Reklama

Reklama

Hercule Poirot - Season 12 (2010) (série)


Vražda v Orient expresu (S12E03)

(epizoda)
  • Velká Británie Murder on the Orient Express (více)

Orient expres, luxusní vlak, projíždějící celou Evropou, se jedné mrazivé noci stává dějištěm případu, k jehož vyřešení musí Hercule Poirot, který se čirou náhodou ocitl mezi jeho pasažéry, zapojit veškerý svůj důvtip a genialitu. Má k tomu dostatek času, protože vlaku, uvězněnému sněhovou kalamitou kdesi v srbském vnitrozemí, nezbývá než trpělivě čekat na vysvobození ze závějí. A zatím se tedy slavný belgický detektiv pokouší vypátrat, kdo je pachatelem neobvyklé vraždy amerického obchodníka a jaký byl její motiv. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (207)

laepus 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po takových 80 minut je tato verze slabší než ta klasická ze 70. let s Albertem Finneym, což se ostatně dalo očekávat, protože ta je bezchybná. V tomhle případě zkrátka tvůrci věděli, že se pouští na hodně tenký led a proto si tento díl nechávali až na úplný závěr - popasovali se s tím každopádně více než dobře. Věděli, že musí jít na obra jinudy, aby to srovnávání pro ně neskončilo úplným debaklem. Vždyť už jen herecké obsazení je nesrovnatelně slabší, chválabohu za nepřeknatelného Sucheta. A opět musím podotknout - zvolili velice dobrou cestu, díky níž přidávám nakonec i tu pátou hvězdu. Originální verzi jsem viděl asi pětkrát, tuhle teprve podruhé a opět mě u ní dostal naprosto ultimátní závěr, kterým Finneyho Poirota v něčem i překonávají. A to v charakteru Poirotovy postavy - tady je závěrečný Poirotův výsledek šetření (pro jeho znalce a fanoušky) uvěřitelnější, lidštější a pochopitelnější. Nechci spoilerovat, ale tady ta jeho závěrečná řeč a argumentace s podezřelými i finální odchod od vlaku prostě více sedí k Poirotovi jakožto absolutnímu zastánci spravedlnosti za každou cenu. ()

Autogram 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je niečo neskutočné, kam až sa spočiatku bežná kriminálka môže vyvinúť. Keď si porovnáme, ako je Poirot naštvaný na úplnom začiatku filmu, tak na konci je to desaťkrát viac a celkom iným spôsobom. Jeho počiatočné moralizovanie nad dôležitosťou spravodlivosti podľa zákona pri ukameňovaní moslimskej nevernice na ulici v Istanbule dostáva na konci filmu celkom iný význam a veľký Poirot musí so zvrašteným obočím poprieť sám seba a dať priechod svojej ľudskosti. Tak ako každý film z novšej série Poirotov, aj tento je celkom mimoriadny svojou nezvyčajnou atmosférou, ktorej budovanie je neuveriteľné, a ani prehnaná vykonštruovanosť situácie mi po druhom videní nebráni v maximálnom hodnotení. ()

Reklama

darkrobyk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Je ospravedlnitelné a morální zabít vraha? S tím se musí vypořádat slavný belgický detektiv v další adaptaci známého příběhu. Jako vždy strašidelná hudba, temné obrazy nočního vlaku uhánějícího zimní krajinou a nebývale brutální vražda. Poirot je více než kdy jindy rozkolísán ve svých názorech a ani konečné vyšetření vraždy mu klidu nepřidá. Ruka svírající růženec a slzy v očích detektiva...zoufalství, zloby či snad prohry? ()

brando 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Suchetova Poirota mám velice rád,považuji ho za jediného filmového Poirota a mám nakoukáno většinu z jejich dvacetileté symbiózy.Toto je první film, který hodnotím pouze 3 hvězdy.Vůbec se nedá srovnat s klasickou verzí ze 70.let, ať už co do obsazení se týče, nemluvě o zpracování a vyznění filmu.Kouzlo, které měly Poirotovy filmy v 90.letech(Smrt Lorda Edwara,Vražda Rogera Acroyda,Vraždy podle Abecedy,Vánoce Hercula Poirota nebo třičtvrtěhodinový seriál) vymizelo s filmem Vražda v Mezopotámii(2001),mimochodem poslední film ve kterém se objevila postava kapitána Hastingse a právě po tomto filmu dostaly Poirotovy filmy zcela odlišný feeling(nepřirozený kontrast barev) i celkovou atmosféru, nemluvě o absenci charakterů, bez kterých se V 90. letech Poirotovy filmy neobešli(Hastings,Japp,Lemonnová).Jsem rád za každý nový "Poirotův" film, ale lehkou pachuť po jeho zhlédnutí, vzhledem ke kvalitě filmů z 90.let, nejde přehlížet. ()

HiddenDragon 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S12E03. Kdyz jsem videl "Expres" poprve, byl jsem z toho uplne paf, protoze je to dost jine nez ostatni poirotovky. Jednak to zpracovani s jakymsi "psycho" nadechem - zima, osamoceny svistici vlak, bodava a dramaticka hudba - a pak hlavne pointa a cely moralni presah pribehu. Hlavne v tom poslednim je podle me toto zpracovani mnohem lepsi, nez klasicka verze z r. 1974 s podivnym A. Finneym jako Poirotem a oscarovou I. Bergmanovou (ktera tam pronesla jen par vet, tak doted nechapu, za co to tehdy dostala :) Suchet zde hraje Poirota trochu zniceneho, nahlodaneho. Hned na zacatku je svedkem sebevrazdy, nasledne vidi lyncovani, a v tom vsem se snazi zachovat svou katolickou viru pro pravdu a pravo. Tento jeho postoj, velmi zasadoveho a vericiho cloveka pak v zaveru dostane nejvetsi ranu, protoze se musi rozhodnout, zda stat mermomoci na strane "bezneho prava", nebo zdanlive moralne prohrat a akceptovat, ze ma spravedlnost nekdy jinou formu. Forma vrazdy je tu totiz velice netradicni a tvurci spravne pochopili, ze udelat konec (po odhaleni vraha) hlavne ve filosoficke rovine je spravna cesta. Emocne jeden z nejlepsich dilu serie. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (5)

  • Ve filmu říká v 51. minutě pan Bouc (Serge Hazanavicius), že kněžna Dragomiroff (Eileen Atkins) se pohybuje uličkou vlaku jako bitevní loď Bismarck. To je ale nesmysl, protože román vyšel poprvé 1. 1. 1934, zatímco loď Bismarck byla objednána až 16. 11. 1935 a uvedena do služby 24. 8. 1940. Není tedy možné, aby se Poirot (David Suchet) bavil v Orient expresu o Bismarcku, který ještě nebyl ani objednán. (pjotri)
  • Pro natáčení exteriérů scén, odehrávajících se v Istanbulu, posloužila Valletta, hlavní město Malty. (a.kopecka)
  • Väčšina filmu bola natočená v štúdiách Pinewood v Buckinghamshire (Anglicko), kde bola vybudovaná verná replika vagónu Orient Express. (Petulinecko)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno