Reklama

Reklama

V zajetí

Trailer 1

Mateřské lásce se nedá uniknout. Z bezpečného přístavu lásky se ale někdy může stát smrtící hrozba, mladá dívka Chloe o tom ví své. Je na vozíku a vyrůstá o samotě v úplné izolaci jen se svou milující maminkou. Jejich vztah a život se můžou zdát zvláštní, možná až zneklidňující, nikdo ale nemůže upřít mámě nekonečnou snahu chránit svou dceru, starat se o ni do roztrhání těla a pro její vlastní dobro ji mít stále pod dohledem. Chloe má řadu zdravotních problémů, potřebuje péči a s oddanou mámou tvoří sehranou dvojici. Když se v sedmnácti chystá na vysokou, začne objevovat tajemství, která jsou stále děsivější. Místo odpovědí na otázky se od mámy dočká jen dalších omezení. Chloe je připoutána ke svému vozíku, z ocelově pevného mateřského objetí musí ale za každou cenu utéct. Odpovědi jsou totiž strašnější, než si dovedla představit. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (228)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Na Run jsem se poměrně silně těšila, ale výsledek dopadl jako spíš takový extrémně běžný dramatický kino thriller. Tomuhle musím ale uznat, že docela dobře zvládnul vybudovávat napětí a nabídl i slušné twisty, ačkoliv to nebyly žádné, co bysme ještě neviděli. Hlavní postava byla ale sympaťačka a tak se s ní dalo soucítit. Mělo to asi tak stejnou váhu plusů jako mínusů, proto tři průměrné hvězdy. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Kiera Allen v zajetí mateřských pudů Sarah Paulson. Ta jí "ordinuje" trvalou invaliditu a falešný pocit důvěry a bezpečí domova. Zdravotními problémy a paralýzou sužovaný ptáček chce z klece ven. Režisér Aneesh Chaganty pokračuje ve skvělé formě, kterou se uvedl v zajímavě koncipovaném thrilleru Pátrání. A v neselhávajícím tempu se za zlověstných hudebních tónin Torina Borrowdala pustil do devadesátiminutové půtky matky s dcerou. V rukou horšího režiséra, respektive horší produkční realizace, by se film velmi lehce mohl změnit na thriller z druhé ruky, za které je zejména kanál Prima Love vděčný. Vzdálená variace na Misery nechce zemřít, která provedla šikovnou výpůjčku stěžejních dramatických prvků, se ovšem kvalitativně podobným laciným až slabomyslným počinům důsledně vzpírá. A to je prosta brutálních scén a explicitního pojetí. Ve filmu se nevyskytuje žádná scéna, kdy si divák bude muset dát zbaběle ruku před oči. Síla spočívá v dokonale organickém a zároven protichůdném ženském elementu, dvojice hereček je absolutní devizou, co zcela určuje ráz dění. Táhnou film, seč jim síly a klitorisy stačí, načež těsně před koncem dojde k hodně nečekanému vypointování, které umocní gradaci snímku. Kiera Allen absolvovala debut, který jí byl v podstatě ušit na její tělo: stejně jako její hrdinka, je i ona tělesně postižená. Sarah Paulson se zhostila své role psychicky narušené mámy velmi zodpovědně, přičemž se dovedně vyhnula klišé, které obdobné postavy trpí. Obě kreace působí hodně neotřele. Znepokojivá atmosféra hlásí přítomnost od samého začátku, žádné zdlouhavé předehry, jde se rovnou na věc. Napětí se dostavuje záhy, naprosto brilantně napínavě odvedenou shledávám scénu z lékárny, kdy se matka s dcerou vydají společně do kina, přičemž dcera tajně opustí kinosál, aby si ověřila původ léků, kterými ji matka přebujele zásobuje. Režisér se v drobných funkčních detailech a nenápadných nuancích vyžívá, což má za následek spád a příznivý rytmus událostí. Ve výsledku se jedná o vybroušeně napínavý nervák, v němž dvě herečky v hlavních rolích pracují na tom, aby divákovi nedaly příliš vydechnout. 10/10 ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Chaganty ma už milo prekvapil filmom Searching. Kupodivu som sa ale na jeho druhý počin značne odhodlával. Stále sú tu viditeľné znaky jeho rukopisu. Ono to z filmu cítiť, keď o ňom ako tvorca rozmýšľate a snažíte sa diváka prekvapovať a držať v napätí a zároveň byť trošku originálny, hoci ten žáner má svoje obmedzenia. Run je iným filmom ako Searching ale aj napriek tomu tam môžeme vidieť množstvo paralel. Tie filmy sa dávajú do krásnej opozície a vedia sa rozoberať z množstva strán. Ako psychologická štúdia rodiny a jej členov... napríklad. To, že to má presahy do reálnych príbehov je len bonus. Ide to do hĺbky. Nie je to hlúpe. Čím sme bližšie k finále tým istejší je ten film v tom čo nám chce ponúknuť. Ďalej už nepoviem, aby som to náhodou niekomu nepokazil. Sarah Paulson je fantastická a nováčik Kiera Allen jej skvelo sekunduje. Malý veľký film, ku ktorému sa oplatí raz za čas vrátiť. Takýto pocit som mal (v rámci žánru) len pri rannom Shyamalanovi. A som zvedavý s čím príde Chaganty nabudúce. