Reklama

Reklama

Vánoční koleda

(seriál)
  • Velká Británie A Christmas Carol
všechny plakáty
Trailer

Epizody(3)

Obsahy(1)

Zahořklý stařec Ebenezer Skruž opovrhuje vánočními svátky. V průběhu Štědrého večera jej navštíví tři duchové, aby mu ukázali jeho minulost, současnost i budoucnost v tomto originálním pojetí kultovní klasiky Charlese Dickense... Seriál "Vánoční koleda" je originální adaptací kultovní vánoční klasiky Charlese Dickense z dílny Stevena Knighta. Původní film je mrazivou sondou do temných zákoutí duše Ebenezera Skruže. V ponurém moderním pojetí, které se odehrává na sklonku 18. století, se kromě oblíbeného Ebenezera Skruže, Jacoba Marleyho, duchů Vánoc minulých, přítomných a budoucích i rodiny Cratchitovy představuje také řada zcela nových postav. Neotřelé ztvárnění klasické povídky, které nabízí současnou interpretaci nadčasového příběhu, se noří hluboko do nitra bezcitného a chamtivého muže a odhaluje jej v dosud nevídaném světle. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (47)

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi to a toho plného hodnocení se vůbec nebojím, k menšímu totiž není důvod. Tady vlastně jediná věc, která se mi nelíbila, byla ta tradiční a šíleně trapná politická korektnost - smíšená rodina, černá matka, bílý otec, dcera zrzka. No není to úžasné nejen v 19. století, ale i dnes? A pak taky délka . chtělo by to tak o deset minut prostříhat :D. Jinak se ale tahle Vánoční koleda téměř ihned stala mou oblíbenou adaptací. Guy Pearce je patrně nejlepší Ebenezer (a to včetně toho, kterého hrál Patrick Stewart) a duch Andyho Serkise rozhodně není žádný dobrák. Atmosféra je místy skutečně hororová, ve zbytku času jen správně temná a zavítáme i do podsvětí mezi duchy. Příběh je obohacen o spoustu zápletek a většinou je to vlastně k lepšímu. Stejně jako samotný závěr, který rozhodně není veselý. Naopak, je vlastně mnohem uvěřitelnější a lze předpokládat, že v normálním světě by tenhle výlet skončil přesně tak, jak skončil tady. Temné, neveselé, skvěle natočené... Nová klasika? Pravděpodobně. 90%. ()

Tony.cs 

všechny recenze uživatele

Hodně upravená verze pro dospělé, rozhodně nic pro děti. Po verzi se Stewartem má druhá oblíbená, protože Guy Pearce byl hodně super, dialogy byly chytré i úsměvné a celkově duchařská zápletka, jakkoli upravena, se mi líbila. Jediné, co mi vyloženě vadilo je černoška v Londýně 18. století. Tohle pitomé "vyvažování ras" dokáži tolerovat u fantasy filmů, ale ne při ohýbání historických faktů. A za to mají hvězdu dolů. Za blbost! ()

Reklama

CSSML 

všechny recenze uživatele

Oceňuji, že se tvůrci pokusili zasadit působení duchů do reality duchovního světa. Firma „Naděje a touha, Očistec, Anglie“ mě opravdu bavila. Méně se mi už líbila celková atmosféra tohoto zpracování, v němž postavy mluví a jednají jako v 21. století. Upřímnější by bylo použít současné reálie, než si hrát na polovinu 19. století. Nejhorší je však závěr. Moderní Scrooge se na rozdíl od svého klasického protějšku neobrátí, vlastní spásou pohrdá a o odpuštění neprosí. Vskutku ďábelské… ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Miluji "A Christmas Carol" a viděl jsem snad všechny verze. U této se mi však několik věcí nelíbilo: 1) Proč tam proboha motali toho Aladina? Trapné! 2) Proč Mary hralá šeredná opice? Já se nedivím, že Ebenezer s ní nechtěl mít sex. A za 3) konec mne zklamal. V jiných verzích koupí toho největšího krocana, spoustu dárků, navštíví synovce, dá obrovské dary sirotčinci, prostě nakupuje, rozhazuje prachy, všichni jsou šťastní a v této verzi prostě ten konec chyběl! Takže nežmouláte mokrý kapesníček, nesvítí Vám očka radostí...Prostě useknutý konec! Dávám 50% ()

Kristusazapad 

všechny recenze uživatele

Čo je dôležité - tento seriál je vyslovene anti-dickensovský. Áno, hnevá ma to len preto lebo je to adaptácia Vianočnej koledy. Inak by som nad tým mávol rukou a pridal jednu, možno aj dve hviezdy. Vianočná koleda je rozprávka o zázračnej premene zatrpknutého a chamtivého starca - avšak vo výsledku stále niekde vo vnútri dobrého človeka, resp. človeka, ktorý ešte stále má nejakú nádej na zmenu, človeka, ktorý si prežil smutné, ale aj prekrásne chvíle - na štedrú, družnú, veselú a optimistickú bytosť, a to práve skrz najrôznejšie symboly Vianoc. Či už sa to niekomu zdá gýčovité alebo nie, kľúčová je tu vôňa cezmíny, pudingu, punču, hlasy koledníkov, zvuky hudby a tanečných krokov, smiech detí atď. atp. Dickens verí, že svet je aj napriek všetkému zlu pekné miesto (najmä počas Vianoc) a pekným ho robia cnostní ľudia a hlavne viera, nádej a láska. Aj preto sa Scrooge dostával do takmer všadeprítomného rozporu so svojim veselým a/alebo láskavým okolím a keď ubližoval, ubližoval predovšetkým sám sebe. Pokus o akúsi novú verziu naráža na to, že ide o generický produkt súčasnej televízie, ktorá sa snaží o "dospelosť", čiže o rozvinutie pôvodnej zápletky riešením najrôznejších individuálnych a spoločenských tráum. A tak v tejto rozprávke nie je núdza o znásilnenie, pedofíliu, masové úmrtia, zúfalstvo, teror, alkoholizmus a krutosť. Takýto Scrooge už žiadnu nádej na zmenu nemá - je až príliš traumatizovaný, nanajvýš tak ešte na nejaké to bezproblémovejšie "zaradenie sa do spoločnosti". Celý svet a všetok čas - i minulosť a prítomnosť - pohltil temný duch budúcich Vianoc, čím sa odhaľujú najmä strachy súčasnej spoločnosti zo spoločenského vývoja, rozumej z neschopnosti ovládať a kontrolovať budúcnosť. A v takomto svete Vianoce nič neznamenajú - nanajvýš tak nejaký kultúrny relikt z fiktívnej minulosti, pretože tá skutočná bola plná zaostalosti a predsudkov, ktorý nám má zjemniť pohľad na to desivé miesto menom svet. Zázrak nepríde, pretože zázraky neexistujú. Dnešného človeka - človeka bez nádeje plného existenciálneho chladu a najrôznejších tráum - tak už môže zobudiť (nie zmeniť, zobudiť) iba teror desivých prízrakov. Výsledkom je báchorka zo psychoterapeutického záznamu, ktorá nie je ani vianočná a ani koleda. Vianočný duch v tom dickensovskom zmysle zmizol a tento film je mu vzdialenejší, než Saw 2. Tam, kde bol Dickens plný, pretože neváhal ukazovať krutosť a láskavosť, radosť a smútok, strach a dojatie, vykorisťovanie a veľkorysosť hneď vedľa seba, tu zaznieva len deathmetalové chrapčanie nad hrobom, pričom spevák dokáže zaspievať len jeden jediný tón a spieva o tom, že všetko je na prd. A dôvody sú prosté - všetci sme obeťami temnej a neprekročiteľnej minulosti a prítomnosti. Nie, toto nie je bezútešná, hypnotická a enigmatická tragika Turínskeho koňa. Toto je doslovné, utárané, psychologizujúce, konformistické, zbabelé a vo výsledku cynické. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (1)

  • Herec Rutger Hauer, který si měl původně zahrát roli Ducha budoucích Vánoc, zemřel v době, kdy se seriál natáčel. (TammiLargo)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno