Kamera:
Jack KneyHrají:
Paul Thomas Anderson, Brad Bird, Edgar Wright, Alec Baldwin, Larry Charles, Cameron Crowe, Nelson George, Bill Hader, Tom Hanks, Holly Hunter, John Landis (více)Epizody(6)
-
Osmdesátá léta (E01)
-
Devadesátá léta (E02)
-
Po roce 2000 (E03)
-
Sedmdesátá léta (E04)
-
Šedesátá léta (E05)
-
Zlatý věk (E06)
Obsahy(1)
Dvanáctihodinový dokumentární seriál The Movies od výkonných producentů Toma Hankse, Garyho Goetzmana a Marka Herzoga zkoumá americkou kinematografii v průběhu několika desetiletí a také kulturní, společenské a politické posuny, které formovaly její vývoj. Seriál, který v sobě kombinuje archivní materiály a rozhovory s předními herci, režiséry, producenty, filmovými kritiky a historiky včetně Rona Howarda, Ridleyho Scotta, Toma Hankse, Baze Luhrmanna, Morgana Freemana a dalších, splétá dohromady události, které ovlivnily a charakterizovaly svět kinematografie. (Cinemax)
(více)Recenze (17)
Legendární snímky, památné herecké výkony. Zatímco v jedné dekádě byla docela vysoko tvůrčí svoboda a režiséři natáčeli jaksi „ošklivější a temnější“ filmy (70. léta), v další (80. léta) přišly velké projekty jako Star Wars nebo Indiana Jones, a vedle akčních ikonických látek se dařilo i komediím či dramatům se závažnými tématy. Navíc se v 80. letech objevil nespočet tvůrců a herců, jejichž hvězda září dosud. Následovala éra vzestupu antihrdinů (90. léta). Prostě žádní svatoušci. Mnozí režiséři se navíc postupně vzpírají studiovému systému, dělají svou práci jinak, víc autorsky. A pak tu máme poslední dvě dekády, kdy se mimo jiné pozornost začala upínat na hlavní hereckou hvězdu, mnoho projektů by prostě bylo bez velkých jmen polovičních. Svoje místo na trhu posílily také filmové série (akční i ty komediální) a značnou roli sehrálo marvelovské impérium. Své mouchy (typické americké chvalozpěvy, skákání od jednoho k druhému bez souvislostí) to má, ale vesměs fajn série. Připomínka báječných filmových (za mě hlavně 80. a 90.) let. ()
Promarněná příležitost zdokumentovat historii Hollywoodu od začátků zvukových filmů po současnost. Jednotlivé díly si jako témata zvolili různá desetiletí filmové historie, ale obsah je zmatený, skáče od tvůrce ke tvůrci, od filmu k filmu bez jakéhokoli systému a souvislosti. Ve výsledku tedy člověk vidí jen klipy různých známých filmů a sem tam se dozví nějakou zajímavost k tomu filmu, ale nějaký hlubší rozbor nečekejte ()
O moc povrchnější to snad ani být nemohlo, hlavně díly o 30. a 40. letech, které svým klipově zběsilým tempem připomínaly upoutávky natažené do středometrážní stopáže. To, že když Američané nazvou něco "The Movies" (Filmy) a pak se ukáže, že tím mysleli z 99 % americké filmy, se dalo čekat. Že půjde pouze o zvukové, se ukáže brzy, později i že pouze o filmy hrané a výjimečně animované. Horší je, že cyklus postrádá dramaturgický názor ohledně výběru konkrétních filmů, a tak se tu místo jasného vymezení střídavě objevují ukázky jak z mistrovských uměleckých děl, tak i z hloupých komerčních spektáklů. Pro třetinu zástupců obou pólů ovšem platí, že v něčem jsou "nejlepší všech dob" - tedy pokud máme věřit tomu, co nám ve svých pěti- až desetivteřinových glosách sdělují různí tvůrci, herci, kritici ad. ()
12/12 Není to zřejmě to nejlepší, co lze na dané téma vidět. Ale jako berlička, se kterou je možné polemizovat a tříbit si znalosti a vkus, je to ideální. Zejména v tom formátu, kdy jsou epizody po půl hodině. Klasické problémy jsou, že je velký prostor dáván hercům, osobním vzpomínkám, jedno prohlášení popírá další, všechno citované bylo nejlepší, pak přichází další a opět i to je nejlepší. 60. leta mají příliš prostoru a BLM vystrkuje růžky. V 70. létech nejvíc pobaví to zhnusení mladé generace nad Pomádou. V 80. letech se vlastně nic nestalo. V 90. letech je to samý Tom Hanks, nečekaně ;) A BLM filmy, které tehdy nikdo neměl důvod sledovat mimo USA. A pak už následuje jen dojmologický chaos. ()
Kazdy film je ten nejlepsi, co byl v americke historii natocen, herci a herecky nejlepsi sve doby... at jsou to 60. nebo 90. leta, v podstate porad slysime tyto chvalozpevy. Na druhou stranu ten prurez kinematografii je super a pripomenout si dobre US filmy take. Ale ta jednotvarnost komentaru za chvili omrzi. ()
Galerie (31)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama