava. Samotné finále pak doširoka rozkopává dveře do dalších příběhů v MCU, tyto důsledky na sebe ale strhávají pozornost na úkor katarzí pro Sylvii i ostatní. Ti se naštěstí vrátí v druhé řadě, která na sebe snad nenechá čekat dlouho. ()
Mrzí ma to. Snažil som sa veľmi, aby sa mi to páčilo. A celkovo zápletka ako taká bola podarená. Efekty skvelé a Aligatorloki je perfektnou vsuvkou, ktorú dúfam ešte uvidím. Ale zároveň tam bolo aj množstvo vecí, čo mi vadili. So seriálmi od Marvelu mám rovnaký problém ako s tými od DC. Nepôsobia konzistentne. V tomto smere myslím, že Loki je tu úplne iná postava ako vo filmoch. Jeho peripetie sú v zásade okej, ale vieme, že sa z toho dostane. Ak to aj prekvapí niečím zaujímavým ( taká piata časť bola výborná od začiatku do konca) ku koncu tomu dôjde dych. Finále síce sľubuje predzvesť nových problémov, ale zároveň som čakal údernejšie vyvrcholenie. Jediný, kto ma tu celý čas veľmi milo prekvapoval bol Owen Wilson. Mobius mu sadol ako riť na šerbeľ. Chcem vedieť čo bude ďalej ale celý ten hype išiel tentoraz mimo mňa. 1.séria - 60% To, že to má nápad a aj vzťahový vývoj je pekné. Lenže to prichádza v dobe, kedy ma Marvelovky už neberú a ani ma nemajú veľmi čím zaujať. Toto bohužiaľ pozerám len zo zotrvačnosti, lebo som už do toho investoval veľa času. A k nejakému koncu sa chcem dopracovať. Páči sa mi, že to nebolo hlúpe a že si to dopomohlo aj vtipom. Rovnako oceňujem, že tam funguje aj kauzálnosť. Mrzí ma zbytočné spomaľovanie a zbytočné logické kiksy ( aspoň zo začiatku). Čím sme bližšie koncu tým dávajú aj nelogické scény zmysel. Tempo je dakedy trestuhodne pomalé, inokedy som mal pocit, že to svojou dynamickosťou utlmuje realitu okolo mňa. Ale tým pádom sa tu ukazuje určitá nevyváženosť. Bez tých moralitiek by to bolo krajšie. V temnejšom vyznení aj pamätnejšie. Takto je z toho prapodivná depka. Tretiu sériu už prosím nie. 2. séria 60% ()
Už Wandavision byl zábavně hravý, ale Loki se teda v imaginaci naprosto utrhl ze řetězu a co víc, přináší jeden z nejzásadnějších momentů pro budoucí směřování celého MCU. Cool retro interiéry, ale i klasické fantaskní CGI exteriéry, hravý soundtrack, humor a, na Marvelovku překvapivě, i naprosté minimum akce. Jako konverzačka to ovšem funguje náramně, pomalejší tempo scén je super a vynikne tím budování vztahů a interakce mezi postavami. Herci na mě působí více soustředěně a podávají velice nadstandardní herecké výkony a to překvapivě i jindy prkenný Owen Wilson, jemuž tahle role nečekaně naprosto sedla. Na marvelovku je to na pozornost citelně náročnější podívaná, byť mám tak trochu obavy, aby se z MCU s nástupem multivesmíru a odsunem klasického přímočarého superpowers konceptu nestal opravdu už jen totální maglajz bez jakékoli pevnější kontinuity a alespoň zdánlivé kauzality, kde už ani smrt nic neznamená. Což se částečně děje i tady a moje zkušenost praví, že pokud tvůrci nějaké dlouho trvající série začnou šaškovat s časovými liniemi a opakovaně oživovat/zabíjet postavy, jde to zpravidla se zábavností rychle z kopce. ()
Galerie (168)
Zajímavosti (97)
- Vojín Hudson (Ben VanderMey) a Seržant Hicks (Jon Collin Barclay), kteří zastaví ústřední dvojici při nástupu do vlaku, jsou odkazem na stejnojmenné postavy Michaela Biehna a Billa Paxtona z filmu Vetřelci (1986). (NiWi)
- V čase 18:11 je za Lokim (Tom Hiddleston) vidět číslo 372. Jedná se o odkaz na sešit „Thor #372“ s výskytem TVA. (Kubaaa97)
Reklama