Reklama

Reklama

VOD (1)

S cieľom zapadnúť vystúpia Wanda a Vision na miestnej talentovej šou ako kúzelník a jeho asistentka. (Disney+)

Recenze (62)

dennykr 

všechny recenze uživatele

Tldr - jsem rád, že MCU seriály fungují dost podobně jako filmy. WandaVision je super. Od boku můžeme střelit, že WandaVision prostě vypadá jako sitcom, ale tím by zanikla nuancovaná práce s žánrovou inspirací. Může jím být do stejné míry jako byl Winter Soldier politickým thrillerem, tedy jen tam, kde to vyprávění potřebuje. Povětšinou jsou scény doplněny smíchem a snímány ze dvou, maximálně tří kamer, přičemž dominují tradičně studiové americké plány. A v centru prvních dvou zápletek stojí klasicky sitcomové tropy - seznámení se sousedkou a jejím neexistujícím manželem, důležitá pracovní večeře a veřejné představení. Stylizace se asi nejvíc obrací k The Dick Van Dyke Show (a Leave it to Beaver), i tím, jak oba protagonisté hrají. Resp. Paul Bettany je velmi okázalou hrou s Van Dykovým projevem. Jenže veškerá sitcomová iluze se čas od času rozbíjí. Tenhle zakonzervovaný feel-good mikrokosmos je dočasně eskapickým řešením blockbusterových problémů ve skutečném-fikčním světě. A právě dvě úrovně fikčního světa – iluzivní sitcomová / skutečná - se řídí odlišnými pravidly a vzájemně se provazují. Když Wandu nějaká indicie nasměruje k možnosti života v iluzi, sitcom se začne rozpadat. Přichází ambientní hudba, detaily, pomalé nájezdy, tlumenější typ herectví a další věci, které bychom v padesátkovém sitcomu nenašli. Na jedné straně tak můžeme WandaVision chápat jako – relativně chytrý, ale nikterak důmyslný – komentář problematizující existenciální zakonzervovanost sitcomů. Na té druhé pak jako velmi dobré rozšíření MCU na pole seriálů. ()

MiniMinion 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

O něco zajímavější než úvodní díl. Vizuálně je to super, kulisy dodávají ten správný dobový dojem, kamera také věrná starým sitcomům (ovšem občas tam přimíchá moderní záběry, hlavně když k Wandě promlouvá rádio - Jess Hall odvádí práci na jedničku, palec nahoru), vtipy se daří, mrazí to ve správných momentech, postavy jsou zajímavé, a easter eggů plno. Někomu by se mohlo zdát, že děj postupuje pomalu, ale věřím, že v celkovém obrázku vše bude tak, jak má. Zatím velice solidní a ambiciózní práce. ()