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režisér a scenárista Aneesh Chaganty se před 2 roky zjevil s velmi výrazným debutem Pátrání. Thriller, který byl po celou dobu postavený na tom, že se jeho děj odehrává na monitoru Chaganty tehdy světu představil neskutečně fungující thriller, která byl neskutečně vynalézavý, napínavý a po filmařské stránce vyloženě bravurní. Poté co jsem Pátrání viděl jsem si řekl, že budu Chagantyho tvorbu sledovat a začal jsem se zvědavostí očekávat, co dalšího už svým debutem potencionálně zajímavý tvůrce předvede. Píše se rok 2020 a světlo světa spatřila Chagantyho novinka Run/V zajetí. Samotné natočení filmu sice proběhlo už na konci roku 2018, po dlouhých odkladech ale film definitivně dorazil na streamovací službu Hulu a musí se jednoduše a prostě říct, že je Chagantyho druhý snímek tak trochu zklamáním. Přesto všechno jde ale pořád o velmi slušné thrillerové řemeslo. Po velmi originálním a především velmi povedeném Pátrání je V zajetí tak trochu rutinnějším řemeslem, které má ale pořád očividně silné tvůrčí uchopení a především a má tento film velmi povedené tempo. Má dvě skvělý herečky v hlavních rolích, přičemž se debutující Kiera Allen předvede jako herecký talent, který se naprosto vyrovná osvědčené Sarah Paulson, které mimochodem tahle role velmi sedí a především mají obě hlavní herečky mezi sebou velmi bravurní chemii a velmi dobře k sobě sedí. Chaganty ovšem u svého druhého filmu tak trochu ztratil tak povedenou práci s napětím, už se mu tolik nedaří prodat emocionální momenty a především po originálním debutu nabídl film, který je tak trochu plný očekávaných klišé. V zajetí se nedá upřít povedená řemeslná stránka a v první půlce dokonce to budování napětí ještě relativně funguje. Hned v druhé polovině je ale pryč a vlastně většina toho zajímavého co se o V zajetí dalo říct v druhé polovině zmizí. A pak už nestačí dvě výborné herecké trefy, očividný tvůrčí talent a slušně budované napětí, které je ale rozplynuto v nevyužitý potenciál druhé půlky. V tomhle ohledu tak Chaganty trochu zaostal za očekáváními a se spoluscenáristou Sev Ohanianem (který s ním spolu napsal i právě Pátrání) nevytvořili ve finále ani kdovíjak zajímavý námět. V zajetí představuje zlatý hororový průměr, který určitě neurazí a má pořád své očividné kvality. Další Chagantyho film ale budu očekávat méně napjatěji, protože jde po jeho opravdu povedeném Pátrání skutečně vyloženě o zklamání. Pořád to není tragédie nebo vyložená rutinérská nuda, čekat se ovšem dalo něco výjimečnějšího. A to se bohužel nestalo......... ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Když jsem někdy v první polovině roku viděl hezky sestříhaný trailer na nový film RUN, jehož děj sice působil povědomě a předvídatelně, ale byl pod ním podepsaný Aneesh Chaganty, rejža výborného a překvapivého Pátrání, věřil jsem a říkal jsem si: "Jo, on si tam určitě vymyslel nějakej šokující zvrat a bude to pecka, stejně jako jeho prvotina". No, a ono houby. Run je sice dobře natočený, takže dokáže napnout, dobře zahraný, takže dokáže vzbudit zájem o hlavní hrdinku, dobře napsaný, takže nad konáním postav divák nemusí zoufale kroutit hlavou, ale k čemu to všechno je, když se to všechno ubírá přesně tím směrem, který asi každý odtuší po přečtení sysnopse / zhlédnutí traileru. Hodnotit se musí palcem nahoru, protože je tu všechno tak nějak správně na svém místě. Ale to je tak všechno, a v tomto konkrétním případě - a vzhledem k celkové sumě talentu na placu - je to málo. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (16)

  • Když je Chloe (Kiera Allen) venku na filmu se svou matkou, jeden z obchodů se jmenuje „Carry“, což je odkaz na slavný román Stephena Kinga „Carrie“. (LUKICKK)
  • Film se volně inspiroval skutečným případem z roku 2015 ze Springfieldu v Missouri (USA). Dee Dee Blanchard donutila svou dceru Gypsy (*1991) absolvovat stovky vyšetření, nechala ji operovat, přinutila jezdit na invalidním vozíku, přesvědčila ji, že má rakovinu nebo že nemůže přijímat potravu ústy, ale jen sondou. Několikrát jí také zfalšovala rodný list, ničila lékařské záznamy nebo jí omezovala přístup k internetu. Dcera ji v roce 2015 se svým přítelem zabila. (flyer.nick)

Reklama

Reklama