Reklama

Reklama

V zajetí

Trailer 1

Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Je na vozíku a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující maminkou. Jejich vztah a život se můžou zdát zvláštní, možná až zneklidňující, nikdo ale nemůže upřít mámě nekonečnou snahu chránit svou dceru, starat se o ni do roztrhání těla a pro její vlastní dobro ji mít stále pod dohledem. Chloe má řadu zdravotních problémů, potřebuje péči a s oddanou mámou tvoří sehranou dvojici. Když se v sedmnácti chystá na vysokou, začne objevovat tajemství, která jsou stále děsivější. Místo odpovědí na otázky se od mámy dočká jen dalších omezení. Chloe je připoutána ke svému vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct. Odpovědi jsou totiž strašnější, než si dovedla představit. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (231)

MikyAff 

všechny recenze uživatele

Kdo viděl The Act, nebo aspoň trošku zná skutečný příběh, kterým se tohle inspiruje, tak ho zvrat příliš nepřekvapí. Oceňuji tvůrce, že si tu pár věcí upravili podle svého a přidalo to trochu šťávy. Sarah Paulson je jako vždy skvělá a snímek na vás udělá docela i dojem. Jen nijak víc nezasáhne a neuvízne v paměti. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

“Run” je akousi voľnomyšlienkárskou paralelou skutočného prípadu “Gypsy Rose Blanche”. Tým, ktorí chcú vidieť skutočný horor, založený na skutočných udalostiach, so skutočne hororovým záverom, odporúčam dokument od HBO: “Mommy Dead and Dearest”. Viacerí sa dostanú do rapídne väčšej emocionálnej vývrtky, ako prináša tento komorný, pomerne veľmi pomalý thriller, ktorý sa nevedno ako, ocitol v kategórii horor žánru. Baviť bavilo, no rozhodne nenaplnilo očakávania, pričom tá záverečná “dvacka”, je už úplné “sajnsfikšn” .. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Napínavé ako kšandy, až vôbec nevadí, že hapruje logika, ale keďže tu máme dve ženy, ktoré nie sú dvakrát pri zmysloch, tak sa niet čo čudovať. Jedna sa ale začne uvedomovať a predostiera tak divákovi pomerne hrôzostrašný príbeh vlastného života so svojou materou. Niežeby bol príbeh bohvieako originálny a hutný, ale keď ho začnete čítať ako všeobecnú metaforu o túžbe rodičov nevzdať sa vlastných detí v čase prechodu do dospelosti, tak sa javí ako chytrejší než na prvý thrillerový pohľad. Obe herečky sú perfektné a osobne by som sa zaobišiel aj bez úplne posledného momentu filmu. Práve viac k veci by mi prišlo, ak by šlo len o bežnú návštevu, kde sa otočili karty... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Kiera Allen v zajetí mateřských pudů Sarah Paulson. Ta jí "ordinuje" trvalou invaliditu a falešný pocit důvěry a bezpečí domova. Zdravotními problémy a paralýzou sužovaný ptáček chce z klece ven. Režisér Aneesh Chaganty pokračuje ve skvělé formě, kterou se uvedl v zajímavě koncipovaném thrilleru Pátrání. A v neselhávajícím tempu se za zlověstných hudebních tónin Torina Borrowdala pustil do devadesátiminutové půtky matky s dcerou. V rukou horšího režiséra, respektive horší produkční realizace, by se film velmi lehce mohl změnit na thriller z druhé ruky, za které je zejména kanál Prima Love vděčný. Vzdálená variace na Misery nechce zemřít, která provedla šikovnou výpůjčku stěžejních dramatických prvků, se ovšem kvalitativně podobným laciným až slabomyslným počinům důsledně vzpírá. A to je prosta brutálních scén a explicitního pojetí. Ve filmu se nevyskytuje žádná scéna, kdy si divák bude muset dát zbaběle ruku před oči. Síla spočívá v dokonale organickém a zároven protichůdném ženském elementu, dvojice hereček je absolutní devizou, co zcela určuje ráz dění. Táhnou film, seč jim síly a klitorisy stačí, načež těsně před koncem dojde k hodně nečekanému vypointování, které umocní gradaci snímku. Kiera Allen absolvovala debut, který jí byl v podstatě ušit na její tělo: stejně jako její hrdinka, je i ona tělesně postižená. Sarah Paulson se zhostila své role psychicky narušené mámy velmi zodpovědně, přičemž se dovedně vyhnula klišé, které obdobné postavy trpí. Obě kreace působí hodně neotřele. Znepokojivá atmosféra hlásí přítomnost od samého začátku, žádné zdlouhavé předehry, jde se rovnou na věc. Napětí se dostavuje záhy, naprosto brilantně napínavě odvedenou shledávám scénu z lékárny, kdy se matka s dcerou vydají společně do kina, přičemž dcera tajně opustí kinosál, aby si ověřila původ léků, kterými ji matka přebujele zásobuje. Režisér se v drobných funkčních detailech a nenápadných nuancích vyžívá, což má za následek spád a příznivý rytmus událostí. Ve výsledku se jedná o vybroušeně napínavý nervák, v němž dvě herečky v hlavních rolích pracují na tom, aby divákovi nedaly příliš vydechnout. 10/10 ()

classic 

všechny recenze uživatele

Bež” totižto predstavuje úplne "handicapovanú" dievčinu Chloe Shermenovú, ktorá by tak strašne chcela kamsi bežať, ako trebárs taký Forrest Gump, no lenže absolútne nemôže, aj keby veľmi plakala, keďže je najskôr upútaná na invalidnom vozíku, tak nemá ani prinajlepšom šancu sa s takouto výzvou hocako popasovať...? Má vôbec veľké šťastie, že sa o ňu stará mimoriadne starostlivá matka Diane Shermenová, ktorá mala ťažký priebeh (predčasného) pôrodu, kedy to už normálne vyzeralo tak, že novorodeniatko asi neprežije... Predčasníci majú vždy dôvod na radosť, ak sa narodia hneď zdraví, napríklad budú môcť veselo chodiť, kam sa im vlastne zachce, čo ale vonkoncom pre našu protagonistku neplatí, pretože je zaplavená samými chorobami typov - arytmie, hemochromatózy, astmy, cukrovky, a nakoniec i paralýzy, a tak sa dá v podstate povedať najmä to, že je väčšinou iba zavretá medzi štyrmi stenami, a to bez prístupu na internet, a taktiež aj bez chytrého telefónu, na ktorom by si mohla robiť samé "selfíčka" , čo by inak pre dnešnú mládež zrejme znamenalo pohromu apokalyptických rozmerov, alebo mi (ihneď) ukážte mladého človeka, ktorý by dokázal (pre)žiť bez týchto výdobytkov techniky ? Prevdepodobne by (všetci) spáchali "seppuku" ? Našťastie našej postavy sa to netýka, lebo sa venuje nielen domácemu vzdelávaniu, kde dokonca očakáva i potešujúcu správu o prijatí na univerzitu, ale aj stereotypnému užívaniu liekov, a tak má zvyčajne každý jeden deň rovnaký ! Až konkrétny postreh ju prijme prehodnotiť doterajší spôsob svojho života, keď zároveň začína popritom zisťovať i extrémne nemilé skutočnosti, týkajúce sa jej samotnej, o ktorých predtým nemala ani najmenšiu páru, čo ju povedzme potom trošku mierne vyvedie z rovnováhy, a vtedy to bude ešte oveľa zaujímavejšie, ako na začiatku... / Indicko-americký filmový režisér Aneesh Chaganty, ma celkom oslovil s jeho debutovým thrillerom "Searching" z roku 2018, v ktorom vytvoril ozaj dusnú atmosféru, čo sa mu opäť podarilo zopakovať, ak nie zrovna ešte vylepšiť ? Obsadenie (budúcej) herečky Kiery Allenovej, vnímam, ako jednak pozoruhodným ťahom filmárov, pretože sa rozhodli obsadiť skutočne ochrnutú mladú ženu, ktorá sa síce takto nenarodila, ale z neznámych dôvodov v roku 2015 ochrnula, čo snáď automaticky pridáva na autenticite, kde sa tiež dbá i na kopec odvážnych scén, ktoré svojim hereckým výkonom podtrhuje čoraz pracovne vyťaženejšia sympatáčka Sarah Paulsonová, od ktorej tentokrát radšej žiadne veľké sympatie ani nečakajte, ale (naj)skôr sa prichystajte na Annie Wilkesovú a jej podobným indivíduám... Film pochválim v tom zmysle, že sa určite nejednalo o stratu času, ako v mnohých, iných prípadoch s tým spojenými. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (16)

  • Když je Chloe (Kiera Allen) venku na filmu se svou matkou, jeden z obchodů se jmenuje „Carry“, což je odkaz na slavný román Stephena Kinga „Carrie“. (LUKICKK)
  • Psychologická porucha, s ktorou by bola Diane (Sarah Paulson) diagnostikovaná, sa nazýva Fiktívna porucha uložená inému (FDIA), historicky známa ako Munchausenov syndróm v zastúpení (MSbP). (Arsenal83)

Reklama

Reklama