Reklama

Remivsremi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přesouváme se do 60. let. Podkladových seriálem by měl být Leave It To Beaver. Tato epizoda fungovala lépe. Olsen si ji náramně užila, bylo to vidět z každého záběru. Humor na mě působil taky více. Prozatím se stále jenom můžeme domnívat, co o se jedná. Je Wanda někde vězněná a mučená? Byl na ní smutek ze smrti Visiona přespříliš a ona se zhroutila a nevědomky si vytvořila umělou realitu? Na odpovědi si budeme super ještě pár týdnů počkat. Je zajímavé, že po Stark Industries, se v této epizodě vyskytla připomínka na Struckera a Hydru. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhá epizoda WandaVision do jisté míry dosud zavedené pořádky nemění. Ano, z 50. let se přeskočí do 60. let, zůstává ovšem černobílý obraz, stejný formát a i atmosféra a přístup k čerpání inspirace ze sitcomů 50.-60. let se nemění. Opět se tu pracuje s typickou zápletkou pro sitcomy, která je opepřena právě nadpřirozeností titulní dvojice a jediné co tak druhou epizodu trochu odlišuje jsou ještě větší náznaky toho, že je ve městečku Westview něco špatně. Je to ale v zásadě výrazný problém? Do jisté míry ne, protože i druhá epizoda je svou atmosférou a dobovým nádechem okouzlující a navíc závěr celé epizody definitivně slíbí první změnu pravidla hry. Do velké míry tak dává smysl, že byli první a druhá epizoda vydané ve stejné datum, protože jde víceméně o siamská dvojčata, která jsou si velmi podobná. Druhá epizoda ovšem přivádí nové postavy (Teyonah Parris) a opět z potenciálu těží co to jde. Dosud mě vyloženě baví zapojování nadpřirozených sil Wandy a Visiona do typického maloměsta 60. let a nadále jsou jednoduše půvabným párem. Chvílemi se navíc do téhle epizody zapojuje kombinace černobílého a barevného obrazu a definitivně si stojím za tím, že ten seriál je vizuálně krásný a Jess Hall je machr. U druhé epizody WandaVision se definitivně může spustit úvaha nad tím, zda není tento seriál na poměry MCU specifický až moc, definitivně ale oceňuji, že se opět předvádí, že jde s komiksovými adaptacemi a příběhy zacházet různě. A v podstatě jsem chvílemi začínal litovat toho, že Marvel radši tento seriál nevypustil jako film (i přesto, že seriálový formát tomu možná přece jen sedí víc), protože se nemohu zbavit pocitu, že by to na velkém plátně stálo za to. Pak se ale opět musíme začít bavit o tom, že do velké míry bude tento seriál nepřístupný fanouškům klasických velkolepých marvelovek a odkazování na legendární americké sitcomy mu přijde zcela mimo. Celé je to ovšem na poměry MCU tak zvláštní, že je to vlastně zároveň neskutečně působivé. Po druhém dílu vlastně též nepociťuji co největší možnou nedočkavost na třetí díl, přece jen se ale na další vývoj těším víc a tuším, že se v následujících epizodách definitivně začne topit pod kotlem. Zároveň se i v rámci druhé epizody opět podaří totálně feel-good atmosféru na chvilku překlopit do thrillerového nádechu a funguje to. Těším se jak se to celé vyvine rád a jsem především rád, že MCU natočilo něco jedinečného. Jen je otázka jak moc přístupné to vlastně celé bude pro mainstreamového diváka. PS: Po předchozí epizodě a jejím stylovém intru i zde přichází nové intro, tentokrát v animovaném kabátě. Jestli si i další epizody takhle šikovně budou hrát s ikonickými sitcomovými intry, je i v tomhle ohledu rozhodně na co se těšit. ()

kockodan 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takže v prvním díle názorně vidíme, že Vision umí prostupovat hmotou, zdmi, nábytkem i lidským tělem, a proto také dokáže bez chirurgického zákroku vytáhnout překážku z hrdla dusícího se šéfa u večeře, a tím mu zachránit život, ale hned ve druhém díle si nedokáže poradit se žvýkačkou, kterou sám spolkne a která mu zalepí kolečka v jeho vlastních útrobách?? Jako WTF? S tím mu musí pomoci až manželka po té, co ze sebe kvůli žvýkačce ve svém vnitřním androidním strojku udělá totálního idiota přede všemi na jakési talent show. Dále je před ostatními v jakési utopické suburbii, ve které žijí, a která nepatří k žádnému většímu, nebo konkrétnímu městu, vždy v lidské podobě, kterou na sebe vezme aby zapadl, když ale vchází s Wandou do jejich domu vchodovými dveřmi z venku, už je v podobě android-robota s červeným bionickým ksichtem, jakoby tak běžně chodil před ostatními po venku! Nezmění se až po té, co vejde dovnitř. Už jako android vejde!!! No, čekám na ještě další píčoviny, zkraty, hrubé nekonsistence a totální nelogické fuckupy! Titulky na koci každého dílu jsou delší než celá epizoda samotná! Nechápu to nadšení a těch 95% na RT! Zatím po třetím díle se to rozehrává dost pomalu a celkově je to docela nuda. Prozatím 30%, ale nevylučuji, že jestli se to dobře a s nějakým náznakem logiky rozjede, hodnocení upravím. P.S. To, že nejsem zrovna kovaný marvelovský geek asi taky nepomáhá. LOL! ()

Galerie (7)

Zajímavosti (20)

  • Vrtulník na dálkové ovládání, který Wanda (Elizabeth Olsen) najde v křoví, odpovídá období 50. a 60. let. Jedná se o vrtulník Sikorsky H-19, který byl v americké armádě používán od roku 1950 a stal se známým především díky používání během korejské války. (Kubaaa97)
  • Děj se odehrává ve městečku Westview, které je souslovím slov West a view, které mají stejná počáteční písmena jako název seriálu, tedy WandaVision. (Matej.Krajci)
  • Když se Vision (Paul Bettany) připravuje do práce, můžeme vidět helmu Grim Reapera – nepřítel Visiona a Scarlet Witch v komiksech. (Kubaaa97)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno