Režie:
Filip RenčScénář:
Petr HudskýKamera:
Petr HojdaHudba:
Patrick Neil DoyleHrají:
Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Hlava Medúzy (E01)
-
Vykročení do života (E02)
-
Smrt na zámku (E03)
-
Dům na konci ulice (E04)
-
Královny krásy (E05)
-
Tajemství umírajícího lesa (E06)
-
Krev na stříbrném plátně (E07)
-
Kalich hořkosti (E08)
Obsahy(1)
Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu.“ (Česká televize)
(více)Recenze (71)
Tento seriál je zcela průměrný. Mohou za to především scénáře jednotlivých dílů, které mají sice místy realistické dialogy (a tím nemíním jen občasný vulgarismus), ale zápletky by byly vhodné spíše pro dětského diváka, jenže to by zase nesmělo jít o vraždy. Vrazi nikdy nezapírají a vždy s gustem ochotně odvypráví, proč se svých skutků dopustili. Zde se ukazuje jedna z největších slabin režie, která vše točí podle jednoho zaběhnutého systému. Na důvěryhodnosti příliš nepřidá, když 100% vrahů nepociťuje ani náznak lítosti a pragmaticky odvypráví průběh vražd. Bez zásadních výhrad musím pochválit herecké výkony, Havelkův lapsus raději z úcty k němu rychle zapomenu. Krom očekávaných kvalitních výkonů (Dvořák, Cibulková, Goldflam) se zaskvěla v roli megery postižené opičí láskou Gábina Štefanová. ()
Samotné náměty kriminálních případů mi přišli celkem smysluplné a uvěřitelné, ale ta příběhová omáčka kolem byla naprosto zbytečná, skutečně infantilní a, bohužel, prostě hloupá. Isteník a Bučková by mohli mít spinoff, Dvořák by jim mohl dělat šéfa, co už nevyšetřuje a je zavalenej papírováním, přetíženej, ale prahnoucí znovu po akci, a Čvančarovou by konečně po právu odvolali a suspendovali za střet zájmů a zamlčování důkazů a mohla by odjet za bráchou do Paďous. --- No jo, Hudský a Labyrint, tak teď mi to dává smysl. ()
Dospěli jsme na konec seriálu, který moc velkou díru do kriminalistického světa neudělal. V každém díle jsme měli vcelku klasický případ + celým dílem se táhne dějová niť, která bohužel na konci nic světoborného nepřinesla, v podstatě to, co každý díval čekal. Škoda, bylo tu určitě zaděláno navíc než na průměrnou českou krimi sérii. Problém s tímto seriálem podobně jako s Labyrintem je ten, že když znáte ten základní děj táhnoucí se celým seriálem, zůstanou vám jen průměrné krimi příběhy bez něčeho zásadního, kvůli čemu byste se na to chtěli podívat znovu. ()
Kriminálka v režii Filipa Renče a s dobrou skladbou hereckých person české scény. Nevím, co jsem čekal, ale minimálně jsem doufal, že si u Hlavy medůzy odpočinu a budu rád, že některé herce rád vidím v něčem novém. Nakonec už první díl mě teda dost nasral. Fušeřina nejtěžšího kalibru. Regulérní kriminální béčko. Hlavní role Jitky Čvančarový se mi hrozně nelíbila. Ta její drsnost v kombinaci s čepicí mi přišla jako hrozná póza a mrzelo mě to. Mám ji jinak hrozně rád, ostatně jako i ostatní herce. Jenže zatímco Jirka Dvořák byl třeba v pohodě, tak Michal Isteník tu mluvil (no spíš pískal), jako když mu někdo přiskřípne koule. Jelikož ho ale znám od Mostu a aktuálně na něj koukám v Kukačkách, tak vím, že to jeho běžný projev není a nevím, co ho za tím vedlo. Už od prvního dílu tu tvůrci navíc rozjíždí vedlejší linku s mladým Heřmánkem, která nejen, že byla zbytečná, ale taky byla zatraceně špatná. To už nebylo snad ani béčko. Abych byl ale genderově vyvážený, tak musím říct i pár pochval. Nejlepší díl jednoznačně šestý, kde mi role Marka Vašuta, nevím pořádně proč, asi tím, že tam lil jedno pivo za druhým, docela sedla a vysloveně ten příběh dost povýšil. Jenže co je to na plat, když předchozí díl z prostředí módních přehlídek má hned z kraje scénu vraždy modelky, do které Vám hraje děsně nepovedená cover verze Born Slippy od Underworldů, což asi bude zároveň i vševypovídající o celém seriálu. Znova už ho v životě nechci vidět a mrzí mě u řady herců, že si s tímhle dali práci. Ale tak co...jede se dál a příště je uvidím v něčem lepším. Nicméně pořád platí to, že Filip Renč je strašnej rutinnér. ()
Tohle je nejhorší český krimi seroš za posledních minimálně 10 let. Případy jsou nezajímavé a Jitka Čvančarová mě tady neskutečně irituje tím svým ohozem s čapkou na hlavě a havelokem na sobě. Celé je to tak divně blbé a navíc v režii Filipa Renče, který opět ukázal, že nic neukázal. Nebýt Jirky Dvořáka, tak tomu dám odpad, ale jenom díky jemu měním na dvě *. Za mě 45% ()
Galerie (145)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Zajímavosti (37)
- Natáčelo se v obci Borkovany u Brna. (rakovnik)
- Filip Renč o Petře Bučkové uvedl: „Na castingu mě zaujala svojí neuvěřitelnou energií, ta akčnost z ní přímo sálala!“ (SONY_)
- Natáčelo se ve westernovém městečku v Boskovicích. (troufalka)
Reklama